Alla inlägg under maj 2013

Av from-som-ett-lamm - 30 maj 2013 22:47

Fy faaaan va jag hatar löss och alla jävla föräldrar som inte avlusar sina barn så mina barn får det igen, igen, igen och igen :(((((
Frisören kom hit hem ikväll och skulle klippa både mig och saga och hittade MASSOR med löss på saga, så det fick bli avlusning och sen klippa färdigt, vilket blev as sent.....blä!!!!
Avlusade mig själv också av ren panik!!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 27 maj 2013 12:24

Alla dagisar som kom var sjuka så dom fick snällt gå hem och jag bidde ledig :).
Så nu när lunchen intagits ska jag måla färdigt det sista i tindras rum och lägga in alla hennes kläder i hennes nya fina garderob :))).
Sen står träning, hämta sagisen, laga middag, tvätta, diska....ni vet det vanliga, på tur.
Hoppas ni får en fin dag
Kram

Av from-som-ett-lamm - 25 maj 2013 02:05

En solskens historia bjuder jag på så här mitt i allt elände
Vi startade upp en nattvandrings grupp i enskededalen för ca ett halv år sedan, från början var vi 15 st, efter ytterligare några månader var vi bara fyra kvar men vi kämpade på och var ute och vandrade några gånger under vintern.
Med tanke på allt som hänt i Stockholm under de senaste dagarna så bestämde vi oss i torsdags för att göra ett försök till att få fler att engagera sig. Vi delade och spred på Facebook och samlades sedan i vår föreningslokal på gården, döm av vår förvåning när inte mindre än 45 vuxna och ungdomar kom och ville vandra ?. Och till vår glädje har intresset bara ökat, ikväll var vi minst 30 nattvandrare och i morgon är det lika många som har anmält sig :))). Och listan på folk som vill vara med och gå fler ggr bara ökar för varje dag som går. Under kvällen och natten har det varit ungdomar på väg in i dalen för att vandalisera men enligt rykten har dom vänt pga det stora antalet vuxna som varit ute och vandrat och jag vill gärna tro det ryktet, att vi faktiskt gjort skillnad.
Jag hoppas verkligen det har sett likadant ut i de övriga förorterna i Stockholm, det vore fantastiskt :)



Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2013 19:56

I kväll går de vuxna man ur huse för att synas och höras, för att visa att vi finns och värnar om ungdomarna och vårt område.
Tänk om alla vuxna kunde ta det ansvaret utan att något sådant här måste hända.
När jag växte upp sa de vuxna till alla barn oavsett social status, hudfärg eller bakgrund. De vuxna uppfostrade varandras barn och sina egna. Satte gränser och visade vägen. En del bra en del mindre bra, men alla hjälptes åt. När något sånt här (som det i Husby) hände kvävdes det i sin Linda direkt, de vuxna sa stopp, polisen sa stopp utan att vara rädda för att bli anmäld eller dömd för att ha kränkt eller låtit rasistisk eller kanske tom gjort illa någon.
I dagens Sverige kvävs ilskan för att inte kunna vara stolt över att vara svensk i sin linda, vuxna slutar ta ansvar över andras barn och tom över sina egna. Barn uppfostras utan regler, normer eller konsekvenser, ingen visar dom den rätta vägen. Ingen vågar för i dagens Sverige kan man bli anmäld eller anklagad för allt möjligt skit.
När jag var liten räckte det med att någon unge förde lite oväsen på tunnelbanan så väste en hel vagn shyyyyy. I dag när någon unge vandaliserar på tunnelbanan byter de flesta vuxna vagn eller blippar nervöst på sina mobiler.
Det är de vuxna som måste skapa rätt förutsättningar för barnen och ungdomarna i dag, lära barnen att ta eget ansvar och att alla styr sina egna öden och att vi vuxen världen inte tolererar en massa dumheter, och att vifinns där, ser och hör barnene, att vi tar ansvar för alla ungar vare sig det är min eller din.
Jag tänker fortsätta uppfostra och visa vägen för mina barn och för alla andra barn som kommer i min väg och jag önskade att alla andra gjorde det samma, då skulle det som hände i Husby inte upprepas natt efter natt efter natt.....

Tack för ordet

Av from-som-ett-lamm - 22 maj 2013 08:28

Paraply som gäller idag....blä!!!
Vill ha soooool och värme men snart så :)))

Har en gnagande oro, har inte haft min mens på snart 3 månader och NEJ jag är inte gravid. Det är ju konstaterat att jag är i förklimakteriet men bör nog ändå kolla upp hur det står till där nere.
Hade en cellprovs tid som jag inte kunde gå på, måste ta mig i kragen och boka om den.
Varför är man så dålig på att ta hand om sig själv????


Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2013 18:23

Herregud, en del personer är det förståeligt att man brutit med iaf en dag som denna.
Den första kollegan jag hade som jag till slut fick nog av och omoget nog skällde ut, men som jag faktiskt bad om ursäkt till också och som jag sen bad om att hon skulle säga vad hon tyckte och tänkte om mig trots att hon avböjde det erbjudandet med ursäkter som tex, vi behöver inte prata om det utan vi stryker ett streck och går vidare....ehhh...konflikträdd någon....???!!!!
Hon iaf har utgett sig för att veta vad jag tycker om en person jag inte ens känner och dessutom ljugit till den här personen om andra kolleger.....va fan är problemet liksom....??!!!
Undrar om hon läser mig blogg förresten!?
Gör du det har du ju numret om du vill uttrycka något....eller så kan du ju starta en blogg och ventilera av dig i så du en dag i spricker av all ilska du verkar gå att bära på.
Och du, vi vet allt du sagt om oss och allt du har ljugit att vi sagt om andra.....pinsamt som fan faktiskt.....för dig alltså!!!!
Så bygg upp lite mod och slå en signal och gnäll av dig lite....du är såååå välkommen!!!!

Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2013 08:34

I går frågade en "kollega" efter en fd väninna till mig och jag var tvungen att förklara att vi inte umgås längre. Hon frågade om jag saknade henne och jag kom på mig själv med att jag faktiskt gör det. Det var så infekterat när vi "avslutade" vår vänskap så saknaden har liksom inte kommer förens nu. Jag skyller inte på någon, jag tror vi var lite "trötta" på och också kanske lite "färdiga" med varandra.
Men i går och idag tänker jag på och saknar det fina i vår relation.

Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2013 22:08

Söndag...redan!!
Hockey på tv och eftersom jag är lagomt intresserad så bloggar jag samtidigt.
I dag spelade saga match och tyvärr fick dom stryk, men hon gjorde deras enda mål så hon var nöjd, vilket såklart är huvudsaken :).
Sen har vi röjt här hemma, eller jag har flyttat barnens rum och röjt i garderoberna och slängt så mkt leksaker och annat skräp som jag kunnat utan att någon av barnen sagt stopp ;)
M har nästan hunnit med att sätta upp båda väggarna på övervåningen...snabb kille jag har :) och så fort väggarna är på plats ska det spacklas, slipas och målas....Mao något vi kommer spendera nästa vecka med att göra förutom att jobba förstås.
Nä nu ska jag visa lite intresse för Sverige och hockeyn :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards