Alla inlägg under oktober 2018

Av from-som-ett-lamm - 15 oktober 2018 22:21

I lördags kl halv sju på kvällen klev jag på en ålandsfärja.......rekommenderas INTE!

Men jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, efter viss övertalning valde jag att hänga med.
Vi samlades ett gäng tjejer hos en av oss och åt en brakmiddag och drack lite vin.
Mötte upp ett annat gäng som vi åkte ihop med.
Hytten var klaustrofobisk och varm, alkoholen svindyr och människorna.....människorna. Inte för att sätta någon etikett på någon men människorna som åker dessa båtar har nog till viss del ett visst mått av akholmissbruk. Folk betedde sig som att det var första ggr dom drack, det slogs, skrek och gapades, spydes osv osv.
Inte min kopp te, jag föredrar människor som uppför sig civiliserat även när dom har ett par glas innanför rocken.
Vissst hade vårt lilla gäng lite småkul men klockan ett hade jag fått nog och gick och la mig i hytten och sov. Dagen efter gjorde jag ett tappert försök att hänga med dom andra för att titta på underhållningen men fyllan och misären var ännu värre än dagen innan så jag gav upp och låg i hytten och käkade lakrits och kollade på fyran tills vi kom fram till Stockholm.
En erfarenhet rikare visst, men ALDRIG mer kommer jag sätta min fot på en sån båt.

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2018 21:26

Jag mår skit just nu.
Har svårt att sätta fingret på vad allt handlar om men jag gissar på oro och stress i en kombination.
Oro över min ekonomiska situation och stress på jobbet.
Jag vill inte belasta mina barn med hur jag mår men ibland lyser det igenom och framför allt min äldsta dotter blir så ledsen när jag är ledsen och det krossar mig, känner mig som en svindålig morsa som inte ens kan fejka lycka inför mina barn.
Jag försöker hela tiden lägga band på mig själv, inte gråta framför barnen, inte vara irriterad, inte blir arg, inte verka ledsen eller låg.
I dag gick jag hem från jobbet, kände mig sjuk när jag vaknade, skakig och febrig, helt utan anledning är ju inte sjuk sjuk, om ni fattar.
Nu mår jag bättre fysisk men för övrigt mår jag skit, jag känner mig ful, värdelös och dålig.
Kanske mår jag bättre om vi kan byta till en billigare lägenhet och jag får ett mindre stressigt jobb eller kanske inte, men målet är att lyckas med de två sistnämnda och hoppas på det bästa.



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards