Alla inlägg under november 2010

Av from-som-ett-lamm - 28 november 2010 21:16

Var ute och svängde mina lurviga i går....börjar nog fan bli gammal för herregud va sliten och trött jag e i dag....det va annat förr

I dag hade vi första visningen på lägenheten, det kom 10 familjer varav fyra skrev upp sig, lit elite kanske, men i morgon är det en visning till och då hoppas vi på fler :)

Hade världens konstigaste dröm häromnatte, drömmde att min mamma mfl hade ordnat ett suprise bröllop.....what the hell, liksom......och klänningen dom fixat var H E M S K, grät och var helt knäckt i drömmen,  vaknade alldeles kallsvettig......
Tur att det bara var en dröm.

Av from-som-ett-lamm - 25 november 2010 12:15

Känner mig sjukt stressad just nu, så stressad så jag inte ens hinner blogga   


Fattar inte varför jag inte bara kan slappna av, det som händer det händer ju liksom.

Men det e mkt nu, i kväll efter jobbet ska vi bära ner massor med grejer till ett källarförådd vi lånat, i morgon och på lördag ska det städas, plockas och stylas, lördag kväll ska jag ut, på söndag fm är det visning, på måndag kväll är det visning och då har vi alla barn dessutom måste vi bära tillbaka alla grejor från källaren.....PUST!

Jag vill såklart träna och också ta det lugnt efter jobbet men det verkar ju fan omöjligt!!

Sen är det såklart den inre stressen, får vi tillräckligt med pengar för lägenheten, va gör vi on vi inte får det, tänk om dom som köper den vill flytta in snarast...hjälp...hur ska vi hinna det!

Snacka om att min magkatarr kommer bli ett blödande magsår    


I går kväll sket vi i att göra något, vi bara åt god mat, badade i avslappnande oljor, slappade framför tvn och bara njöt......det var skönt, verkligen....men det gör ju tyvärr att jag känner mig ännu mer stressad i dag......


En Atarax kanske.....mhmmmm...



Av from-som-ett-lamm - 23 november 2010 16:31

Hittade The one i går, det belv en Hilory Morgan-40488-Ivory, vilket är en ny modell, den finns innan i grått men jag vill ha en vit, eller rättare sagt ivory :)
Den var tyvärr lite dyr men den e fantastisk och jag bara MÅSTE ha den, får leva på skorpor och vatten ett tag ;)

Hittade också en tärnklänning som såg ut som min klänning förutom att den var kort och svart......
Brudklänningen känns lite tufft rockig så vi har bestämmt att vi kör lite på det, min oneandonly e lite av en rockkille så det passar perfekt :)
Bestämmde att jag ska ha en stor tygblomma i svart på klänningen, brudbuketten ska ha svarta och röda rosor... det blir ascoolt, tärnan ska ha en svart klänning med en stor röd tygblomma, M ska ha svart kostym, röd väst med röd kravatt till, bestman ska ha svart kostym, svart väst och röd kravatt.......
kommer bli asfint :)

Sen har vi tänkt om lite gällande kyrkan.
Hittade en lokal som även har ett vigselalternativ, antingen i deras trädgård, eller på bryggan eller i ett kapell och sen har man festen i olkalen bredvid, låter ju ashäftigt att gifta sig på en brygga :)
Sen så....svart i kyrkan gillas nog inte ;)

Av from-som-ett-lamm - 23 november 2010 08:06

Hinner f... inte ens skriva i bloggen, i helgen har vi visning av lägenheten så denna vecka är det full fart med att packa undan och flytta grejer, barnens rum är  kaos, så återigen är det en minst sagt intensiv vecka   

men som man bäddar får man ligga....right!!


Har kommit i gång med träningen igen, fast än så länge hemma, hade ju barnen förra veckan, denna vecka får jag nog nöja mig med hemmaträning, tar alldeles för mkt tid att åka till och från och tid är ju en lyxvara denna vecka ;)


Har iaf en rolig grej att se fram emot denna vecka, ska ut med brudarna på lördag och dansa rumpan av mig    sweet!



Av from-som-ett-lamm - 18 november 2010 11:56

Nu har mäklaren och fotografen varit här och fotat, jag stylade som en gaaalning innan dom kom och hann precis tills dom kom...PUST!

Nästa helg ska det flyttas möbler och stylas ännu mer för då har vi visning....håller tummarna det hårdaste jag kan att vi får många som vill ha den så den slutar på ett högt pris.....måste ju annars blir det knas!

Känner rätt så mkt inre stress för det här med lägenheten, vad händer om man inte får ut det man måste ha för att kunna betala allt.......vi har ju köpt en ny lägenhet liksom......phua...oro oro oro!


Av from-som-ett-lamm - 18 november 2010 11:49

Jag ska göra kaos på han......hahahahaha....underbart!



Av from-som-ett-lamm - 17 november 2010 15:53

Har funderat lite på vigselorden jag ska säga till min man i kyrkan, vet snudd på allt jag vill säga, nu gäller det att formulera det på rätt sätt :)

Är lite nervös in för vad han kommer säga....säkert något jättefint så jag kommer börja böla...thihi!

I dag har vi bokat kyrkan till den 30 juli, det bidde enskedekyrka som vi ville, känns speciellt, min mormor och morfar är gifta där och mina barn är döpta där :)

Har också  skickat en förfrågan om offerst på lokalen vi vill ha festen i, hoppas datumet passar och att det inte kostar skjortan!!




Av from-som-ett-lamm - 16 november 2010 12:20

Måste ta tag i mig själv och träna MER, har inte gått upp i vikt men känner mig slapp och saggig....not nice!

Men det är svårt att få tiden att räcka till...jobb, barnen, vänner, mysa m mannen, städa, laga mat, diska, plocka efter alla barn......suck...varför har inte dygnet fler timmar!!?


Sen jag o M träffades har vi haft något slags projekt, först var det Ms flytt till oss, sen renoveringen av lägenheten, nu har vi köpt nytt så i helgen städade, stylade och renoverade vi  färdigt i lägenheten....pust!

På torsdag kommer fotografen sen blir det visning nästa barnlediga helg så då blir det städning och styling igen.........dubbelpust!!

Ska bli sååå skönt att bara flytta in i en "färdig" lägenhet och bara bo  :)

Längtar!!!!




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards