Alla inlägg under september 2019

Av from-som-ett-lamm - 25 september 2019 23:18

Om någon i min närhet mår dåligt då hör jag av mig till den människan mer än vad jag brukar, liksom för att visa att man finns där och att man bryr sig, på riktigt.
Hos mig just nu är det tyst, och tystnaden talar för sig själv, berättar saker jag inte visste men som jag vet nu.
Insikt, vetskap och ärlighet, precis när jag behöver den som mest.





Av from-som-ett-lamm - 23 september 2019 23:15

Jag trivs med att vara singel men känner mig otroligt ensam ibland.
Jag har vänner men dom har liksom egna liv att leva och verkar varken ha tid eller lust. Vilket är ok, jag har inte heller lust att umgås just nu. Jag vill helst vara med mina barn, det är då jag känner mig glad och lycklig. Veckorna när jag är ensam känns precis så, ensamma.
Oroar mig lite för framtiden, hur mitt liv kommer se ut när barnen har flyttat, kommer jag sitta i min lägenhet ensam och vänta på att någon ska ha tid med mig?
Fan heller, så jävla sorglig tänker jag inte bli, eller?

Av from-som-ett-lamm - 17 september 2019 22:43

Är det kanske höstdeppig jag är?
Ser ett tydligt mönster på hur jag kännt mig e senaste åren under denna tid.
Sen är det klart att dålig ekonomi och att vara ensam när man mår skit inte hjälper till direkt.

Tränat idag igen och unnade sen mig en em/kväll i soffan med nötter och bra serie :)
Måste försöka komma isäng tidigare, är så trött på morgonen så jag knappt kommer upp när klockan ringer, sket sig idag med....

Något att se fram emot är att min lilla (stora) teenie fyller 16 på torsdag vilket ska firas med ett restaurangbesök på en nyöppnad italiensk krog på gångavstånd från oss, supermysigt <3
Och på fredag har vår avdelning på jobbet en liten fest, det blir nog kul :)
Sen avslutar jag denna helg m att gästträna på min gamla box på söndag kl 10, det vet jag kommer bli kul :)

Motar höstdeppressionen i grind, eller försöker iaf ;)



Av from-som-ett-lamm - 16 september 2019 23:07

Lustigt ändå, hur folk som utger sig för att bry sig tycker att man är obekväm och tråkig bara för att man inte mår bra och väljer att inte höra av sig eller inkludera, som att, du duger bara när du är glad och mår bra
Ändå skönt att veta vart man har folk och också veta hur man ska bete sig nästa gång dom har det jobbigt ;)

Tränade idag, för att frigöra lite endorfiner, vilket jag verkligen behöver just nu.
Nytt favvopass på gymmet, går ut på att lyfta tungt i grupp, inte bodypump utan mer styrka och färre reps, dessutom ändras övningarna från gång till gång, me like :)

Bla bla bla, godnatt

Av from-som-ett-lamm - 15 september 2019 23:02

Skriver i princip aldrig här längre, fast jag borde nog.
Har så mkt att ventilera, så mkt känslor och så mkt förändringar som måste till.
Känner mig inte så lycklig just nu och det handlar som de senaste året om pengar.
Pengar gör en inte lycklig, men vet ni, att inte ha några gör en galen!
Ska inte tjata om det ....igen, men det är utan tvekan roten till mitt dåliga mående just nu och förmodligen därför jag inte skriver här så mkt längre.
När livet känns tungt, på riktigt, hjälper inte ens att skriva av sig längre.

När jag är så här låg blir jag också nostalgisk och sentimental.
Kanske för att människor tidigare i mitt liv har stöttat mig och funnits där för mig på riktigt när jag varit låg.
Just nu saknar jag mitt X, ja, jag saknar mitt X, inte på ?det? sättet att jag vill ha tillbaka honom, mer på det sättet att han känner mig och var min bästa vän under många år och fanns alltid där för mig i svåra stunder.
Saknar också att jag under många år faktiskt var genuint lycklig i hans närvaro, något jag inte varit på ett tag. Saknar att vara en familj och att någon att dela allt det svåra med.
Önskar att vi kunde bli vänner igen för just nu behöver jag verkligen en vän




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards