Alla inlägg under augusti 2011

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2011 12:08

Varför har inte dygnet fler timmar?????

Veckorna då vi är barnlediga är helt galna, denna vecka ser ut så här:

måndag - Föräldramöte

tisdag - Träna

onsdag - Naglarna och storhandla

torsdag - Hämta mormor och morfar vid centralen skjutsa dom hem, Träna

fredag - kalas hos släkting som fyller 18 år.

lördag -ikea, måla trappan och hallen uppe

söndag - Träna, måla färdigt i trappan och hallen.


P U S T!!!!!     


Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2011 07:54

Skulle vara intressant att veta vilka dom "andra" är som tycker jag e tjatig.....

förmodligen konflikträdda männsikor eller personer som tycker det är bättre att bita ihop, personer som tycker det är ok att "gå med på saker" man igentligen inte vill, tycker om eller känner sig bekväm med......Jag tycker synd om er...verkligen, på riktigt synd om er!!

Dessutom vore det ju trevligt om ni kunnde konfrontera mig med vad ni tycker om mig....eller....näää, det skulle ni ju aldrig varken våga eller göra...era stackare!!

Fy fan va skönt och befriande det är att vara en ärlig och rak person och fy fan va mökigt att vara motsatsen...lär er för fan att stå på er och inte ta skit, vara ärliga och raka...man kommer fan så mycket längre på det än att sitta i ett hörn, se söt ut och hålla käft....men det kanske passar en del människor....eller!??

Och nu menar jag inte att man behöver ventilera ALLT man tycker, småsaker kan man hålla för sig själv, men går det ut över en själv och man känner att man inte kan leva med det då jävlar tycker jag man ska skrika ut det från hustaken....så det så!!!!!!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2011 07:23

I går fick jag höra att jag var tjatig, att jag gnatar och gnäller varje dag stackarn kommer hem, och att "andra" dessutom hade påpekat det.......BUfuckingHU!!

Jag är 42 år och tänker ventilera mina åsikter och tankar om saker och ting och om han förväxlar det med tjat...synd, verkligen!!

Kanske en 22 åring som går med på allt, som "sväljer" allt, som håller inne med sina åsikter och tankar för att vara till lags skulle va nåt!!??

Jag är inte den personen, har varit, men kommer ALDRIG mer att bli!!

Har dessutom levt i en relation där man aldrig ventilerade åsikter, där man bara bet ihop och inte sa vad man kännde eller tyckte....gör jag heller ALDRIG om!!

Sen avslutade människan med att han också tänkte utrycka det han tycker....ehhhh...ja, har du inte gjort det innan så börjar det fanimig bli dax....och det är ju liksom inte riktigt mitt problem att du valt att inte göra det innan...right!?

Om du hade vilja ha en åsiktfri och mesig liten söt tjej som håller käft, ja då har du ju verkligen valt fel!!!!!!!


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 30 augusti 2011 07:23

Fan fan fan, hann inte träna i går, föräldramötet drog ut på tiden och både jag och M var på dåligt humör och sjukt trötta, så vi åkte hem och somnade i soffan redan halv tio!!!!!

Nya friska tag i dag, och i dag är det inget inplanerat.....eller....jo, visst fan, naglarna, men det går ju snabbt....hoppas jag...för i dag måste jag träna annars blir jag nog fan galen!!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2011 16:09

Har ju berättat hur blödig jag blivit och när talen hölls kan jag säga att det hjälpte inte att bita sig i kinden ett jävla dugg, jag nästan hulkade vissa stunder.

Framför allt under min mammas tal men mest när min tärna höll tal.

Hon och jag har gått igenom jobbiga saker ihop och under hennes tal dök det upp minnesbilder därifrån, sen tycker jag också att det var det mest innerliga talet, det var liksom skrivet från hjärtat, utan citat och krumelurer :)

Efter hennes tal var det knäpptyst i flera minuter, jag vet inte om det var för att jag "grät" pinsamt mycket eller för att det var så fint och starkt....jag gissar på det sista.

Tack alla underbara för fina fina tal, ni rörde våra hjärtan   



Jag veeet att jag tjatar om vårt bröllop, men det e ju liksom min bästaste dag  i livet förutom när jag fick tjejerna...men nu ska jag sluta, jag loooooovar!!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2011 15:54

Älskade P

När jag skulle skriva mitt tal ställde jag mig frågan var eller hur vår vänskap började förutom att vi startade som arbetskollegor.

Det jag kom fram till var att vår vänskap tog tid på sig.

Enligt mig fördjupade vi vår bekantskap först när vi båda gick igenom svåra och utvecklande faser i våra liv.

Du kom att bli en oväntad men viktig vän och stöttepelare för mig vilket jag hoppas du förstår.

Vi har gråtit men också skrattat så tårarna har sprutat.

Vi har rett ut konflikter och genom att utbyta erfarenheter och tankar har vi fått varandra på banan.

Du har lärt mig mycket, stort och smått.

Bla har du tack vara ditt avslappnade och ibland obekymrade sätt hjälp mig att övervinna min fobi för hotellkuddar.

För snart 2 år sedan träffade du din M och redan första gången jag hörde talas om honom kunde jag höra på dig att han var speciell och att han hade fångat ditt intresse.

Ibladn har jag försiktigt försökt lyfta fram hur fort er kärlek har utvecklats, varpå du tittat på mig med undrande ögon och berättat hur naturligt allt känns för dig när det kommer till er relation.

Jag fick själv uppleva det genuina och underbara familjeliv ni har när jag och min familj kom över på en spontan grillafton.

Ni var en familj, en fantastisk familj där kärlek och trygghet var hundra procent närvarande.

Ni är ståv starka ochj passionerade individer som slipas mot varandra.

Jag vet att ni utmanar varandras självklara sidor men jag vet även att ni växer ihop och blir allt starkare för varje diskussion och prövning ni genomgår.

P min vän och M min väns självfrände tack för att jag fått dela denna dag med er, jag önskar er all lycka och kärlek som herr o fru K.

Skål!


                                                  
     

Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2011 15:30

....bröllopstal från Ms syster:

Kära P och M

Det sägsa tt man måste kyssa många fula grodor innan man hittar sin prins.

Detsamma gäller nog om man ska hitta en prinsessa.

Ibland går kärleken vilse bland alla måsten och fallgropar, men så händer det. En dag då man minst anar det kommer kärleken

Du inser att du är utvald och plötsligt lyser solen för bara er.

Kärleken ger er kraft av bryta alla måsten.

Kärleken ger er mod att följa era hjärtan.

Kärleken tar fram era bästa sidor och får er att älska utan rädsla och förbehåll.

Kära P och M, ni tillhör de utvalda.

Tillsamans kommer ni, from nu att dela både lyckans ögonblick och sorgens stunder.

Det är då ni måste visa att löftet om att stå vid varandras sida är mer än tomma ord.

Ni båda har chansen att ge varandra villkorslös kärlek och beskydd i en hård värld.

Ta vara på den möjligheten.

Sist men inte minst, ni skall alltid minnas den dag då kärleken kom och förändrade era liv. Om ni skulle glömma kommer jag att finnas där för att påminna er.

Det är en glädje för oss att få vara med och fira er kärlek. Vi hoppas att den här dageb bara är början på ett äktenskap fyllt av lyckliga stunder.

Jag önskar er alt gott och ett underbart liv tillsamans.


                                                  
   

Tal från min lilla mamma :)

Människor är som pusselbitar, det finns alltid 2 bitar som passar ihop.

Nu när ni hittat den perfekta pusselbiten och kan börja lägga det gemensamma pusslet så tänkte jag ge er några råd på vägen.

Var arga-men inte samtidigt

Skrik åt varandra- men bara om huset står i brand

Om ni är tvungna att kritisera-gör det med kärlek

Påmin aldrig om gårdagens fel och brister.

Försumma vad som helst-men inte varandra

Möt varandra i varandras önskemål-om inte annt för att öva er i självdiciplin.

Alltid när ni träffas- gör det med öppna armar

Gå aldrig och lägg er osams.


Var som en förening,

Håll årsmöte varje år med verksamhetsberättelse och inventarieförteckning.

Redovisa debet och kredit och gör en verksamhetsplan.

In kalla extra årsmöte vid behov.

Följ stadgarna och ha alltid förenings bästa i åtanke.

Håll regelbundna medlemsmöten med de övriga tre röstberättigade.

Se till att kassan alltid ligger på plus, och låt innestående medel användas till att låta föreningen växa och utvecklas.

Avsluta alltid alla ärenden i enighet och tillåt inga poströster.

Kom ihåg att en förening är till för medlemmarna, inte tvärtom.


jag kan inte låta bli att citera dessa gamla men vackra ord,

Älska varandra, men gör inte kärleken till en boja, låt den hellre vara som ett öppet hav mellan era själars stränder.

Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma baägare.

Ge varandra ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd.

Sjung och dansa tillsamans och var glada, men låt var och en få vara ensamma, liksom strängarna på en lyra är ensam även om de vibrerar av samma musik.


Till sist vill jag hälsa M välkommens till den *släkten. Det känns bra att få införliva en medlem av det manliga könet till vår kvinnodominerade lilla klan.

Och att den "på köpet" utökas med den yngre upplagan N är ju en superbonus.

Jag hoppas du ska stå ut med mig som svärmor, jag lovar att inte bli besvärlig...


P och M ni hade en himla tur som hittade varandra i dagiskorridoren. M vann i mina ögon högsta vinsten när P sa ja, och P hittade inte bara kärleken utan också någon som kan mota bort alla spindlar.

Var rädda om varandra

Skål!


                                                  
  

Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2011 13:32

Tal från toastmastern:

Jag vill börja med att tacka p&m för en kärleksfylld och underbar vigselakt, inte ett öga var torrt.

När P träffade M kom han med blommor på första dejten, och det visar precis vilken typ av kille han är, omtänksam och givmild.

P förälskade sig snabbt men jag minns starkt att hon påpekade en sak, hon ville skynda långsamt.....

1½ år senare står vi här idag med herr o fru K.

P du vet vad jag känner för dig och M jag är glad att du och P funnit varandra , för det betyder att jag fått en ny vän.


                                                  
  


Telegram, från grannarna som inte kunde komma:

M och P ni är som gjorda för varandra.

Två pusselbitar har hittat sin plats.

Vi tänker på er denna dag.


                                                  
    







Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards