Alla inlägg under oktober 2017

Av from-som-ett-lamm - 30 oktober 2017 16:37

Idag sov jag tills nio men känner mig fortfarande trött.
Har iaf hunnit med en del, städat färdigt, fixat naglarna, solat och nu sitter jag hos frissan :)


När håret blivit blont igen ska jag handla färg till ögonbrynen och middag tills i kväll sen hem och äta och packa för att sen försöka somna tidigt eftersom taxin kommer redan 6;40 :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 29 oktober 2017 20:38

Uppe med tuppen, börjar bli en dålig vana ;)
Helgfrukost med mina älsklingar.
Trollis drog in till stan för bio-dejt med pojkvän <3
Häng i centrum med förstfödda miraklet letandes efter "partykläder" till kvällen på båten :)
T hittade en klänning, jag en skjorta att ha till jeansen på dagen.
Lunch framför stranger things sen knackade ex med fru på dörren och det blev te och varma samtal i flera timmar <3
Tjejerna åkte med pappsen hem och jag fick sällskap av min "fru"


Nu står middag och städning till tonerna av pink på schemat, En bättre lördag om ni frågar mig :)

Av from-som-ett-lamm - 28 oktober 2017 23:39

I fredags var sista dagen på jobbet innan lovet, och dagen singlade sig fram.
Vi firade halloween i skolan och de flesta i personalstyrkan hade ansträngt sig.
Vi var ju pirater i vår departement :)
Kändes lite märkligt att ha praktiskt prov i köket med sina elever utklädd till pirat ;)))

Nästan hela personalstyrkan samlades på en aw, superkul att prata med kollegor man inte pratar med så ofta annars :)
Blev inte så långvarig dock, när S hade hängt med sin "brorsa" ett tag ville både hon och jag ses och fredagsmysa hemma så redan 18;30 låg vi framför tvn med ostbågar och bubbelvatten <3

En perfekt fredag om du frågar mig :)


Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2017 18:10

Minus förkylningen som aldrig ville ge sig så känner jag mig tillfreds.
Tjejerna mår bra, jag mår bra, ingen stress och/eller inga vidare konflikter att prata om.
Vår lilla familj är tillfreds helt enkelt :)
Flyttlasset går i december och det ska bli skönt att äntligen få ett permanent, fast boende och vi längtar som galningar alla tre <3
Det blir liksom sista pusselbiten för att vårt liv ska vara så nära perfekt som möjligt :)

I kväll är tjejerna på halloweenfest till klockan tio, hämtar upp dom med hjälp av fin vän som har både körtkort och bil <3
I morgon ska vi klä ut oss på jobbet, vår department har bestämt oss för att vara pirater, hade ju redan kläder till det men har köpt lite detaljer som ringar, nagel stickers och ögonlapp. Kommer bli superkul :)

Helgen ska dedikeras till vänner och också till att passa bli frisk eftersom vi drar på måndag :)
Har ju höstlov en vecka så när vi är tillbaka från kryssningen ska vi gå ner och rensa upp i källaren och slänga så mkt som möjligt så vi har minimalt med oss i flytten.

Näe, nu ska här vikas in tvätt och ätas middag, tjing, tjing!!



Av from-som-ett-lamm - 25 oktober 2017 22:52

Längsta förkylningen jag haft ta mig f....n, den går liksom aldrig över.
Känner mig helt tjock i hjärnan, näsan rinner, ögonen rinner och när jag hostar låter jag som en tbc sjuk ;)
Undrar när jag ska få träna nästa gång :((((


Hur som, om ngr dagar drar vi på kryssning :)
Bestämde att istället för att gå upp kl fem på morgonen så tar vi in på hotell inte långt från terminalen kvällen innan, käkar ute och myser på rummet och försöker somna tidigt.
Längtar som en galning :)

Godnatt

Av from-som-ett-lamm - 24 oktober 2017 22:31

Tatuerade mig idag :)
Ena handen är inte helt färdig, ska göra ett finger till så det blir tre symboler på samma :)
Lotusblomman står för utveckling, renhet och upplysning för mig mest för utveckling.
Hjärtat står för kärlek, och då den till mina barn <3
Drottningkronan står för kvinnlig styrka och för Drottning helt enkelt ;)

Är nöjd men vill gärna att lotusblomman inte ska vara så stark i färgen, men det bleks ju fortare på händerna, annars nöjd med alla

Av from-som-ett-lamm - 23 oktober 2017 07:53

Har längtat ovanligt mycket efter tjejerna den här veckan, idag kommer dom <3
Har en busy vecka så här veckan innan lovet.
Massor att göra på jobbet, fattar inte riktigt hur jag ska hinna, men det e bara att jobba på.
På tisdag ska jag tatuera mina händer, eller snarare fingrar, har inte bestämt hur många och/eller vad, men tror tre fingrar och här är några av idéerna jag har, hjärtat står uppenbart för kärlek, den guldiga krumeluren är en symbol för mor och dotter (i den här fallet två döttrar), "blomman" står för styrka, resten är bara snygga och har ingen direkt innebörd.
Svårt att välja, men troligtvis blir det, blomman, hjärtat och symbolen för mor och dotter, men jag hinner ändra mig ;)


På onsdag ska jag och barnens pappa på möte i skolan gällande ett projekt dom har i Ts skola.
Ts klass har haft kontakt med en annan klass i Spanien under flera år och nu har dom bestämt att det ska ske någon slags utbytes resa, så några i klassen åker till Spanien och några därifrån kommer hit.
Dom kommer vara borta en vecka och gå i skolan här/där och så är det meningen att man ska turista lite både här och där.
även om jag är lite nervös inför att skicka iväg henne så tror jag det kan bli en bra erfarenhet för henne.

På tisdag och onsdag provspelar S för ett nytt akademilag som ska starta i hennes åldersgrupp, på hennes eget bevåg, tummarna, håll dom :)

Som ni ser, busy vecka....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2017 20:03

Mannen som tog på mig fast jag inte ville och sen gav mig pengar och hotade mig, jag var tio år.
Tonåringen som tjatade tills jag till slut sa ja, jag var 14 år.
Den unga mannen som låg med mig när jag var så full så jag inte kunde göra motstånd, jag var 27 år.
Mannen som tvingade sig på mig under förtäckt hot, jag var 40 år.
Mannen som tjatade till sig analsex, jag var 42 år.
Varken vill eller orkar fortsätta, men jag kan intyga att det varit flera män under mitt liv som tagit sig rätten till min kropp fast dom inte haft den.
Det är så vanligt, Vi är så många och jag är så ledsen för min egen skull, för vår allas skull.
Det måste få ett slut.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards