Alla inlägg under februari 2011

Av from-som-ett-lamm - 9 februari 2011 12:31

Är fortfarande lite irriterad över det där i går :(  och idag  känns det nästan mer irriterande, vad ska en 15åring på en vuxenfest där det finns alkohol att göra, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!??

Och varför skulle hennes barn få komma på festen när inte ens våra egna får det!??

Varför kan inte hon respektera våra val på vårt bröllop!?

Hon ska va glad att hon inte e släkt med mig, jag hade aldrig accepterat ett sånt beteende!!

För Ms skull kan hennes 15åring absolut komma men jag kommer ju inte på något sätt vara glad över det och i mina ögon har hon sjunkigt..rejält!!


ciao




Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2011 19:29

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

Ms syrra har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige son inte får komma, mhmmmm, om hon hade hejdat sig lite så hade hon fått veta att vi hade disskuterat att göra ett undantag, eftersom det e släkt mm.

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken hennes eller någon annans sak att ifrågasätta är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om hon hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, han som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

Till råga på allt helvete blev jag och m jätte osams över det här......fan, att bröllopsplanera ska vara roligt och glatt, inte surt och trist.

Vi blev såklart sams igen...men fortsätter det i den här stilen skiter vi i alla och drar iväg själva med barnen o gifter oss...SÅ DET SÅ!!!!!


Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2011 12:41

Fotograf check

Dj check

Lokal check

Sångerska check

Klänning check

Nageltid bokas check

Toastmaster check

Ring check

Bestämmt oss för färger kring bröllopet check ( det blir lila och silvergrått :)


Kvar att fixa:

kläder till bestman

klänning tärna

klänning till min äldsta

kläder till min bonus son

kläder till min blivande man

inbjudan

Bordsplacering

Vigsel/festprogram


Och råna en bank såklart ;) hehehehehehe!!

Skämt å sido, det känns som om dom stora bitarna har fallit på plats, nu kan vi njuta av att längta och se fram emot den stora dagen istället för att känna stress....SKÖNT!





Av from-som-ett-lamm - 7 februari 2011 11:21

Min yngsta är sjuk i dag så jag vabbar, vi bestämmde oss för att kolla på gamla filmer på när barnen va små....åhhh...vilken nostalgitripp!!!!

På den sista filmen då min yngsta var 2 år, var min fd vännina med och hennes barn och åhhh vad jag saknar hennes barn, tänkte att jag kanske skulle skriva en rad och be dom komma o hälsa på barnen och mig, såklart med deras mammas tillåtelse.....


har problem med att hitta/komma på en inbjudan till bröllopet som är personlig, rolig och egen...har total idetorka...pust!

Och sökandet efter en toastmaster fortsätter......mhmmm...kan man vara toastmaster på sitt eget bröllop??


Ciao




Av from-som-ett-lamm - 6 februari 2011 09:44

Bidrag nr 1 Dilba- try again

Fritt översatt till svenska, Försök igen....med vadå? Kanske att röra sig så lite som möjligt till musiken, är hon stelopererad eller!?

Klänningen gjorde henne utan tvekan 30 år äldre.....nääää, Dilba...Try again :)


Bidrag nr 2 Swingfly- me and my drum

Känndes som två olika låtar som inte hade något med varandra att göra. Trumslagarflickor..ehh...Och en gammal Spice girls medlem ....mhmmm..påhittigt!

Och publiken viftade frenetiskt med de vita flaggorna men inte fan slutade dom sjunga för det ;)


Bidrag nr 3 Jenny Silver-something in your eyes

Riktig shlagerdänga med Carolafläkt, ögon/hand koreografi och den kortaste klänningen i kväll!


Bidrag nr 4

Jonas mattson- on my own

oj,oj,oj lilla killen man måste kunna sjunga det räcker inte att bara vara söt....

och vad var poängen med strand scenöppningen!!??


Bidrag 5 Le kid-oh my good

Det här bidraget hade kanske passat bättre på lilla melodifestivalen...

Dom var ju helt klart inte rädda för att sätta färg på tillställningen ;)

Min vänninas son tyckte jag såg ut som hon i rosa...mhmmmm...hur ska man tolka det!!??


Bidrag nr 6 Rasmus Viberg-social butterfly

Lita aldrig på en kille med hängslen.......hehe....påminnde lite om en lite småpackad karlsson på taket som istället för dans hade spasmer i takt till musiken!


Bidrag nr 7 Pernilla andersson-desperados

 Som en blandning av Lisa ekdahl och Melissa horn, Me like :)

Men tyvärr passar det inte i dessa sammanhang....

Undra om man får plats med en femkrona i hennes glugg ;)


Bidrag nr 8 in the club

Den här låten kommer gå varm på stockholms dansgolv....

Undra om han har lite acon/MJ komplex ;)




Av from-som-ett-lamm - 3 februari 2011 12:18

Här e man duktig och tänker på maten och tränar som en vettvilling, men inte FAN går man ner i vikt för det inte...snarare tvärt om...MORR!   


Håller på att leta sångerska till bröllopet som ska sjunga två sånger under vigslen. Har mailat ett antal och alla har hört av sig....nästan lite jobbigt, vem ska vi nu välja?

Sångerna är som ska sjungas är..

Håll mitt hjärta -Björn Skifs....den lyssnade vi rätt mkt på när vi började dejta och en sommarkväll på balkongen sjöng M den för mig    (nnnaaaaaa ;)

Sen Shirley Clamp - Du är allt.....ingen speciell anledning, den är fin, tycker om texten :)

Är det någon där ute som har förslag på andra fina sånger hojjta gärna till :)


Ciao




Av from-som-ett-lamm - 2 februari 2011 12:21

I dag e inten bra dag...alls!

Irriterad till max, på allt o alla...(eller kanske inte på alla, men nästan!)


Har bestämmt mig för att "expandera" min verksamhet, men i dag känns det mest som jobbigt att göra....men ekonomiskt och verksamhetsmässigt skulle det vara bättre, så det får absolut bli så :)

Bröllopsplanerna ligger lite på is, lokal, dj, klänning, fotograf är fixat, nu är det ju en hel del kvar, men det känns inte som någon stress, letar iofs lite efter en sångerska som kan sjunga två sånger....mhmm...det kanske man bör fixa nu redan!?


Ciao






Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards