Alla inlägg under november 2014

Av from-som-ett-lamm - 30 november 2014 22:13

......men lycklig :)
Flytten tog 8 timmar, men vi hade så härligt tillsammans allihopa så tiden glömdes bort, helt plötsligt var det klart och överallt stod kartonger.
Exet kom med tjejerna och M hämtade N och S kom över.
Vi kvällsfikade och mös i vårt härliga kök.


Första natten i huset och vi räknade till 22 fönster ;)
Jag sov hela natten utan att vakna, det var det länge sen jag gjorde.

Ni vet hur det kan kännas när man kliver in i ett hus.
En del kan kännas kalla och nästan obehagliga.
Vårt hus känns varmt och stämningsfullt, mjukt och behagligt.
Alla har påpekat det.
Jag älskar vårt nya hus :)


Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 29 november 2014 07:54

I går betalade vi huset och fick nyckeln, nu är det VÅRT!


Vi tog emot varor från ikea och ägnande hela dagen, kvällen och halva natten åt att skruva ihop allt.
Fick dessutom ovärderlig hjälp från våra underbara vänner (numera grannar) <3


Har sovit som en klubbad säl och hunnit med två koppar kaffe redan, nu väntar jag in alla snälla människor som ska hjälpa oss att flytta idag :)
Sista morgonen i lägenheten i morgon vaknar vi i huset :))))))))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 27 november 2014 14:22

Dom ringde från den nya kommunen men tyckte inte S verkade tillräckligt deprimerad för att få hjälp där.....????
Måste barn ha dödslängtan för att få hjälp?
Är det inte vettigare och bättre att barnen får hjälp innan dom hamnar där?
S har till och från ångest, känner sig ledsen och arg och mest på sig själv.
Har en vännina som har en tonårsson (med adhd) som är deprimerad, så pass att han inte duchar, knappt äter och sover jätte dåligt, han står på kö....????!!! Han borde få komma omedelbart...typ i går, Innan han hamnar i, "jag vill inte leva längre" läget"?
Fy fan va upprörd jag blir!!!!!!!!

Har iaf löst sig med skolan så hon får samtal där, till att börja med, sen ska vi dessutom ha ett motivationsmöte så hon börjar tycka att det är kul att gå i skolan igen.
Vi börjar så och hoppas det räcker hela vägen fram.

Av from-som-ett-lamm - 25 november 2014 14:34

Mitt underbara barn
Mitt vackra, kloka och unika barn
Min älskade trollunge mår inget vidare
Det skär i mamma hjärtat och gör ont, känner mig maktlös
Hon slutade med medicinen i somras för att ångesten när den gick ur kroppen var alldeles för svår att hantera, hon mådde för dåligt helt enkelt.
Efter samtal från hennes lärare och en fritidsledare så är skillnaden på henne nu, utan medecin och henne förr, med medecin jätte stor.
Svårast är det i de sociala situationerna, missförstånd, konflikter och bråk.
Detta ger henne ångest och dålig självkänsla.
Hon känner sig värdelös, taskig, elak och dum.
Jag vill bara lägga mig ner i fosterställning och gråta för att mitt fantastiska barn lider så, radera alla bråk, konflikter från hennes hjärna och skydda henne från lidandet.
Men....jag måste slåss för henne, försöka lyfta och förstärka henne och hennes självkänsla och erkänna att jag inte klarar det själv.

Kontaktar skolan som enligt skolinspektionen inte behöver ha en kurator för att skolan inte har högstadium...????!
Ringer bup som hänvisar till skolan och kuratorn......som inte finns!!??
Mellan två stolar.......VÄGRAR TOLERERA DET!!!!!
Efter några dagars mail kontakt med skolan, som erbjuder skolsköterskan som samtals terapeut (?) och efter ett antal tjat samtal till bup slår det mig.....vi flyttar, vi byter kommun om några dagar.
Hittar kommunens motsvarighet till bup och på fem minuter har vi tilldelats en psykolog som ringer mig för att avtala en tid.
Jag diggar min nya kommun, Sthlms stad kan slänga sig i väggen!
Mitt underbara, vackra, kloka, roliga och unika barn får snart hjälp och fram tills dess ska jag överösa henne med kärlek <3

Av from-som-ett-lamm - 23 november 2014 18:37

En rolig och lyckad ridlektion på sötaste Ossi styrde vi kosan mot kungens kurva och köpte alla julklappar till barnen (check på den liksom:)
Köpte dessutom ljudsystem till nedre delen av huset, dvs kök, vardagsrum, vårt sovrum och badrummet.
Man styr musiken från paddan eller telefonen till alla rum eller till bara till det rummet man vill ha musiken i, ascoolt och faktiskt inte speciellt dyrt :)


Hamnade i kö på vägen hem så det fick bli en taxi och lite försenad ankomst till vårt själsfrändes par.
Dom bjöd på god thaigryta, chokladmousse med portvin (ruskigt god kombo fö) skratt, tårar, spel, fina samtal och planering av kommande semester ihop :)
Jag är så jävla glad att vi åkte den där segelturen och fann varandra där på båten, jag känner mig så hemma, så avslappnad och så självklar i deras sällskap, de känns som vi känt varandra i en evighet.
Och nu när vi snart bor på gångavstånd till varandra kan vi ses mer spontan och framför allt oftare, tjoho!!! :)



Det blev ovanligt sent, taxin stannade halv fyra (wtf) utanför vår gård och vi stupade omedelbart i säng....zzzzzz
I dag har det varit lite segt men vi har än lyckats packa en hel del och medan M var på fotbollsträning tog jag några tag med dammsugaren här hemma, nu kommer snart M hem med thaimat och sen blir det film....

Tjing, tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 22 november 2014 11:14

Och idag bestämmde vi oss för att bara ängna oss åt roliga och trevliga saker :)
Först på listan är ridning :)
Efter det ska vi handla lite julklappar
Sen tar vi bussen till våra härliga vänner, där kommer det bjudas på god mat, gott vin och många skratt <3

I morgon är det packa som gäller och där med basta!!!!

Trevlig lördag på er alles :)

Av from-som-ett-lamm - 20 november 2014 23:19

Segaste förkylningen någonsin.
Det var en vecka sen jag blev sjuk och det ger sig liksom aldrig.
Hoppas bara jag är bättre om en vecka när vi flyttar!

Ibland undrar jag om min kropps/ansikts fixering jag hade förut kanske hade något med människorna omkring mig just då att göra?
Jag menar inte att det var deras fel, utan mer att jag lät mig påverkas av deras kroppsfixering, för visst påverkas man av andra.
Nu för tiden omger jag mig av människor som för det mesta är nöjda, och/eller inte pratar om deras kroppar eller ansikten på ett dåligt sätt, eller rättare sagt inte alls.
Det och en aningens mognad gissar jag har gjort att jag knappt tänker på det.
Förut ville jag operera om halva mig, nu skulle jag aldrig i livet lägga pengar på nåt sånt.
Jag skulle nog inte säga att jag tycker jag är snyggast i världen men jag är relativt nöjd och väljer att fokuserar på andra saker i livet.
Känns viktigare att vi har det bra hela familjen, att alla är friska och glada liksom.

En annan sak som blivit bättre är mitt dåliga förhållande till mat, tror iofs det går hand i hand.
Viktväktarna, GI, LCHF mm jag har provat allt genom åren, allt för att bli smalare och "lyckligare" trodde jag.
Senaste 7 månaderna (ca) har jag ätit som jag vill (med undantag för "återfall" i bantningsträsket en vecka här och en vecka där)
tänker numera att jag inte ska banta utan mer äta nyttigt för att må bra inte för att bli ett spinko,
Också någonting jag tänker mindre och mindre på.

Samma gäller träningen, numera tränar jag för att bli stark i kroppen så jag slipper ha ont, bygga muskler bara för att se snygg ut det var länge sen jag gjorde.
Det är enormt tillfredsställande att känna så här och för varje dag som går känner jag mig mer och mer lugn, trygg och nöjd med mig, min kropp och min knopp ;)
Osäkerheten jag kände inför andra människor både utseendemässigt och mentalt är nästintill borta.
Det är skönt att åldras, för jävlar va smart man blir, eller kanske är det den dåliga synen tillsammans med tröttheten det sitter i ;))))
Thihi!


Nä, nu går ögonen i kors.....gonatt!!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 november 2014 08:14

Bara en vecka kvar sen får vi nycklarna och sen blir det till att vänta in ikea och alla möbler som ska skruvas ihop och ställas på plats.
På lördagen går flyttlasset.
Vi har lyckas charma några vänner och släktingar som kommer och hjälper till, vi blir tio starka människor, så det borde ju gå relativt fort.
Här hemma är det kartonger överallt, på vissa ställen är det snitslad bana för att ta sig fram.
Och idag efter jobbet ska jag packa det sista på övervåningen och bygga om (relativt) nya soffan som inte får plats (?)

På lördag är vi hembjudna på middag till våra härliga vänner vi lärde känna i Grekland <3
Blir ett mysigt avbrott i allt packande och fixande.
Innan middagen ska jag utföra min numera favorit sysselsättning, rida.
Det blir en bra lördag :)

På söndag har jag en special dressyr timme på ridskolan.
Samma ridlärare jag hade förut (häxan surtant ;)
Det är en timme med fokus på sitsen, spännande och i mitt fall nödvändigt eftersom jag ibland ser mer ut som en ostbåge än som en människa där uppe på hästen ;)

Men först ska här jobbas.....
Tjing, tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards