Alla inlägg under december 2010

Av from-som-ett-lamm - 22 december 2010 13:01

Har avlsutat denna termin med julbak och jullunch tillsamans med mina battingar,nu sover dom och jag har rast tills dom vaknar...

I morgon börjar min ledighet som varara i nio hela dagar, inte allt för vanligt att jag får så lång julledighet :)


I kväll åker vi och handlar de sista julklapparna, ska bli skönt att få det gjort.

Måste också försöka få ihop julgranen, men i morgon e jag ledig och då blir det mkt stök och bök här hemma.

I helgen MÅSTE vi tömma lägenheten på allt som e kvar, det e inte jättemkt men ändå, det tar liksom emot, nu vill man ju bara bo och njuta av lugnet.....

Trodde ju att det bara var att flytta in utan att behöva göra nåt alls m lägenheten, men killen som sålde har fuskat duktigt med elen...IDIOT..så elekrikerna har varit här och fixat och sen är det nåt knas med ventilationen så det måste också fixas.'

Sen när man bott ett tag märker man ju vad som måste göras, hallen är på tok för trång så den måste fixas...men det får vänta tills efter denna hemskt kalla vinter......är bara så jvla trött på att aldrig bara kunna vara, träna, träffa släkt o vänner......men när den gamala lghten e tom o allt här upp packat då då då....då får allt annat vänta, då ska vi börja leva normalt igen :)

Och vi börjar med en resa till solen i januari...längtar!!


Giftas planerna går långsamt framåt, det verkar vara mkt som är upptaget den 30 /7...fan, ska alla gifta sig då eller...jvla härmapor ;(

Men har ngr ställen vi ska kolla på efter jul och nyår, och den 16e juli verkar vara ledigt lite överallt så vi får se......släpper det tills allt julstohej är över.


Har varit i kontakt med min kontakt på öppenpsyk och ska få en tid i febuari, ska bli skönt att få prata av mig lite, känner mig stundtals låg och frustrerad, över vad kan jag inte riktigt sätta fingret på, men det kanske klarnar när jag e där....

Känns som att behovet av att gå och prata ökat den sista tiden, men jag antar att det är för att jag inte varit där på ett tag och det är också ett tecken på att jag verkligen behöver det.


Ciao









Av from-som-ett-lamm - 21 december 2010 08:12

Var på ikea i går, har en hel del att köpa in nu när alla barn fått eget rum.

Tog en evighet att ta sig dit så mot slutet fick vi i princip springa och kasta in grejer i vagnen för att hinna med allt, kännde mig helt sönder stressad när vi kom hem  


Har julklappar kvar att handla, eller rättare sagt en julklapp, så det blir till att åka in dan förre julafton...pust!

Jaha, jag som trodde jag skule hinna skriva lite, men nu kommer dagbarnen....


Ciao

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2010 09:59

I dag fyller kärlek 38 år.

Väckte honom med skönsång (eller hur ;) paket och tårta, senare i dag kommer släkt och vänner och firar lammköttet!!


Har haft en något besvärlig vecka, inte för allt flytt ståhej mer för att jag känner mig frustrerad, arg och irriterad...över vad....ingen aning faktisk, men mensen är på ingång så jag antar att det är hormonellt...suck!

Har börjat känna mig lite låg igen så jag har betämmt för att återuppta kontakten med min psyktant och det känns bra :)


Följer min fd vänninas blogg, hon bröt med mig av olika anledningar, men främst för en mans skull.

Läser nu hur hon lämnar honom och om hur dåligt hon mår...

Har tänkt på allt kul vi haft under vår barndom och hela vägen in i vuxenvärlden och förlusten och saknaden av hennes vänskap känns mer påtaglig nu än någonsin.....

Jag känner med henne men jag vet och hoppas hon kommer ut hel på andra sidan.....och behöver hon mig vet hon vart jag finns....


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 9 december 2010 12:00

Ibland undrar jag varför en del människor försvinner från ens liv och andra stannar kvar, en del väljer man ju bort själv eller så blir man själv bortvald, ibland går tiden och allt rinner bara ut i sanden, kan ibland känna saknad eller förlust av en del av dessa människor, andra ägnar jag aldrig mer en tanke åt och dom raderas och försvinner från mitt minne.....

Tror på något sätt att de människor som fösvinner inte var ämnade att finnas i ens liv, och att saknaden och förlusten av dom är meningen att lära sig något av....


I dag saknar jag "dom" som en gång i tiden var viktiga för mig men av olika anledningar har försvunnit ur mitt liv, tänker på er i dag.....  


Av from-som-ett-lamm - 7 december 2010 08:04

Sitter här och väntar in "mina" barn och har för en gångs skull lite tid att skriva....


Vi har fullt upp med packning eftersom vi flyttar nästa helg...så allt annat halkar liksom efter, tom bröllopsplanerna, men i igår hade jag lite tid att åka iväg och prova klänningen igen och jag beställde den, den är ljuvlig
I kväll ska vi titta på lokal mm i solna...hoppas det är, all that, så vi slipper leta vidare....
Fattar inte vad som hänt mig gällande träningen, har totalt slappat till mig sedan i sommras,
Har lyckats hålla i träningen denna gång, så nu är jag inne på vecka 3 med träningsvärk....
och jag måste måste måsta hålla i nu för jag är betydligt mkt slappare i kroppen
än förut och jag vill vara fast och fit när jag gifter mig, men jag hinner, jag hinner!
Av from-som-ett-lamm - 2 december 2010 12:27

Så där ja......nu kan vi ha ett stort bröllop m xtra allt...precis som jag vill ha :)

(Studs...du har jobb i juli ;)
Sålde lägenheten för mer än vad vi hade räknat med.....NICE!
Ska kolla på ett ställe i solna på tisdag efter jobbet, där man kan gifta sig antingen ute i deras trädgård, brygga eller kapell och ha festen i lokalen brevid....sweet!
Dom har bra priser och på bilderna såg det superdupper ut.
Dessutom blev jag ju påmind om att jag känner världens gulligaste präst och jag hoppas hon kan viga oss, det skulle kännas så personligt och fint.....ska ta och ringa henne och höra :)
På måndag ska jag in och prova klänningen en gång till och känns det som det gjorde första gången jag provade den så kommer jag att beställa den då :)

Pust...det e mkt nu!!!

Och mer blir det....

Har bestämmt att vi ska tillträda lägenheten redan nu så vi kan flytta in helst innan jul, men det funkar, har ju i princip packat allt, iaf barnens rum, så nu är det bara att packa resten, vilket inte är så mkt, sen har vi ju tom febeuari att städa lägenheten och tömma källarförådet och det känns super, att inte behöva stressa :)


Sen nåt helt annat.....

Jag o M har svårt att komma överens de veckorna vi har barnen, fattar att det tar ett tag att vänja sig alla fem men va fan liksom...vi är sjukt lika så bråken blir helknasiga, som att argumentera, diskutera och bråka m sig själv....fan, inte kul alls faktiskt ;) men vi blir alltid sams och pratar ut om sakerna och det är huvudsaken :)

Barnen funkar kanon tillsammans just nu, det är mer dom mot oss än dom mot varandra ;)  känns skönt!


Var på grötfrukost härom morgonen på barnens dagis....med M´s x....det va sådär faktiskt......hon kom uppklädd, vilket hon gjort dom senaste gångerna hon vet att hon ska träffa mig....ehhhh, ok.....

sen var det som att hon ville trycka ner i halsen på mig att hon minsan känner M mkt bättre och att hon och han varit ihop.....ehhhh, ok...jag vet ju liksom redan det!!

Tyckte det mest pinsamt för hennes skull, känns ju som att hon har skit dåligt självförtroende om hon måste både klä upp sig och hävda sig....suck!

Men men, nu är han min och hon kommer aldrig få honom tillbaka...så det så ;)


over and out






Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards