Alla inlägg under januari 2016

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2016 22:43

Jag vet att jag är en bra mamma, eller rättare sagt en sån bra mamma som jag kan vara.
MEN S är argare, mer konfliktsökande och irriterad hemma hos oss än hon är hos sin pappa.
I kväll var bara hon här så jag passade på att prata med henne om det.
Hon tror det bla beror på att hon och jag är så lika och ibland uppstår konflikter mellan oss som till stor del på ADHDn, en annan orsak är att hon och N bråkar mer än vad hon och T gör, dessutom söker hon konflikter rätt så mkt med M som ibland kanske lite för lätt går in i "fällan".
Hon berättade också att hon inte har något direkt att bli arg på hemmet hos sin pappa, men hade svårt att förklara hur hon menade.
Hon kände också att hon ibland tyckte det var jobbigare att vara hos pappa än här, för här kunde hon få utlopp för sin ilska......men hon hade svårt att förklara vidare.
Vi kom fram till att hon ska vara en extra dag hos sin pappa under en period, testa och se om hon mår bättre av det.
Hon sa flera ggr; mamma det beror inte på dig, det förstår du va, och; du blir väll inte ledsen nu?
Jag fick bita mig hårt i kinden och säga att såklart förstår jag att det inte beror på mig och att jag inte blir ledsen utan jag blir glad om hon mår bra och slipper vara arg så ofta....
Innerst inne var det fullständig kaos...tankar som; jag är en dålig mamma som gör min dotter ont och; tänk om hon tycker det är så skönt att inte vara här så hon alltid vill vara med sin pappa och aldrig mer här....då DÖR jag :((((((
Ibland hatar jag att vara jag, idag är en sån dag......

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 januari 2016 10:10

Ingen i det här landet verkar längre veta vad och hur dom ska känna, tycka eller tänka.
Ingen vill prata om elefanten i rummet.
Politiker har tagit beslut som inte gynnar någon.
Rasismen ökar, hatet ökar, extremvänstern blir ännu mer extrem.
Rasister bränner ner asylboende och SD har aldrig varit mer populärt och haft fler väljare.
Å andra sidan växer en rörelse fram som vill öppna gränserna för ALLA, en rörelse som vill rädda hela världen.
Frukten av det skördas nu.
Polisen hinner inte med sitt "vanliga" arbete utan jobbar nu med de asylboende som väljer att göra ont, ont mot det landet som tog emot och hjälpte dom (?)
Rasistsidan gnuggar sina händer och hatar ännu mer.
Den ena sidan är inte bättre än det andra.
Och jag undrar hur mitt fina Sverige ska ta sig ur det här.
Något måste göras, och jag är tveksam till att den sittande regeringen klarar jobbet.

Jag då, hur känner jag?
Jag tycker det är självklart att hjälpa människor på flykt men inser samtidigt att öppnar man upp för alla så kommer inte bara krigsflyktingar hit utan andra typer av flyktingar så som tex ekonomiska flyktingar, människosmugglare, och terrorister från tex IS.
Jag känner en stor oro inför det men också en Ekonomiskt oro.
Kommunerna är "tvingade" att ta emot ett visst antal flyktingar men får samtidigt inte tillräckligt med ersättning, dessutom får dom problem med att rekrytera lärare, förskolelärare och socialarbetare.
Enligt Migrationsverket har Sverige en välvillig invandrar politik som drar till sig flyktingar, såklart i samband med världens oroshärdar.
Andra faktorer är att andra länder i Europa har andra regler kring tex familjeåterförening mm och vet man att Sverige är ett så kallat öppet land så söker sig alla typer av flyktingar hit.
Kostnadsprognosen för år 2015 är enligt Migrationsverket mycket osäker.
Jag undrar vart pengarna ska tas ifrån.
Och ska vi verkligen öppna upp utan att ha någon slags begränsning?
Och på bekostnad av dom som redan är här eller förresten på alla som lever i det här landet?
Är det inte väldigt naivt att tro att det här inte påverkar vårt land?
Är det inte bättre att försöka övertyga de andra länderna i EU att ta ett större ansvar och fördela flyktingströmmen som fortsätter komma?
Dela på ansvaret, för det är vi tillsammans som måste ta hand om och hjälpa människor i nöd.

Så känner jag, en helt vanlig människa, med normala värderingar, ett stort hjärta och utan att vara varken rasist eller extremvänster.

Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2016 09:19

I fredags var det dags för Tjejmiddagen med gamla vänner och då menar jag verkligen gamla, vi har känt varandra i 40 år, det ni :)
Få förunnat att ha kvar såna gamla vänner och dessutom att få träffa dom 1 ggr per år.


I lördags åkte M med N som skulle provspela för Hammarby, T åkte med en kompis till Nacka forum och jag och S åkte till Haninges C och shoppade lite presenter till N som fyller år snart :)
Passade på att klippa S som hade blivit alldeles för långhårig och avslutade med en fika med lite härligt mor-dotter snack <3

På kvällen blev det film och snacks :)







Även söndagen innehöll provspel för N.
S hade fotbollsträning och jag drog till boxen och teamade med bästa S :)
Stannade kvar en stund efter och övade Handstand och jag stod på huvudet för första ggr, tack vara "vår" pt M som förövrigt hjälpte oss alla jätte mycket med teknik och tänk :)
På em planerade vi en vecka i augusti ihop med M och S, det blev Skiathos igen....varför frångå ett vinnande koncept ;)
Nu har jag två veckor i solen att längta till :)))))

Av from-som-ett-lamm - 22 januari 2016 08:13

Helgen som var spenderades på boxen och i soffan.
Lite gymnastik, lite svett, lite lek, film och god mat :)

Veckan har rusat förbi, kanske har veckan gått fort för att vi har haft det så bra.
Allt har liksom funkat, ungarna har klivit upp direkt, plockat fram frukost och ätit i lagom fart så dom hunnit med bussen utan att stressa.
Alla har kommit hem och varit på toppen humör, vi har hjälpts åt med middagsfix, städning och tvätten och ingen har suckat eller klagat.
Nu är fredagen här och jag ska på tjejmiddag med mina "gamla" vänninor från "back in the days", vi brukar ses en gång om året och den här gången var det svårt att få till ett datum, kul att det äntligen blir av :)
M och barnen ska bowla och äta ute, nice :)

När det gäller träningen så har jag någon slags mental blockering/trötthet (?) har helt tappat lusten och har varit tvungen att tvinga dit mig själv, samtidigt som jag (för en gångs skull) lyssnat på kroppen och bara tränat sparsamt dvs hittills två ggr denna vecka.
Ska gå på lunchpasset idag och försöka komma iväg på söndag, men jag lovar inget ;)

Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2016 12:26

I går gäst-tränade jag på solid på söder.
Både tufft och roligt, men inte roligare än "hemma" ;)

T mötte upp mig och S för en fika innan hemfärd.
Väl hemma hann jag rå om henne lite innan hennes pappa hämtade henne <3


M blev sen hem från jobbet så vi unnade oss mat på o'learys...MUMS!
Resten av kvällen spenderade vi framför tvn och avslutade med att hämta S som varit på "tjejmiddag" och ångrat sig i sova över frågan....lilla skruttan <3

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2016 09:33

Veckan har rullat på och jag har varken haft tid eller lust att skriva.
Har fokuserat på träning och mat.
Det har blivit en hel del PR denna vecka, främst i OHS och Snatch.
Ökade fem kilo och kan nu OHS 25 kilo, kanske inget att skryta med, MEN det är så SVÅRT så jag är super nöjd :)
Förutom träning så har jag avverkat ett besök på Ikea, skottat snö och skruvat köksö.


Idag är det (redan) fredag och jag ska (som den Judas jag är;) gästträna på en Box inne i stan tillsammans med S som numera tränar där :)
Kul pass och förhoppningsvis kul ställe :)))))

Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2016 10:38

Veckan med kidsen har varit supermysig <3
Vi har sovit ut på mornarna och ätit sen och lång frukost med tända ljus, skratt och härliga samtal.
Vi legat framför tvn, tagit promenader, övat "gymnastik", tränat lite och spelat spel.
En skön sista jullovsvecka :))


I lördags var det dags för delar av min crossfit-familj att komma på "tjejmiddag"
Vi körde först medlemswoden på boxen, sen åkte alla hem och duschade sen samlades vi hos mig, M åkte och handlade thaimat medan vi kacklade och drack vin.
En super härlig kväll som blev betydligt mkt senare än vad jag hade tänkt mig, men antar att det är blir så när man har trevligt <3


I går åt vi familjemiddag hemma hos min underbara svägerska <3
Och avslutade kvällen med film och nötter :)

Nu är det slut på lovet och barnen har en vecka hos sina andra föräldrar :(
Jag ska ägna veckan åt att söka jobb, handla nyttigheter på Willys och träna.

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards