Alla inlägg under maj 2016

Av from-som-ett-lamm - 31 maj 2016 08:33

Vilka fina barn vi har
Dom har blivit så stora, så omtänksamma, empatiska, snälla och kloka, det är en ära att få vara deras mamma/styvmamma
<3
Och vilken omtänksam man jag har som flängde som en galning fram och tillbaka för att fixa en sån bra morsdag som möjligt <3

Familjen min åkte och handlade, kom hem med fina presenter, vacker tårta och svärmor, sen pimpade dom altanen och jag och svärmor blev kungligt firade.
Resten av dagen njöt vi i solen och av varandras sällskap :))

[Bild]

Av from-som-ett-lamm - 27 maj 2016 10:40

Veckan har varit intensiv med jobb, barnens aktiviteter, träning, bakning, lite shopping, egentid med båda tjejerna i går som avslutade med att vi sov tillsammans, mysigt <3


I morse blev jag väckt av katterna en halvtimme innan klockan ringde, halv sex Mao :(
Upp och hoppa, körde iväg barnen till skolan.
Sedan dess har jag hunnit tvätta, tömma diskmaskinen-fylla diskmaskinen, städat och tryckt i mig två frukostar...
Jag är hungrig HELA tiden....
Har precis satt i mig den här jätte omeletten, en glutenfri knäckis och en banan och är fortfarande hungrig....?


Snart ska jag ta bussen till boxen och köra ännu ett monster pass :)
T ska ha en liten fika med sina kompisar här hemma i dag efter skolan och senare kommer hennes bästis som ska sova över.
Jag ska laga mat, duscha och sen ta helg :)))

Håll tummen för fint väder så barnen kan inviga poolen :)))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 25 maj 2016 22:28


Galet jobbigt men tokroligt och jag utmanade mig själv extra mkt idag.
Tog 35 kilo på stången och körde på rött band (var alldeles för många för att göra utan band)
Tappade lite i antalet rep några varv men var tvungen att låta tekniken gå före hastigheten (inga skador här inte;)
Är mer än nöjd faktiskt .......skönt med tanke på gårdagens snatch-fail ;))

Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 25 maj 2016 07:44

Jag har jobbat en del, tränat en del, fixat altanen inför sommaren (som tydligen redan är här:) och hängt med familjen mestadels
Vi har njutit av solen, ätit på altanen, fikat med härliga människor och varit ute tills solen gått ner :)

Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2016 07:54

Alltså min unge <3

S: Usch va Molly (en av våra katter) luktar illa, jag duschar henne nu.
Hon tar med katten in i badrummet, stänger dörren och sätter på duchen.
Vi trodde hon skojade.....


Hon kom ut från badrummet med en blöt och nöjd (?) katt....hur lyckades hon med att duscha katten utan några som helst protester, utan att få ett enda rivsår...???...fascinerande :))))

Av from-som-ett-lamm - 22 maj 2016 21:02


Lördags morgon och mysfrukost framför morgon fyran :)
Vigde halva dagen till tomtfix, oljade delar av altanen och rensade/städade och ordnade i förrådet.
Runt tre kom dom första gästerna.
Det blev en mysig och härlig em/kväll.
Klockan tio hade alla gått och vi mös framför tvn en stund där vi också somnade....för ovanlighetens skull ;))



I dag teamade jag med en Duracell-kanin (hjälp)
Det gick i en jävla fart och jag hann knappt hämta andan under mina "pauser"
Men kul var det och bra resultat blev det....
Cindy hann vi 12 varv och Wallballs fick vi ihop 229 stycken.....det ni :)))


Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2016 07:51

Blev väckt kl fem i morse av det här yrvädret.....


Halv sju gav jag upp, blev ingen sovmorgon i dag heller....
Ska jobba till tre idag sen blir det fika på stan med bästis :)

Btw
Har inte ätit godis på ett tag, någon kaka och lite glass har slunkit ner men jag mår betydligt mkt bättre, framför allt i magen.
Inga gaser och ingen ballongmage, och i morse när jag ställde mig på vågen så hade jag tappat ett kilo :)
Fast jag ska inte ljuga, vissa dagar är jag galet godissugen och faktiskt lite tjurig för att jag inte får äta nåt, men det ger sig....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 18 maj 2016 20:47

Älskar mitt nya jobb, så mkt intressanta och spännande människor som äran att hjälpa :)
Jobbade några timmar i dag och fikade sen med min fina unge, hann även med min att pussa lite på min storks <3 innan jag drog ner till boxen för att kika på när mannen min körde onsdagens grispass..



Väl på plats kunde jag inte låta bli så jag körde passet trots ny tatuering, men jag skalade och sparade armen lite ändå, superkul pass som vanligt och stämningen och peppen var magisk :)))


Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards