Alla inlägg under januari 2014

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2014 13:08

Och rensade på fejan. Nu har jag bara kvar människor jag har kontakt med irl och ngr jag vill ha kvar fast vi inte ses :)

Idag är en lugn dag, bara tre små sötisar, och tur är det, mår som sagt inte nåt vidare :(
Helgen blir nog inte riktigt som jag tänkt mig.
Vi skulle setts hos mig och haft mellokväll med bubbel, skratt och tjatter men hur mkt jag än sett fram emot det så är det bästa att bara ligga i soffan med mjukisar på och dricka te och (förmodligen) somna till mello.
Trist men sånt är livet :(
Vi får göra om det om två veckor (barnledig helg då:) och då kan vi bjuda på middag också, va sägs tjejer (och killar)????

Ridningen däremot måste bli av, och är jag inte så däckad så jag ligger och yrar i soffan så går jag, kostar alldeles för mkt att inte gå dit.
Dansen däremot.....suck.....får jag stå över, ännu en söndag....FAN....kommer hamna sjukt mkt efter :((( buhuuuuu!!!!
Alltid är det nåt....:(

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2014 08:12

Har precis blivit frisk och i morse vaknade jag med halsont......va faaaaaaan!!!!
De sista 6 månaderna har jag inte varit annat än sjuk eller haft ont någonstans!!!!
Och dessutom har jag haft mens i snart två veckor....blä!!!
Blir jag sämre får vi ställa in mellokvällen :( så jävla trist!!!!
Kanske dags att gå både till en vanlig doktor och en Snippdoktor, det här går inte längre!!!!

Av from-som-ett-lamm - 30 januari 2014 17:06

I MIN lokal på torsdagar är vi tre kollegor som huserar och har aktivitet ihop. En av dom ska alltid hålla på att kritisera mig för hur jag sköter lokalen, förra gången sa hon barskt när hon gick; glöm inte att köpa toapapper det är nästan slut.....??????
I dag kläckte idioten ur sig; hallen blev snöig när du kom, du kanske ska borsta av dina barn lite bättre när du kommer in....?????
I dag kunde jag inte hålla igen utan sa till kärringen; att det var väll tur det var min lokal då eftersom det är jag som städar här......!!!!!
Vad jag ville säga var; kärring, skit fram en egen lokal så kan du vara där och göra bäst fan du vill!!!!!!
Hon ska fan vara glad att hon får husera hos mig utan att betala ett jävla öre.....eller borde jag kanske ta betalt...??!!!

Av from-som-ett-lamm - 29 januari 2014 22:45

Kollar film....eller, kollar inte film för den är så in i h...etes dålig!!
Hur som, idag hade jag dejt med min pt och jag tror hon försökte ha ihjäl mig....på riktigt.....herregud emellanåt kunde jag knappt andas och på slutet fick jag verkligen bita ihop för att orka. Men jag orkade, såklart men i morgon kommer jag inte kunna gå.....fasiken va bra hon är :)))
Nästa dejt är först om 4 veckor, ska bli intressant att se om jag blivit starkare och fått bättre flås då.

S mår mkt bättre nu och har varit med oss på em och kvällen och valde att sova över också....mysigt <3
Nu hägrar sängen.....gonatt!!!!




Av from-som-ett-lamm - 29 januari 2014 11:19

Men måste ta mig ut och fota och fota MER så jag får lite häng på hur den funkar :)


             

Av from-som-ett-lamm - 28 januari 2014 22:10

I går åkte jag och M till Farsta för lite shopping. Precis när vi var klara ringde telefonen, det var barnens pappa. Min minsting, min underbara, fantastiska trollunge hade ramlat och landat på bakhuvudet, en riktig smäll var det, hon hade fått ont i huvet direkt, blivit yr, sett suddigt, kräkts och blivit oförklarligt trött.
Dom var på SÖS när han ringde så jag och M åkte dit direkt. Där bestämdes det att vi skulle åka vidare till Astrid Lindgrens.
väll i Solna gick vi lite fel och hamnade på närakuten, där konstaterandes hjärnskakning och en remiss till Astrid Lindgren. Då var S rätt så dålig, kräktes, hade ont i huvet och ville bara sova.
På Astrid Lindgrens fick vi vänta.....vänta och vänta, under tiden sov S hela tiden och när hon vaknade (efter 3 timmar) var hon relativt pigg, ingen huvudvärk och inget illamående så vi åkte hem.
Väl hemma somnade både hon och jag direkt...nära och tätt...(och på andra sidan om mig låg min äldsta dotter också nära och tätt ) <3

I morse vakande vi inte förens närmare tio, lite stel i nacken och rätt så trött, gjorde jag och T frukost medans S fortfarande sov. Hon vakande lagom till frukost och det första hon sa när hon kom upp var; vart är min kp-tidning (tack, Sussie) man kan utan tvekan säga att hon är på bättringsvägen :)

I morgon är det jobb igen.
Hoppas på en fortsatt mindre händelserik vecka.

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2014 16:18

Många är så jävla gränslösa på tex Facebook. De skrivet saker i statusraden som är alldeles för privata, som tex hur, när, var dom hade sex och hur det känndes, eller hur jävla deprimerade dom är. Nu menar inte jag att man inte ska kunna ha några känsloyttringar, för det tycker jag verkligen inte....MEN det måste finnas någon gräns....eller??!

Jag har själv varit en rätt så gränslös person men inte riktigt på det sättet. Mer att jag delat och gett för mycket av mig själv till människor som utnyttjat det eller som jag inte fått något alls tillbaka av.
Men jag har lärt mig, nu för tiden är jag rädd om mitt hjärta och passar mig för att öppna, dela och ge till människor som inte är värda det. Delar numera med de allra närmsta, de jag vet jag kan lita på, de som delar tillbaka, ger tillbaka, de som är värda det.
Visst ibland faller jag tillbaka och är gränslös för en kort stund, men numera finner jag mig snabbt och ser till att ingen annan än jag blir lidande.
Även solen har ju fläckar ;)

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2014 13:42

Hittade den här fina texten på nätet häromdagen. Läste den för min dotter som också tyckte den var klockren och fin.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards