Alla inlägg under augusti 2018

Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2018 20:40

Länge sen jag sov så mkt som jag gjort den här helgen.
I fredags var jag totalt slut efter 5 timmars undervisning, ville igentligen bara ligga i soffan och lyssna på tystnaden men jag masade mig iväg till frugan som hade födelsedagsfest :)
Vi frossade i räkor, kräftor, Aioli och sköljde ner det med lite vin, skratt, flams och trams tills jag cyklade hem och stupade i säng.


Sovmorgon och lång frukost framför morgonnyheterna.
Ägnade mig åt att ligga prick still en del av dagen, jobbade några timmar och den andra halvan av dagen tog jag mig in till söder för att se S spela match, så värt det, dom har blivit så duktiga och det är så kul att se dom spela :))
Fortsatte att ligga prick still när jag kom hem tills det var dags att byta soffan mot sängen, vilket var redan kl halv tio då det inte gick att hålla ögonen öppna längre.


Efter nio timmars sömn fick jag tvinga mig själv upp (hur trött kan man vara?) drog till boxen och teamade med en nubbie som visade sig vara nära besläktad med Duracell kaninen, knappt så tanten hängde med ;)
Helt slut men lyckades ändå städa, tvätta två tvättar och slänga lite grovsopor:)


I morgon börjar en ny arbetsvecka och jag hoppas verkligen den kommer kännas lättare än den förra..

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 22 augusti 2018 23:08

Faktiskt skönt att börja jobba igen trots att det är sååååå mkt att planera nu när jag undervisar 16 timmar istället för 9 som jag gjorde förra året. En lärare som jobbar heltid får ju ha max 18 undervisningstimmar i veckan så jag är ju nästan uppe i max (hjälp)
Hade mina första lektioner idag, en 7a och två 4or.
Sjuornas lektion gick galant, fyrornas hade jag inte riktigt planerat så bra i tid annars gick dom bra.
Alltid värsta ruschen att undervisa för mig, känner mig alltid genuint lycklig efter :))))

Tränat har jag också gjort den här veckan, förutom idag då jag hade en dejt med naprapaten, kroppen mådde bra och var inte alla lika stel och spänd som den brukar vara, alltid nåt ;)

Av from-som-ett-lamm - 19 augusti 2018 09:41

Den här helgen har varit full bokad och på det har jag börjat känna mig en aningens krasslig :(
I fredags var det aw med jobbet, jag tog två glas vin och gick sen hem tidigt, mkt trevliga nyanställda, tror vi blir ett bättre team detta år :)
I går fyllde frugan år så jag hängde med henne in på hippiemarknaden, promenerade genom marknaden och satte oss sen och lunchade, super mysig dag med bästis




Mötte upp extra-familjen och vi åkte hem till mig och åt middag och planerade resa till Ullared med våra teenisar.
Vi fick låna bil av tjejernas pappa och hittade boende för 800kr för alla fyra, vilket passar en fattig tvåbarns morsa ;)
Ska försöka spara lite pengar fram tills dess, skulle vara kul att kunna handla nånting även om resan är för tjejernas skull.

Har även en kryssning att åka på, eller det vill säga om jag har råd, får fundera lite.
Skulle vara kul, det är ett helt gäng män och kvinnor som åker och dom flesta är singlar ;)

I dag ska jag förutom städa försöka ta det lugnt eftersom jag känner mig en aningens krasslig (inte så konstigt, teenie däckade i går kväll efter familjen åkte hem) förhoppningsvis håller jag mig frisk, har inte riktigt tid att vara sjuk ;)


Av from-som-ett-lamm - 15 augusti 2018 22:44

Att börja jobba igen efter 8 veckors ledighet är ungefär som att springa in i en vägg ;)


Men jag tuffar på och har lyckats göra färdigt min grovplanering för båda mina årskurser och är nästintill färdig med lektionsplaneringen :)
Blir ju en hel del lektioner att planera.

I måndags var jag på intervju för ett annat jobb, gick så där, inte riktigt den tjänst jag var ute efter men jag ska fundera ett par dagar och återkomma.
Men med tanke på allt drama på mitt nuvarande jobb så borde jag inte fundera så mkt ;)

I går var vi med lilla Roger hos veterinären, han har haft problem med huden mm.
Troligtvis allergi så nytt foder, kortison och lite annat....billigt som fan ;)))


Han med träning först idag.
Rolig team med trött polis :)

WOD 1
Start WOD with 2 Lap Run
Then Complete 8 RFT
(Cap 22 min.)
Of:
2 Bar muscle up
4 HSPU
8 KB swing (American) 24/32

Rest 4 minutes

WOD 2
For Time: Team of 2
5 Lap run. (Both)
40 Wall ball 6/10
36 Burpee Target
26 Ring dips
16 OHS 15/20 Plate
100 Double Unders


Nu ska jag försöka somna och sova hela natten, önska mig lycka till :)

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2018 23:08

Länge sen jag hade det så knapert som nu, min buffert är minimal och jag har en ?sjuk? katt här hemma som ska till veterinären på tisdag så det är vad dom pengarna kommer gå till.
Har ställt mig i diverse bytesköer för att byta till mig en billigare lägenhet, den vi bor i nu är alldeles för dyr (10300kr/mån).
Söker nya jobb som förhoppningsvis kommer generera mer pengar och funkar inte det får jag nog ta nåt extra arbete för att få det att gå ihop.
Märkligt det där, alla dom som hängde med en och hos en, som man bjöd på både det ena och det andra när man hade det lite bättre ställt, dom lyser med sin frånvaro nu när man är en jävla fattiglapp, lustigt ändå!!!
Och exet har en toppen ekonomi, förövrigt samma ex som såg till att jag skrev på papper där jag avsa mig hälften av hans firma, samma firma som han startade när vi var tillsamans på inrådan av mig och som han inte hade klarat att starta utan mig....va ska man säga...lätt att vara efterklok!!
Bitter, jag....nä inte ett dugg!!!!
Det blir till att handla på Lidl inte unna sig ett jävla skit och hoppas man iaf har råd att fortsätta träna annars kommer jag nog bryta ihop totalt....blä!!!
Och i morgon är det jobb som gäller igen, kul, verkligen.

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2018 19:17

Har mest handlat om att förbereda inför första jobbveckan.
Så jag har jobbat (lite), städat, tvättat och handlat.
Och naturligtvis tränat en hel del också och hängt på söder med min teenie, träffat gammal vän/gudmor, solat en sista gång med vänner och slappat framför nya serier :)

I morgon börjar det igen....ekorrhjulet.

Av from-som-ett-lamm - 6 augusti 2018 23:34

Den här sommaren (förutom den när jag skiljde mig från barnens pappa) har nog gott till historien som den med mest vin-innehåll dvs en hel del festande.
Det har varit kalas med gamla och nya bekantskaper och jäklar va kul jag haft :) men nu får det räcka för ett tag. Det har nämligen också varit en dålig tränings sommar pga utomlandsresor, skador och nu senast en förkylning med hosta som aldrig ville ge sig.
Och sen en hel del onyttig mat på det, INGEN bra kombo alls.
Har tappat i muskelmassa och lagt på mig mer fett och konditionen är under all kritik.
Men än finns det hopp, i dag körde jag mitt första pass på en vecka (innan dess hade jag ett uppehåll på tre veckor pga skada i ryggen)
Hur som, har inte varken fått eller kunnat lyfta mer än 35 kg pga ryggen men idag kom jag upp i 60 kg i knäböj och det kändes inte ett jota i ryggen :)))
Dessutom fick jag beröm för min teknik, bara en sån sak :)

Om två och en halv vecka tävlar jag och frugan (hjälp) inte dom bästa förutsättningarna men vi får göra så gott vi kan och det är ju mest för skojs skull, den tävlingen vi ser fram emot på riktigt är ju den när jag fyllt 50 år och vi kan tävla i masters +50 (blir till att träna klokt detta år, men det kommer gå strålande med numera världens bästa coach :)))

Några dagar kvar på semestern och mina planer är att suga i mig den sista solen, träna, romwoda och inte dricka en droppe alkohol, så det så

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 6 augusti 2018 12:55

Den här sommaren har varit en perfekt kombo av allt jag gillar, sol, bad, mina flickor, vänner och lite festligheter.
Men 7 veckors ledighet gör en annars rätt så aktiv person rätt så lat och bekväm.
Om en vecka börjar jag jobba igen, kanske är dags nu.
Men kul har det varit :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards