Alla inlägg under mars 2016

Av from-som-ett-lamm - 27 mars 2016 21:25

Kände mig fortfarandelite halvkrasslig när jag vaknade i fredags.
Trotsade och gick på middag/skoparty hos vännina här i byn
En jätte härlig kväll, finaste J bjöd på smarrig risotto och hade stort tålamod med oss halvhysteriska skogalna kvinnor som rörde omkring bland både skor och band som besatta ;)
Fick med mig ett par med kilklack och fyra olika band, rosa, svarta, turkosa och blommiga...supersnygga och jättesköna :))


Vaknade på lördagsmorgonen och mådde betydligt mkt bättre...tydligen ska man äta, flamsa, skratta, babbla, bubbla och prova skor för att bli frisk ;))

Jag och M hade en lugn morgon med långfrukost framför morgonfyran, städade och förberedde inför påskmiddan och åkte sen iväg en sväng för att fika med sväris <3

Klockan fem kom gästerna och som vanligt i våra fina vänners närvaro blev kvällen både rolig och mysig :)


I morse blev jag väckt med frukost på sängen och massor med fina presenter :)
Jag har ägnat dagen åt att slappa i soffan, hängt lite ute på tomten och gömde ägg så Barnen kunde gå (snarare springa) sin årliga "leta-ägg-runda".
Sen har jag dessutom blivit duktigt bortskämd av familjen som har servat mig med bla godis, kaffe och påskmiddag, En mkt bra födelsedag Mao :)

Av from-som-ett-lamm - 24 mars 2016 20:39

En aningens bättre när jag vaknade i morse, vilket innebar en mer aktiv dag än de tre senaste som spenderats halvsovandes i soffan.
Jag har städat, fikat med svägerska och M, handlat till helgen, tryckt i mig kuckelimuck medicin, ställt ut vår nya fina tupp och provat klänningar och packat till Afrikarsan nästa vecka :))
Dessutom fick jag ett kort och en tidig present av mamma och mormor <2
En bra dag Mao :)


I morgon är jag bjuden på tjejhäng hos en gammal arbetskamrat/vännina som bor ett stenkast från mig, vin, snacks och skoprovning då hon är återförsäljare av superfina sommarskor, och en hel del tjatter såklart :)
På lördag har vi våra närmsta här på middag, vi ska bjuda på indiskt och chokladmousse tårta :)

Men först ska jag försöka få i gång kvasten (den har krånglat lite) och ta en tur till Blåkulla....ses där ;)

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2016 20:37

Förra veckan var jag ju halvkrasslig.
Tränade i helgen och kände mig ok.
I går kväll började jag känna mig lite krasslig igen och i morse vaknade jag o mådde ännu sämre.
Dagen har bestått av ett läkarbesök (tester angående klimakteriet, sömnbrist mm) två utvecklingssamtal och bästishäng däremellan för att fördriva tiden, jag har knaprat alvedon för att orka, när jag väl kom hem kraschade jag i soffan och somnade på två röda.
Nu har jag vaknat och ätit middag och känner mig ännu sämre....
Jag kan fan inte bli sjuk nu, på fredag är jag inbjuden till härlig vännina här i byn, på lördag firar jag min födelsedag med middag här hemma med de bästa och allra närmsta och om en vecka åker vi till Cap Verde :0
Jag häller i mig ingefära, knaprar vitaminer och alvedon som en galning.....håll nu tummen för att jag är frisk till på fredag....

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2016 20:22

Äntligen frisk, lagom till helgen och allt :)
På boxen stod Open 16.4 på schemat, helt klart kräkjobbigt pass och skulle inte passat bra som fösta pass efter sjukdom så fredagsfysen fick bli hemma i "vår Box"
Lyfte lite lagom och övade på strikta pullups (med band, kan bara kippade utan) och tog det halvlångt iaf :)


Vaknade 05:18 på lördags morgon (natt) och kunde inte somna om :(
Men inget ont som inte har nåt gott med sig, jag kunde avnjuta en kaffe i ensamhet-lugn och ro innan hela familjen vaknade till liv....nice :)
På em kom vår bonusfamilj och som vanligt skönt häng, god mat och lite vin tills ögonen gick i kors <3


I morse blev det crossfit för hela slanten, kidsen körde sitt pass, V provade på, kul :)
Direkt efter körde jag och A dagens teamwod ihop, också kul och inte så jobbigt som jag brukar tycka :)
A gick hem och förberedde lunchmiddag medan jag avlöste tjejernas pappa vid fotbollsplanen, kollade en match medans han hämtade T på stallet, M och N åkte på fotbollscup (logistiken idag har varit galen!!!!)
Kvällen ha jag fått egentid med min äldsta, vi har glott på film och smygätit lite godis, supermysigt och gott <3
Nu ska barnen snart lägga sig, jag ska plocka lite sen lägga mig i tid.....en behöver ju sin skönhetssömn ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 18 mars 2016 08:10

Vi (jag och M) behöver jobba på smidighet, rörlighet och stretcha lite bättre.
Alla på boxen pratar sig varma om Romwod, mkt likt yoga men anpassat för crossfiters.
Vi blev medlemmar och fram tills i går hade vi kört två RW på 30 min vardera.
I går medan M var på fotbollsträning med N körde jag RM nr 3.
Min första RM på 50 min och jag underdriver om jag säger att det var asjobbigt :0
Trots det och om jag numera hatar ord som; relax, plopp och dont be angry så kände jag mig så skönt avslappnad, lugn och mjuk i kroppen efteråt :)


I morse vaknade S med halsont och snorig näsa så hon hänger här hemma med mig idag.
I går fick jag en hel del viktiga saker gjorda, dammtorka, plocka undan, hämta pass, fixa visum, 3 maskiner tvätt och tvätt av fönster :)
I dag ska resten fixas, dvs dammsuga, torka golv, ringa viktiga samtal och om jag hinner träna (tveksamt då vi väntar transport från Ikea mellan 15-21)
Hur som så ska här fredagsmysas med popcorn, film och kramar <3

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 17 mars 2016 08:05

Somnade åtta i går kväll :0
Upp sex i morse och betydligt mkt piggare idag än i går så nu siktar jag på fredagspasset på boxen, ridningen på lördag och teamwoden på söndag...tjohoooo!!!
Så nu när jag har orken och känner mig piggare så tänker jag passa på att tvätta fönstrens på utsidan, städa här hemma, promenera och unna mig en stund i solen på altanen :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 mars 2016 10:30

Jag håller fanimej på att bli galen....
I morgon har jag tatueringstid, hoppas verkligen jag mår bättre tills dess annars får jag nog tyvärr avboka.
Någon träning den här veckan lär det inte bli (morr)
På lördag har jag blivit erbjuden att rida med en ny bekantskap som har häst, kommer bli supermysigt, om jag nu är frisk (suck)

I dag tänker jag promenera trots halsont och snorig näsa....så det så!!!




Av from-som-ett-lamm - 15 mars 2016 08:56

Inte så mycket som händer här hemma när jag är sjuk, inte med mig iaf.
S hade fotbollsträning i går och det var knappt så hon hann dit efter skolan, stressigt värre, nästa vecka får hon åka till vårt centrum och äta mellis där så hon slipper stressa stackarn.
Vår ena pensionärskatt här hemma har varit lite krasslig så igår fick vi bege oss till veterinären, lilla Yoda hade urinvägsinfektion och fick medicin, och jäklar va dyrt det var, det kostade skjortan, en väldigt dyr skjorta :0
Men nu blir han frisk iaf :)



I dag måste jag masa mig upp till vårt centrum för ett besök på Apoteket och djuraffären, ska försöka promenera, har ju knappt rört mig på en vecka (suck)

Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards