Alla inlägg under februari 2011

Av from-som-ett-lamm - 28 februari 2011 11:11

Är ledig i dag och ensam hemma...skönt faktiskt!

Har fixat lite hemma, plockat lite,diskat och tvättat, surfat och funderat...och då främst kring varför en del killar måste pika, skoja och princip tjata till sig sex!!??

Jag har i mina unga år varit ihop med killar som tjatat, pikat, mummlat, suckat och stönat över att de inte fått sex, och då som ung valde jag att till slut ha sex bara för att få slut på tjatet,....(vilket jag aldrig skulle ha gjort i dag.)

Man känner sig otillräklig, stressad och jag är övertygad om att det tar död på både känslor och lust.

Om man dessutom tjatar till sig sexet och partner till slut går med på att ha sex, då kan man ju i princip se det som en form av övergrepp...inte sant!?

Sex ska vara på lika vilkor, någonting båda ska vilja utan press, stress och tjat.

Det ska vara nånting lustfyllt, fint och skönt, vilket det knappast blir om den ena har tjatat till sig det....right!?


Googlade på ämnet för att kolla hur vanligt det är, fick 1,200 000 träffar,så,  rätt  vanligt antar jag ;) dessutom visade det sig att även om antalet killar som tjatar var överhängande så fanns det även tjejer som gjorde det...WTF!

Hittade speciellt en artikel jag fastnade för, som säger allt, här kommer den:


Artikel i metro  2007-05-10

Tjat och sex är ingen lyckad kombination. Att tjata till sig sex när partnern inte har lust är inte bra för förhållandet. Tjat tar långsamt död på passionen.
– Tjatsex påverkar lusten hos båda personerna. Den som utsätts för tjatet kan tycka att det är jobbigt att ha sex efter att ha blivit tjatad på. Det är inte enkelt att välja att ställa upp. Den som tjatat kan också tycka att det känns mindre lustfyllt och kan känna sig mindre attraktiv. Samtidigt finns det personer, tyvärr, som tycks nöja sig med att man kan tjata till sig sex, säger Pelle Ullholm, Metros sex- och relationsexpert.
– Jag tror att det är väldigt vanligt med tjat kring sex och att man upplever förfrågningar som tjatiga. Det uppstår en känsla av obalans, av olika mycket lust, som gör att relationen känns fel. Det kan leda till att den tar slut, säger han.

Tjatsex kan bli negativt för den som ”ställer upp”.
– Om man ger upp när någon tjatar och har sex mot sin vilja, då blir det ju en form av övergrepp. Vanliga orsaker till att  ställa upp tror jag dels är för att tjatet inte slutar annars, dels för att man får en känsla av otillräcklighet, att man ska matcha den andras lust. I grund och botten är det inte bra att ställa upp om någon tjatar, säger Pelle Ullholm.
Det är viktigt att våga prata om när och hur man vill ha sex och att den som vill ha sex ofta respekterar den andras sexlust.
– Sex har en hög position i många förhållanden. Man har en känsla av att om inte sexlivet funkar så funkar inte relationen.
– Man vill att det ska vara en perfekt matchning från början. Det kan göra att det känns svårt att prata, säger Pelle Ullholm.


Så, till er alla därute, både killar och tjejer som tjatar om sex, SLUTA FÖR FAN, det är INTE ok!!



Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2011 10:14

Har skrivit om det här förut men det tåls att upprepas.....

När jag har haft konflikter eller tyckt till om andra människor på min blogg och dom gjort detsamma på sin blogg om mig, har jag och den andra personen fått kommentarer från folk som tagit parti.......hur kan man göra det när man bara hört en sida av saken!?

Jag tar aldrig parti för någon eller något jag bara hört en sida av....det vore ju helknäppt!

Vad alla borde haja när, eller ska jag kanske säga innan, man läser en blogg är att  det personen skriver i sin blogg är ju åsikter den personen har, vinklat utifrån vad den personen har för tankar o känslor....

Jag kommer alltid skriva vad jag tycker, tänker och känner och kan man inte hantera det...skit i att läsa det då.....eller välj att ta det med en nypa salt.....

för i MIN blogg skriver JAG precis vad jag vill.....så det så!!


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 26 februari 2011 18:37

Full rulle idag.....Upp i ottan, eller nja...åtta, kansker inte räknas som ottan!??

Käkade mysfrukost framför morgon 4an, plockade o fixade lite sen drog vi till Sickla, fixade skor till kidsen, avhandlade både apoteket och systembolaget, sen var det dax för kalaset på Andys....pust...det märktes att det var lördag...det var överfullt!! Men bonussonen var nöjd...och alla han hade bjudit me, och det va ju liksom det som va meningen :)


Nu har vi precis ätit middag och snart kommer grannarna över, det blir vin, snarr och mello....NICE!


Ciao 

Av from-som-ett-lamm - 26 februari 2011 00:54

Har haft en soft dag med tjejerna, kollat gamla filmer sen barnen var små....skrattat som en galning,hade glömt hur roliga dom var som små....

Min äldsta skrutt har det lite jobbigt just nu, hon är asklängig och så fort jag går någonstans bryter hon ihop, i dag saknade hon sin pappa så mkt så att till slut fick hon åka dit och sova där....har saknat henne hela kvällen :(

Dom e ju bara m oss varannan vecka o då vill man ju inte missa en dag....men hon behövde sin pappa i dag och hon kommer i morgonbitti....


Nä, nu ska jag masa mig i säng.........full rulle i morgon, först byte av skor och lite shopping sen kalas på Andys,middag och fix och till sist mello med grannarna :)

natti natti

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2011 08:40

Blev ledig i dag......NICE!

Tjejerna är i princip friska men får vara hemma ändå. Vi ska städa och plocka lite, har två kartonger kvar i vardagsrummet som måste tömmas, sen ska jag såklart softa med tjejerna :)

Var hos naprapaten i går, fick idrottsmassage på vaden/hälsenan, lite mer brutalt denna gång, hon sa att hälsenan har blivit bättre, trots att jag haft mer ont, fast det är förmodligen träningsvärk, har ju varit tvungen att träna den två gånger om dagen....hoppas verkligen den blir bra, inget bra ställe att ha ont i!!


Är inne i någon slags lugn lunk, jag mår bra, funderar inte så mycket, trivs och känner mig glad :) 

Jag och M hade en lång diskussion om saker vi retar oss på hos varandra, så skönt att vara tillsammans med en kille som kan prata om saker,trots att han är lite väl diskussionssugen ibland ;) men han är Iaf inte konflikträdd.....I like!


Nu ska dammsugaren fram....

ciao



Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2011 12:13

Försöker att låta bli att bli irriterad, men ibland går det fanimig inte!!'

I går fyllde min bonusson 6 år :)


Den enda som ringde från Ms släkt o grattade honom var hans farmor, ingen av Ms syskon, han syrra som var så jvla upprörd över att inga barn fick komma på VÅRT bröllop skickade en grattishälsning via facebook...WFT....killen fyller 6 år liksom...man kanske kan ringda då!!

M fick ringa upp min bonussons mamma för att hon skulle gratta honom på hans 6års dag...WTF!? Lillkillen ska ha kalas på lördag och det e fan på tiden, han har aldrig haft det förut, någonsin...ehh...så jvla jobbigt är det inte, men det e klart kan man bara tänka på sig själv och sätta sig själv främst då är det väll förstås skit jobbigt att ha kalas....

Ms ex framstår mer o mer som den mest egotrippade människan jag någonsin hört talas om, och inte bara för det här med min bonuson, hon gör och har gjort saker sedan jag o M blev tillsammans som bara bevisar vilket egoarsle  hon är!

Förstår nu varför i princip alla av Ms gamla vänner tycker illa om henne, de flesta snackar faktiskt skit om henne...and i get it!

Shit, vilket uppköp han måste gjort när han träffade mig   


Av from-som-ett-lamm - 23 februari 2011 13:03

var hos läkaren med tjejerna i går, det visade sig vara helvetesjävlaskit streptokocker   

Dom fick penicillin så förhoppningsvis e dom bättre till på lördag då min bonusson har kalas på Andys lekland....kommer ju bli alldeles galet här om tjejerna inte kan bli med....huaaa!

Har för övrigt en skit dag, känner mig låg och sjukt trött, och trots att jag och M bråkade i går o somnade osams(brukar vi aldrig göra) så skyller jag ALLT på den här jävla vintern som ALDRIG verkar ta slut!!!!


Har gått ner 2 kilo i vikt, men tycker det går så lååångsamt.....hoppas verkligen jag hinner gå ner mer tills klänningen kommer, vore ju olustigt om jag inte kunnde ha den när vi gifter oss...och DYRT :(


Mhmmm...vet inte om jag känner efter för mycket...men...har jag inte liiiite ont i halsen!!!???


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 22 februari 2011 12:23

Men va fan, nu snöar det IGEN!!! när ska det sluta, är sjukt trött på all snö, mörker och kyla, för att inte tala om alla jvla vinterinfluensor typ vinterkräksjukan, snorochhostinfluensan mm mm mm...blä för vintern...nu vill jag ha vår, så det så!!


I dag är mina tjejer jättedåliga, speciellt min äldsta, hög feber och onti halsen och i magen....mhmm...nån jävla influensa såklart!!

Min vikarie kom hit alldeles nyss så jag kan vara en våning upp  med tjejerna, känns inget vidare att dom ska vara helt själva när dom e så dåliga....och så kan jag passa på att blogga och göra lite pappersarbete :)


Vi har bestämmt att spexa till bröllopsfesten lite....kan inte skriva ut det här...men jag lovar det kommer bli ascoolt :)

Framför allt känns det som att det kommer bli precis som vi vill ha det, var ju där och bestämmde mat mm i söndags, sen kom ju vår toastmaster, känns som hon har läget under kontroll....tryggt!

Bestämmde oss iaf för att inte ha vigseln utomhus, ingen vidare kombo med den svenska sommaren och en araknofobisk brud    

så det blir kapellet istället, som visade sig vara jättefint :)


Nu hägrar soffan med gos och underhållande barnfilm...


Ciao


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards