Alla inlägg under januari 2012

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2012 12:30

Mår bra just nu, i mig själv liksom. Börjar förstå och inse att jag är faktiskt 43 år och INTE varken kan eller behöver se ut som 20, börjar känna lugnet och tryggheten och det är så skönt :)

Mitt hetsiga jag finns nästan inte kvar, jag behöver inte göra nåt hela tiden, behöver inte vara social hela tiden, börjar gilla att hänga med mig själv.

Det känns som min kris jag hade äntligen är över :)))


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 30 januari 2012 21:06

Vi har haft det jobbigt ett tag nu, jag och M. Kanske gick allt för fort, kanske skulle vi väntat och skyndat långsamt. Vi passar inget vidare ihop just nu och det värsta är att jag känner mig likgiltig, och M är känslomässigt tokig och ju tokigare han blir ju mer likgiltig känner jag mig. Skit läskig känsla.......Over and out

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2012 13:38

Gick ner 2 kilo på två veckor sen jag började med viktisarna, men tyvärr gick jag ju upp de två under semester veckan :(

Men skam den som ger sig. Körde igång igen i går efter en veckan slapphet. Har dessutom hittat ett nytt program att träna efter, har kört det förut, det är ett 12 veckor program från en fitnesstidning, men denna gång är det med fokus på magen, dvs mycket core träning....gillas!

Körde det första passet i går och faaaaaan vilken sjuk träningsvärk jag har...ajajaj men ohhh vad skönt :)

Har också kommit i gång med viktisarna igen och godis suget e fan som bortblåst....märkligt det där!??

Sommaren 2012 här koooooommer jag :)))))


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2012 13:04

Nu var det lääääänge sen jag skrev, ni få som läser min blogg måste ju ruttna....sorry!

Kom hem i måndags kväll sent från en skön semestervecka.

Vädret var så där, några dagar som var riktigt soliga och några rätt så mulna och blåsiga, men skit samma det var ju ändå semester.

Bodde på ett mindre ställe mellan Mogan och Amadorres, Playa del cura. Helt ok men långt till en bra strand och bergigt,men vi kämpade på och gick de 5 kilometrarna varje dag, och i slutet av veckan kännde jag mig lika smidig som en bergsget   

Vi åt och drack gott hela veckan....vilket syns och känns nu när man kommit hem....mhmm...gick upp 2 hela kilo...man kan ju konstatera att det är helt klart lättare att gå upp än att gå ner ;)

Vi hängde en del på Harleys också    och en kväll blev tom fröken kontroll plakatfull   !!

Vi hade iaf sjukt kul , och som vanligt dansade jag som en besatt   .

Skulle inte orka jobba som jag gör om jag inte fick den här veckan varje vinter, men nästa gång åker jag med mina vänninor, inte för att det var kul att vara där med M, men jag längtar efter en riktig tjejresa :) så börja packa tjejer!!!!


Det här var dessutom första gången jag och M kunnde dricka ihop och jag och han slappnade av totalt, han blev inte för full och uppförde sig illa och jag kännde att jag kunnde lite på honom till 100 procent, dessutom hade vi så jävla roligt ihop     och det är ju så det ska vara, inte sant!?


I helgen ska jag träffa min käraste T, vi ska hänga, babbla och dricka vin och avsluta med dans :)

Sen åker hon i väg i 2 månader, kommer sakna henne galet :(



Over and out















Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2012 20:26

Nu så är det dax, om bara några timmar åker vi till grankan :)

Längtar som en tokig efter    


Trots det hade jag jätte mycket ångest i går kväll, typ dödsångest, att nåt ska hända ( knock on wood) att jag aldrig mer få se mina barn....mhmmmm....SLUUUUUUUUTA nu och bara njut!!

Jag grät tom lite grann, i smyg inne på toan så ingen skulle se det.....SUCK, vilken tönt jag är!!

Tror det smittade av sig för i dag när jag lämnade tjejerna till deras pappa blev min äldsta jätte ledsen :(

Även om jag kommer sakna dom som helvete så ses vi om en vecka, tills dess älskar jag dom mer än vad det finns stjärnor på himlen   



Over and out



Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2012 12:23

I går, efter 1½ vecka med viktväktarna freakade jag ut totalt, jag hets åt en hel del godis och alldeles för många points bidde det, hade lite ångest men sen blev jag bra peppad och kännde att va fan man e väll inte felfri....även solen har fläckar ;) hehehe!

I dag är en ny dag och hittils går det kanon :)

Har köpt en fettvåg hem, lite läskigt för det kan ju lätt bli maniskt, men iaf så är den skit bra, den mäter vikt, fett och vätska. Det mindre bra, eller märkliga var att jag hade gått ner i vikt men ökat i fett och vätska....va fan liksom!??


Jaha.....roligare än så här blir det inte tyvärr.................


over and out



Av from-som-ett-lamm - 9 januari 2012 07:26

Äntligen är stormen här hemma över....pust!

Och nu längtar vi till solen, snart snart snart :)


I morse fick jag sovmorgon men typiskt nog kunnde jag inte somna om, fast nästan lite skönt att vara ensam med kaffekoppen och tvn och datorn :)


Väger mig på söndagar och förra söndagen vägde jag 72,6 kg och igår vägde jag 71,1 kg    jag e fan bäst, eller viktväktarna är bäst ;)

Det fina har jag märkt denna vecka är att jag aldrig är hungrig och jag får äta godis, visst begränsat, men ändå..... socker   


Nu när jag har "flyttat" min verksamhet hemifrån blev det ju ett rum ledigt och där har vi nu börjat, eller min man har börjat bygga ett hemmgym, och det blir så fint :)


 


over and out

Av from-som-ett-lamm - 4 januari 2012 21:51

För ungefär 13 år sen var jag en person som hade svårt att säga nej, som ville vara folk till lags och då i första hand de män jag var tillsamans med, jag lät män utnyttja mig på en hel del vidriga sätt faktiskt.

Jag gick med på saker som jag inte ville göra, tom sexuellt, jag bet i kudden som det heter...fast på riktigt!

Att jag har låtit människor kliva, trampa och utnyttja mig under en stor del av mitt liv har påverkat mig rätt så mycket, både på gott och ont. Det har också gjort mig till den jag är i dag.

Jag tar inte längre skit, från någon, framför allt inte från den man jag lever ihop med. Jag gör inte saker jag inte vill och jag står för mina beslut och åsikter.

Jag är glad för att jag är den jag är idag istället för den jag var innan, den personen var alldeles för självdestruktiv och dum....

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag står upp för mig själv, mina åsikter och de val jag gör eller har gjort.

Och dom som har svårt för det får väll helt enkelt välja bort mig....svårare än så behöver det ju faktiskt inte vara ;)


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards