Alla inlägg under juli 2012

Av from-som-ett-lamm - 31 juli 2012 19:53

Sol och bad i goda vänners lag :)


 


Utflykt med barnen till stockholms glasshus Yummi yummi

   


Fikahäng med släkten och frukost på ballen i värmen

   


Finaste Sanna på besök, god mat och mys i soffan till sena kvällen :)

   


Bröllopsdagsfirande med min kärlek, två islandshästar och fina vänner

       


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 31 juli 2012 18:45

Nu var det länge sen jag skrev. Men jag har ju haft semester och då också från bloggen, har inte haft varken ork eller lust och det har varit en underbar semester så långt.


Förra veckan var barnvecka och den bjöd på en hel del bad och sol, grillkvällar med härliga vänner, fikastunder med släkt och vänner både på landet och istan.

I går sa vi hejdå till barnen och firade vår bröllopsdag :) Micke överaskade med ridning på islandshästar och som den gamla hästtjej jag är blev jag såklart överlycklig, vi skumpade runt i skog och mark i nästan 2 timmar :)

I dag går vi båda som två cowboys och har träningsvärk på ställen jag inte trodde det var möjligt att ha träningsvärk ;).

Kvällen tillbringade vi på söder med drinkar, god mat och mysiga människor :)


I morgon drar jag +5 tjejer till Alicante/torrevieja, vi ska vara där och rocka stan i fem dagagar...ska bli superkul!!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 26 juli 2012 18:59

Började dagen med en rask promenad tillsamans med Tindra, upp till Globen för nagelfix :).

Eftersom vädret var skit så blev det en dag i sickla, eller iaf en halv dag i sickla. Köpte skor till barnen och en svart strandkjol till mig :). Hämtade tapeten som ska upp i det nymålade köket....superfint kommer det bli :).

Har inte tränat på riktigt (dvs styrketräna) på två veckor, först va vi i Cypern och lyckades träna lite men inget skrotlyft och den senaste veckan har jag varit nytattuerad och då ska man ju ta det lugnt så det har bara blivit att springa på crosstrainern, men idag körde jag ett riktigt stenhårt styrkepass     så jävla SKÖNT att känna sig helt slutkörd i kroppen  

Jag har sen jag kom hem från Cypern gått upp ca ett kilo, väger 67 kg och vill ner till iaf 66,5 och det ska väll inte vara ett problem om det inte vore så att jag är konstant godissugen och kan i princip inte sluta att äta socker   

Men skam den som ger sig....idag har jag än så länge inte ätit socker....duktiga jag ;)



Over and out 

Av from-som-ett-lamm - 25 juli 2012 22:40

Började morgonen med en timmes promenad med rara Sarah :). Sen packade vi ihop hela familjen och drog till flatenbadet, där mötte vi upp tolou med familj. Och trots moln och blåst hade vi en fin och mysig dag :). Duschade och fick i oss middag och mötte upp Tolou med familjen igen och frossade i glass på Stockholms glasshus.....yummi yummi in My tummy :) Nu sover trion och jag och mannen myser framför sytycd :)

Av from-som-ett-lamm - 24 juli 2012 20:02

I dag har vi hängt på nypan, barnen har träffat kompisar och badat och vi har njutit av värmen och solen då och då :). Nu ligger jag och tjejerna och myser och kollar film, mupparna (nostalgi) . Micke är och tatuerar sig och noel sover borta hos kompis. Och även om vi saknar dom så är det skönt att vara bara vi ibland :). Over and out

Av from-som-ett-lamm - 23 juli 2012 21:05

Äntligen har barnen kommit.......KÄRLEK! Vi har myst hemma hela dan och på kvällen hade vi middagsgäster, bästa Tolou,Mattias och söta neo var här, mysigt :). I morgon har vi beställt sol och det verkar som att vi kommer få det.....då blir det bad hela dan :))) over and out

Av from-som-ett-lamm - 23 juli 2012 00:29

Jag har en släkting som jag under de senaste 15 åren haft sparsam kontakt med, anledningen till detta är att hon då, för 15 år sedan hade enligt mig problem med alkoholen, när jag försökte hjälpa henne till insikt och att sluta dricka så valdes jag bort. I bland har jag saknat henne ibland har jag varit arg, ledsen och besviken. Hon har sagt saker som sårat mig, som gjort mig arg och ledsen, elaka saker. Nu har det hänt saker som gör att kontakten har återupptagits och nu måste hon sluta dricka, nu går det inte att fly längre. Vi pratar igen och hon säger elaka saker...igen, men jag är bättre förbered denna gång, jag passar min tunga, biter ihop och tänker att det är alkoholen som talar och inte hon. Jag peppar mig själv att ta fram behandlingsassistenten i mig som jag en gång varit, och jag tror det funkar!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 22 juli 2012 23:55

Lördagsmorgon började med sovmorgon....att inte vakna kl sju på morgonen och inte kunna somna om var UNDERBART!

Efter frukosten hämtade vi svärmor och kollade rean i Haninge centrum och fikade.

Kvällen spenderades i soffan med alldeles för mycket godis, undrar om jag kommer vara en tjockis på tjejresan!?

På söndan bidde det också sovmorgon....sweet :)

Fikade med mina fina morföräldrar   

Var galet uttråkad efter middan och hittade en likasinnad...finaste Tolou, vi promenerade 1,2 mil (duktiga vi e) och hann med att avverka rätt så mycket, ska bli så skönt att åka iväg med henne (och tre st andra) och få prata, prata, prata, skratta, flamsa och tramsa...Längtar!

Kvällen har återigen spenderats i soffan med alldeles för mycket godis..... och nu jag är på riktigt orolig för att jag kommer vara en tjockis på tjejresan ;)

En finfin helg....jag e mer än nöjd!


Over and out


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards