Alla inlägg under augusti 2010

Av from-som-ett-lamm - 19 augusti 2010 07:53

Är så så trött......Har börjat äta tabletter ( ja, dom e godkännda i Sverige ) som ökar förbränningen, och man kan ju fan undra vad det e i dom, kan inte somna på kvällarna.....det e så nära känslan av att vara påverkad av olaglig substans man kan komma, utan att vara det ;)

får helt enkelt sluta ta en efter middan....måste ju få sova också!


Försöker komma igång med träningen men det e fan inte det lättaste, varannan vecka har jag tjejerna och då blir det till att träna hemma och de barnfia veckorna fixas det hemma....när ska vi annars hinna....mitt sovrum ska göras om till Ms son, klädkammarne ska göras om, tjejernas rum ska möbleras om och i vardagsrummet ska det byggas ett sovrum/sovalkov till mig och M......S U C K!


Men har lite att se fram emot..... på lördag ska vi hem till underbara T och hennes M, äta middag med dom och kolla in deras nya lägenhet, sen ska jag o T ut och dansa....och det kan ju aldrig bli trist :)

Nästa vecka är jag ledig på måndag och ska ha en tahandommigsjälvdag :)

luckorna kommer nästa vecka....skönt att slippa se skiten i skåpen igen ;)

Sen planerar jag o M en resa efter jul och nyår till solen...SWEET!


Men nu.....Jobb!

Ciao




Av from-som-ett-lamm - 16 augusti 2010 08:25

Har varit i Eskilstuna och gjort parken zoo, bad och tivoli hela helgen med alla barnen,det har varit en kul och mysig helg men man e rätt sliten i dag.....skulle helt klart behövt en semesterdag i dag    


Allt e bra mellan M och mig, som att lugnet lagt sig...tills nästa gång   

Men nåt annat skulle inte funka för mig, jag behöver motstånd, någon som diskuterar, ältar och utmanar mig.....kommer med all säkerhet inte tröttna på denna man, han ger mig precis det jag behöver och lite till

love love love!


Av from-som-ett-lamm - 11 augusti 2010 23:38

Va glad jag blir att du följer bloggen, hoppas allt e bra med dig...och tack för tipset :)
Börjar du blogga igen så please låt mig veta :)

Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2010 13:01

Detta hände när vi hade setts i två månader drygt....

vi sitter i bilen och den här låten kommer, Micke sjunger; Jag känner för dig och säger; det är till dig.....Jag säger; men dom sjunger inte jag känner, dom sjunger jag kallar på dig...det blev tyst en stund sen tittade vi på varandra och började tokskratta......

sen dess har vi kallat detta vår låt.....



Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2010 12:43

I dag är en bra dag :)

Hade ett långt samtal med T i går och som alltid säger hon de rätta sakerna till mig för att jag ska förstå och känna mig lugn...va skulle jag göra utan dig vännen!!

Morgonen va lugn och mysig, tjejerna och jag åt frukost och tog det lugnt innan alla andra kom...

Har varit ute en stund, gräft lite i sandlådan och tjattrat med en mamma, ätit god mat, allt har flytit på som en vårflod ;)...en bra dag helt enkelt   


M och hans son kommer hit i dag efter jobbet, vi ska åka och äta i globen och sen ska det kollas på bolibumpis, badas och läggas barn...sen ska vi använda vår vuxentid på bästa möjliga sätt      hehe! 


Vi har diskuterat bröllop, vad vi har för önskemål, hur vi tänker kring det osv....och vid ett tillfälle har han frågat vad jag skulle svara om han frågade....han vill väll känna sig säker antar jag....och som det känns nu skulle jag utan tvekan svara ja :)


Nu e rasten slut...

ciao

Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2010 19:10

I dag känner jag mig skör, rädd och sårbar.....trots att det bara har gått fem månader (snart) känner jag så otroligt starkt för honom, känns som jag vill ha och behöver honom i mitt liv för alltid, som att om han lämnar mig nu, går jag sönder!




???

Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2010 07:15

M har uttryckt på flera sätt att han behöver lite space....

han har sagt saker som att: det har gått så fort, jag kanske inte var känslomässigt redo, sagt att han tycker det räcker om vi ses två dagar denna vecka, har sagt att han känner sig ledsen och är livrädd för att bli sårad......

Så jag backar...respekterar hans känslor, trots att det gör mig osäker och rädd....

När jag väl backar så undrar han va det är för fel, varför jag är annorlunda, varför jag backat!?????

Förstår inte riktigt, hur vill han att jag ska reagera, hur ska jag tolka allt han säger och visar.....

Vi har pratat igeom det, han berättade att han brukar straffa ut sig, att han är livrädd för att bli lämnad och sårad, att han är rädd för sina starka känslor för mig................låter som någon annan jag "känner" ;)

Vi är otroligt lika,det är som att vara tillsamans med en manlig version av mig och jag börjar förstå att det e fan inte lätt att förstå och orka med mig.....


Har kommit igång med träningen igen   känns otroligt skönt, känner mig piggare och gladare......

Har mkt att se fram emot de kommaden veckorna...På onsdag kommer T, ska bli skönt att ses har inte träffats på ett tag....miss her! I helgen blir det grönan med alla barn :)  och nästa lördag blir det lite kalas med "brudarna"....M ska få träffa alla...ska bli intressant :)


Have a nice day

Ciao



Av from-som-ett-lamm - 4 augusti 2010 07:36

Gravtestade mig i går och jag är inte gravid...PUST!

Men det gör mig lite orolig att inte veta varför mensen är sen, ska ringa och få tid i dag......klimakteriet kanske!!??    


Jag och M har kommit över missförstånds svackan och är tillbaka till allt det ljuvliga nykära   

Vill krypa in under hans skinn och stanna där för alltid!!



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards