Alla inlägg under augusti 2010

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2010 12:54

Det e fan inte helt lätt att bilda ny familj.......

Nu har Ms son markerat på dagis att han inte vill flytta, fast han har också markerat hur kul han tycker att det är att han har flyttat.....

M ringde iaf mig och berättade detta och skulle hämta upp hans son för att pårata med honom......missförstod allt och trodde han skulle prata med sonen om det som hänt på dagis, för snacka om att göra ett problem när det inte ens finns ett, men som tur var menade M att han bara skulle känna av på sin son inte fråga honom rätt ut......för skulle han gjort det hade det kunnat bli ett problem....

Min äldsta har också uttryckt att hon inte e helt bekväm i situationen, men att det samtidigt är kul....

Min yngsta har visat tecken på att hon tycker det är rörigt.....

Vi har bestämmt att vi ska skapa egentid med våra barn så det inte blir galet redan från början......

Men det är en omställning för alla, även för oss....och det märks.....

hoppas bara det går över snabbt....

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2010 07:13

tror aldrig man riktigt känner någon oavsett hur länge man "kännt" personen.....jag har gång på gång blivit överaskad, ledsen och förvånad över hur människor jag trodde jag kännde bra har betett sig....

framför allt har det varit x man trodde man kännde men också vänner.....

en del har helt ändrat personlighet -scary, andra har visat en sida av sig själva som inte varit så trevlig!!

Jag fattar att alla dom här personlighetsförändringarna handlar om att personen i fråga kännt sig sårad, ledsen eller varit i någon slags kris, fast vid en del tillfällen har det inte funnits någon anledning alls, förutom personens egna hjärnspöken!!

Jag tror inte jag själv förändras när jag blir sårad eller ledsen förutom att jag blir just ledsen, den enda gången jag blir arg eller elak är när jag blir orättvist behandlad och då känns det ju som att det e befogat ;)



Av from-som-ett-lamm - 30 augusti 2010 08:00

Ny kort vecka med lång helg att se fram emot :)

Dessvärre har vi massor att göra denna vecka, måste bli klara m köket tills på lördag då det kommer lite folk hit :)

sen ska väggen i klädkammaren rivas, byggas färdig vägg i lillkillens rum, byggas vägg i vardagsrummet, målas, slängas skräp mm mm mm mm....det e som att det aldrig tar slut....suck....men det kommer bli så så fint när det e färdigt :)


Har haft en delvis jobbig men ändå skön helg, fredagkvällen var rörig, mkt tjafs och bråk mellan barnen, men på lördagkvällen satt hela nya familjen bänkad framför tvn med godis, chips och ostbågar och mös hela kvällen utan gnäll, tjiv eller bråk....sweet!


Varför vaknar barn tidigt tidigt på helgerna när dom kan sova, för att sedan när måndan kommer inte vilja gå upp alls!!??




Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2010 19:32

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara.... 

Du lever kvar i samma damm, går i samma kläder

Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus.....

Trodde jag behövde se dig, behövde vara med dig, trodde jag var kvar...

Men jag har börjat på nytt.......

Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2010 08:54

Var på samtal i går, det va en evighet sen och det känndes som det behövdes, har kännt mig så arg och frusterad under en period, kände mig lättad och glad när jag gick därifrån :)

Vi pratade om att jag är så omedelbar, att jag tänker i svart eller vitt att det inte finns någon gråzon för mig...

Att jag i relationer inta kan säga ifrån i "tid" och sen när jag gör det så bryter jag helt med personen eller så säger jag ifrån så skarpt så den andra personen inte fattar nånting och väljer bort mig.....

Kanske skulle jag pova någongång att bita ifrån tidigare och snällare, det skulle ju förenkla mina relationer både för mig andra........

dvs de få relationer jag har kvar ;)



Det har varit en jobbig vecka,känslomässigt. Jag och M gick ifrån lugnet av att bara vara han och jag till att ha hela huset fullt av barn som är inne i någon slags lära känna varandra process. Missförstånden har haglat och vissa stunder har jag kännt att det kanske vore bäst att aldrig mer träffa någon, vara ensam resten av livet.....

Men i dag känns det som att det har lättat, vi har pratat, diskuterat och pratat ännu mer och det känns så skönt att jag träffat någon som vågar ta konflikter, någon som vill prata och diskutera, som tycker det är viktigt att förstå varandra, som förstår vikten av att prata ut om saker och ting istället för att tiga ihjäl varandra......

Så idag vill jag inte vara ensam resten av livet ,idag vill jagl vara med M resten av livet :)


Ciao



Av from-som-ett-lamm - 24 augusti 2010 07:22

I går åkte jag tunnelbana och stötte på den värsta sortens buffel.....

Det sitter en normalstor man på platsen längst mot gången, innanför honom sitter det en kvinna, jag sitter mittemot mannen.

När kvinnan ska gå av flyttar jag benen så hon ska komma förbi, men inte mannen, hon säger; ursäkta får jag komma förbi, han muttrar och flyttar på benen, sedan flyttar han in och sätter sig snett så han även sitter över det andra sättet med halva kroppen. Det kliver på en ung tjej som sätter sig brevid honom, eller rättare sagt tränger ihop sig brevid honom för han gör inte en tillstymmelse till att flytta sig så hon ska få plats, trots att han märker att hon blir lite illa berörd.....

Jag undrar verkligen på riktigt.....hur fan tänker en sån människa, vad ger honom rätten att bre ut sig och få andra att känna sig små!!??

Jag har inget snällt att säga om en sån person och jag fick bita mig i läppen för att inte fråga honom, men jag ville inte få tjejen att känna sig ännu mer illa till mods, jag hoppas att nästa gång det kommer "en sån där" ,att han sätter sig brevid mig.......då jävlar ska han få sina fiskar varma!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 augusti 2010 13:20

När jag sover ensam har jag en kniv i nattduksbordet och ibland tom en sax under kudden, vet att folk tycker jag e konstig som har det, med tanke på den här artikeln så kanske alla borde ha en sax under kudden.......

'

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7645304.ab







Av from-som-ett-lamm - 20 augusti 2010 13:03

Nu är jag där igen...................

osäker,rädd, låg, dålig självkänsla och fundersam, orolig.....vill och försöker låta bli att straffa ut mig, känner mig jobbig, tjatig, krävande, klängig och analyserar sönder allt han säger och gör i atomer!

Märkligt....när han är så, är jag det inte och visseversa.....eller kanske är det inte märkligt, lika barn leka bäst...eller kanske sämst!?

Orkar jag, orkar han.......höga berg och ljupa dalar, hur ska det bli när vi båda dalar samtidigt!!?

Kanske är det därför vi inte dalar samtidigt, för att vi ska orka och vilja.....

Ibland tänker jag....ska det verkligen vara så här svårt, så här "stormigt" redan nu......i nästa sekund tänker jag....nåt annat skulle jag tröttna på snabbt, och jag kan inte och vill inte leva utan passionen, en människa som precis som jag har fel och brister...som e precis som jag skadat gods....det e det bästa för mig.

Han sa i morse när vi diskuterade, Jag tror du behöver gå ut bland folk, bland andra män som ser dig,mer uppmärksamhet, mer bekräftelse än vad bara jag kan ge dig.........Och han har så rätt, han ger mig mer bekräftelse än vad jag förtjänar men det är som att det inte räcker, ibland behöver jag bli sedd och bekräftad av andra.....både män o kvinnor.....

Så, tur att jag ska ut och svänga mina lurviga i morgon med T och tjejerna....längtar.......





Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards