Alla inlägg under april 2012

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2012 08:53

Jaha ikväll är det dags igen då, titta på när någon avdankad pyroman tänder eld på en gigantisk brasa och frysa arslet av sig medans den brinner ner......Valborg.

Men va gör man inte för barnen, ska vara där lite innan så dom kan ta en lott eller två.

Men jag vet att jag kommer frysa som fan och hacka tänder flera timmar efter vi kommit hem ;)


Hade en perfekt helg, alldeles så där lagom, i fredags slutade jag tidigt och drog och fikade med finaste S, det var länge sen vi sågs och det märktes, hade massor att prata om. I lördags började jag o M dagen med att promenera i solen, sen en riktig helgfrukost....nice. Drog in till stan och träffaste bästaste T, invigde medis för i år och när det blev för kallt flyttade vi i på cocharacha och åt en god middag, pratade och mös.



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 27 april 2012 20:44


"An angel, in the book of life,
wrote down your babys birth.
And whispered when he closed
the book: to beautiful for earth."

Btw

Av from-som-ett-lamm - 25 april 2012 13:46

Btw, M gick igenom min telefon, mina sms, mina samtal, kollade min facebook mm. Ville skrika att det inte va ok, men utrymmet till att göra det fanns inte riktigt. Jag fattar att han gjorde det för att han va dålig....fast....det e INTE OK!!


Over and out

Jag

Av from-som-ett-lamm - 25 april 2012 13:13

Sitter här nu och sippar rött te och funderar lite.......(typiska menstankar ;)

Jag kanske uppfattas som kall och hård och i vissa fall kan jag nog vara det också, speciellt om jag känner mig orättvist behandlad eller sårad, jag stänger liksom av då, för mig är det slut och då blir jag minst sagt sval.

När jag var yngre var jag brutalt ärlig, jag skulle nog kalla mig för ärlig fortfarande men en del saker håller jag för mig själv, ibland för att personen i fråga inte har insikt själv eller för att jag helt enkelt inte orkar bry mig eller för att jag inte vill såra någon eller för att jag inte har med saken att göra helt enkelt!

Ju äldre jag blir dessto nöjdare blir jag med den jag är och dessto mer skiter jag i vad folk tycker och tänker och framför allt skiter jag i vad folk  säger om mig, skitsnack är ju just skitsnack...inte byggt på fakta direkt ;)

Skulle det nu vara byggt på fakta så är det ju folk som känner mig och då finns det kanske fog för det eller så är dom bara avundsjuka ;)

När jag var yngre kännde jag min otrygg, svartsjuk och osäker. Ju äldre jag blir ju mer trygg och lugn är jag i att jag "klarar mig själv", jag har varken råd eller tid att överlämna mig helt åt en annan människa, skulle jag bli lämnad så klarar jag mig, jag skulle må skit, visst, men jag klarar mig, det är en underbar känsla att känna så, befriande på nåt sätt :).



Over and out






Av from-som-ett-lamm - 25 april 2012 12:59

Jag känner en kvinna som så länge jag kännt henne har arbetat med hedersrelaterade brott, hon gör ett sånt jävla bra jobb trots hot mot både henne och hennes familj, hon är värd allt gott i världen och jag är imponerad av hennes styrka och mod.


Här är en artikel om ämnet som publicerades i dag, man vill bara gråta :(


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14730408.ab



Av from-som-ett-lamm - 24 april 2012 12:06

Urch, har liksom ingen lust till nåt, känner mig tom lite ledsen....men mensen är på intågande så jag skyller på den ;)


I kväll ska jag faktiskt INTE träna trots att jag har ett cardiopass och en promenad som skulle ha gåtts i morse, jag e fan för seg och trött, dessutom körde vi ju kickbox i söndags fast det igentligen var en vilodag, så vila idag känns mer än ok :)

Men i morgon, torsdag och fredag måste jag köra, annars blir jag nog tvungen att slå mig själv med något jävligt hårt i huvet ;)))


Åhhhh, va långsamt denna vecka går, minuterna känns som timmar och timmarna som år, och inte kan jag ta ledigt heller, min vikarie är sjuk :(


Bla bla bla


Hej då!


Av from-som-ett-lamm - 24 april 2012 12:03

....vad ett litet Love u kan göra, tack T, love u right back!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 23 april 2012 20:14

Min blogg är min ventil, och idag behöver jag ventilera bort en massa skit!!

M påpekar ofta att han behöver mycket kärlek just nu, vilket är förståligt eftersom han mår dåligt just nu.

Jag försöker visa kärlek.....på mitt sätt, i lördags åkte jag till farsta med alla barnen och var bort flera timmar så han skulle få vara ensam en stund, jag handlade blommor till honom häromdagen, kläder i present i helgen och två st groupon grejer, planerar och fixar för roliga saker vi kan göra tillsamans, kramar och pussar så mycket som JAG VILL, inte för att han vill. Känns som att han inte är nöjd, vilket iofs inte är mitt problem men såklart är det provecerande och jävligt orättvist. Han begär....nej, kräver att jag ska vara som honom, ge honom detsamma som han ger mig.....wtf, det kan man aldrig begära av en annan människa och tycker man att man ger mer eller för mycket då får man ändra sitt eget beteende och ge mindre...faktiskt!!

Just nu känns det som att han är på mig hela tiden, han säger att han älskar mig, hur fin jag är, vad bra jag är och på nåt sätt blir han brydd att jag inte är lika på som han är. Saken är att jag känner mig trängd, stressad och tvungen....inte roligt alls.

Jag vill säga, jag älskar dig, när jag känner det inte för att jag måste, för att han ska må bra, då är det ju inte på riktigt. Och det är lite så det känns när han säger det HELA tiden, tvunget och inte på riktigt och irriterande som fan faktiskt!!

Ibland verkar det som att visa kärlek för honom är sex, hångel och gos och att man säger det konstant hela tiden, vilket det verkligen INTE är för mig.

Jag ska ha min mens snart och det gör inte saken bättre direkt, och jag hoppas verkligen han slutar snart, för det e inte ett dugg kul längre och visst, jag borde ha mer tålamod MEN det här har pågått under flera månader, inte hans depression men hans ältande, gnällande och klagande....och mitt tålamod börjar på riktigt tryta nu.....faktiskt!


Over and out







Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards