Alla inlägg under juni 2016

Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2016 22:15

I dag har jag fått massor gjort.
Fyllt i en trillion försäkringspapper, städat, myst med tjejerna och tvättat en billion tvättmaskiner ;)
Ja, och så har jag tränat också, fast inte på boxen utan ett boxpass med bästis som instruktör, roligt som vanligt och förvånande nog inte ett dugg jobbigt....för bara några månader sen tyckte jag hennes boxpass var asjobbigt, idag mer som aktiv vila....det går framåt som sagt ;)
I går var vi hur många som helst på 17-passet på boxen och som vanligt en onsdag var det ett "krigar" pass.
Jag tog mig igenom alla sex varv utan att faila och vila, tungt som attans men superkul :)
Samlade ihop 96 Wallballs och får väll vara nöjd med det :)
Däremot kände jag av min vänstra underarm som jag varit lite överansträngd i förut, men inget som inte lite voltaren, Ipren, romwod och vila i helgen inte kan råda bot på....


Morgondagen bjuder på romwod, träning, piff och fix inför middag med gamla barndomsgänget :))
Resten av helgen kommer spenderas på tomten, klippa gräs, slänga skräp, rensa rabatter och ha kalas för den finaste 11 åringen i världen <3

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 28 juni 2016 22:19

Det har blivit lite sisådär med träningen under en period, eller rättare sagt det har kommit annat emellan, jag har endast lyckats få ihop 2-4 pass per vecka under en period på ca en månad eller om det är mer..?
Förra veckan kom jag i väg på 4 pass och körde ett hemma :)
Den här veckan blir det minst fem pass.
I går var det ben och jag har inte varit på benpasssen på flera månader då jag har prioriterat teknikpassen i stället.
Nu har jag bestämt mig för att missa ett teknikpass i veckan och istället gå på benpasssen.
Dels för att jag behöver det men också för att tisdagspasset (som är ett snatchpass) bara gjort mig sur och irriterad då jag inte sätter tekniken alls och inte gjort en viktökning på flera månader.
Så jag "vilar" från att snatcha och ser om det kanske ger bättre resultat än att öva...höhöhö ;)

Hur som helst så har jag ökat vikten på stången på allt annat (tur det) och i går när vi skulle benböja trodde jag inte att jag skulle fixa 85% av mitt Max (75 kg) men det gjorde jag, och faktiskt så kändes det inte speciellt tungt :) och det trots att jag inte varit på ett benpass på hur länge som helst ........tjohoooo :))))
Dessutom knäckte jag i Amrapen, smala armhävningar som annars brukar kännas lite tunga när man gör många (på tå, såklart;) var i princip vila för mig i går.......
Det går bra nu ;)
Känner mig starkare och mer uthållig än någonsin, håll tummen på att uppåtspiralen fortsätter ett litet tag till iaf, alla vet ju att formen går i vågor, men just nu tänker jag fokusera på hur jäkla bra det går och på hur bra jag är :))))


Av from-som-ett-lamm - 27 juni 2016 21:35

Jag har stundtals varit fixerad vid min kropp och i perioder på ett osunt sätt.
Jag hade ångest för mina gropar på benen, minsta lilla valk och jag kände mig som den tjockaste kvinnan i hela världen.
Gick varken i shorts eller åtsittande tröjor där valkar och groparna syntes.
Häromdagen kommenterade M att jag som inte ens visade mig i shorts för nåt år sedan numera mer eller mindre bor i shorts och att det var länge sen jag kommenterade eller gnällde över varesig gropar eller valkar......
Jag har helt enkelt börja trivas i min kropp, med mina skavanker, valkar och gropar.....
Faktum är att jag faktiskt gillar min kropp...och jag VET att det är crossfitens förtjänst.
Inom crossfit finns liksom inga direkta ideal eller rätt eller fel sätt att se ut, de flesta är visserligen muskulösa men de flesta har också fett på kroppen och fokuset ligger på styrka och uthållighet INTE på hur lite eller mkt kroppsfett man har....
Så jävla skönt att jag äntligen känner mig bekväm i min kropp, tackar crossfiten för det och för lite annat, som tex att jag blivit starkare, snabbare, smidigare och mer uthållig :)))))

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 25 juni 2016 13:23

För oss började "firandet" redan dagen innan med att "familjen" kom och vi åt god middag och njöt av varandras sällskap <3
Midsommarafton började med en mysig "hotell" frukost sen riggade vi lite inför midsommar och silllunchen :)
Klockan ett kom tjejernas pappa och hans tjej, vi åt lunch och fikade :))
Dagen gick och vi babblade, spelade fotboll både på gräsmattan och under altanen och badade när solen kikade fram.
Framåt eftermiddagen kom resten av gänget, vi femkampade, badade (en del frivilligt andra "ofrivilligt";), grillade och hängde :)
Den absolut bästa midsommarafton om ni frågar mig, alla nära och kära omkring mig en hel dag <3

Av from-som-ett-lamm - 20 juni 2016 21:25

I går lämnad "vi" cupen som vinnare
Båda lagen gick till final så "vi" kammade hem både silver och guld :)
S lag tog till slut första platsen, vilket var välförtjänt då dom dominerade i alla matcher och gjorde mest mål av alla lag i hela turneringen...inte illa och det skulle inte förvåna mig om vi får se några av tjejerna i landslaget om några år ;))

Av from-som-ett-lamm - 18 juni 2016 23:26

Är chockad, förvånad, förundrad och så glad.
S har för första gången i sitt söta lilla liv klarat att sova borta, vara borta från oss, hänga med sina lagkamrater och äntligen få uppleva glädjen och lyckan av att vara en del av laget, busa, leka, prata, sova och fnittra......
Ni som varit på cup med nåt lag när ni var barn vet vad jag menar :)
Åh, vad jag unnnar henne det <3 <3
Dessutom har dom spelat sockorna av alla lag de mött, i morgon väntar slutspel och vi håller alla tummarna för att det INTE regnar i morgon.....


Vi andra (jag, T, barnens pappa och hans tjej) har bott på hotell och simmat, tränat, spa'at, shoppat, fikat och ätit ute mellan och efter matcherna....
Som en liten minisemester :)


Nu är klockan mycket och mina ögon går i kors......godnatt!!!!

Av from-som-ett-lamm - 16 juni 2016 08:10

I går skulle jag ha jobbat, men efter att ha stått 30 minuter och väntat på en brukare som aldrig dök upp bestämde jag mig för att möta upp tjejerna som skulle till port 73 och shoppa inför cupen.
Jag tog cykeln dit, 11 km...aktiv vila ;)
Efter lunch, shopping och fika cyklade jag hem igen.
Vägen hem kändes inte lika lätt som vägen dit, mycket uppför...P U S T!



När jag kom hem packade, klippte jag gräsmattan och körde en liten WOD på altanen (missade ju träningen idag), inte alls lika tufft och roligt som på boxen men bättre än ingenting alls :)


I dag ska det städas här hemma, packas till S, tränas, mysas med film och popcorn med S som ska sova här och eftersom det bara är hon och jag så ska vi sova ihop...hur mysigt <3

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 14 juni 2016 08:45

I helgen åker vi på cup till Hudiksvall, eller rättare sagt jag, mitt ex och hans tjej och flickorna.
M och N åker på cup i Örebro.
Typiskt att vi inte kunde åka tillsammans allihopa, men, men....
Vi ska bo på hotell, medan S bor på skola med laget (om det funkar, men hon måste ju få pröva) jag och T ska dela rum, kommer bli super mysigt <3
Missar ju rätt så mkt träning den här veckan.
I går för att jag valde Sverige-matchen istället (nu i efterhand skulle jag ju inte gjort det;)
I kväll blir det ett snatchpass och på torsdag ett cleanpass.
På onsdag ska jag äntligen tatuera färdigt mig och få stå över träningen då.
Kollade på hotellet och dom hade gym, tjoho tänkte jag tills jag såg hur gymmet såg ut....


Får det ens kallas gym.....hahahaha!
Hur som helst, jag ska låna med mig ett kettelbel, tyvärr bara på 16 kilo men bättre än ingenting alls, finns ju massor med övningar man kan göra med ett kettelbel :)))

I dag och på torsdag är det jobb, resten av veckan kommer gå åt till att städa, packa, träna och hänga med mina underbara barn på dagarna och min härliga man på kvällarna :))
Började veckan i går med sovmorgon och stor frukost, sen drog jag och tjejerna till stan för att köpa nya fotbollsskor till S och efter det mötte vi upp bästa väninnan och tog en promenad i solen genom gamla stan, åt glass och pratade om ditten och datten....supermysigt <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards