Alla inlägg under september 2010

Av from-som-ett-lamm - 30 september 2010 19:39

Ligger framför tvn nytränad, nyduchad,mätt och ensam.....

är ju inte ensam så ofta länge...e ju liksom lite svårt när man bor ihop...

jag älskar att ha M omkring mig men just nu är det är skönt att vara ensam en stund :)


Träffade T i dag, tränade ihop, har inte tränat på evigheter känns det som, känndes nice att komma igång igen.....då kan jag både träna o träffa T lite oftare....det blir alldeles för långt mellan gångerna....men vi jobbar båda två, har familj och barn och dessutom är vi ju inte klara m lägenheten......

men efter regn kommer solsken ;)

snart e vi färdiga och då kan jag både hänga o träna mer :)


Ska föresten träffa en gamal vän och barnenes gudmor nästa barnlediga helg, har inte setts på flera år men hållt kontakten......och jag är säker på att det kommer kännas som igår....det gör ju liksom det med riktiga vänner :)

Ser fram emot det också


Nu kommer mannen hem....och han får inte läsa det här så......

ciao





Av from-som-ett-lamm - 28 september 2010 07:32

Jaha, nu är det officiellt....jag är en klimakteriekossa!!

Har fått svar på proverna och enligt dom är jag på väg in i klimakteriet......vet inte riktigt vad jag ska känna inför det...

skönt att slippa mensen och än så länge känner jag inte av det hormonellt...eller!? ;)

Däremot är mensen helknasig, först hade jag ingen på 2 månader nu har jag den varannan veckan......försökte få till en tid då jag kunnde diskutera att "ta bort" livmodern men nej, det kunnde man tydligen inte bestämma och få göra som man ville med??

Jag fick besked om att avakta och höra av mig igen om problemen fortsätter....

mhmmm....jag tänker inte ha det så här....får väll helt enkelt kontakta en annan läkare!!



Av from-som-ett-lamm - 27 september 2010 12:44

Förra veckan var det fullt upp med skola, dagis, dansträning, kalas mm mm mm

Denna vecka hade vi tänkt att slappa lite, försöka låta bi att renovera och bara vara......men som vanligt är det nåt oförutsett som dyker upp, M har hyrt ut sin lgh och killen flyttar in i helgen så under veckan måste vi röja, flytta hit möbler, köra en del till ett hyrt föråd och städa.....pust!

Men i em blir det lite T- häng...me like!

Hade tänkt skriva lite men det verkar som jag e tvungen att jobba nu......


ciao

Av from-som-ett-lamm - 22 september 2010 10:41




Var inte där själv...tyvärr...vet jag e en dålig människa, men med en sjuk man, ett sjukt barn o två friska va det inte riktigt läge.....

men jag sprider det gärna så här :)


Av from-som-ett-lamm - 22 september 2010 06:54

Dina bokstäver är latinska. Dina siffror är arabiska. Din demokrati är grekisk. Din pizza är italiensk och din kebab är turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier och Du älskar att åka till Thailand.Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och han den roliga på TV är kurd. din landslagskapten är bosnisk....


Av from-som-ett-lamm - 20 september 2010 19:18

Nu är veckan utan barn till ända, vi har gosat, kelat, skrattat, renoverat och pippat som kaniner ;)

fullständig harmoni med lite konflikter....en balanserad vecka mao

Har saknat tjejerna massor denna vecka så jag hoppas vi kan skapa samma balans under denna vecka.....ibland tror jag att vi har svårare att aklimatisera oss till omställningen än vad barnen har.... 


Av from-som-ett-lamm - 17 september 2010 08:33

Bidde inget med det "olaga hotet", skönt då kan jag fokusera på viktigare saker!


Viktigare saker så som renoveringen, herregud känns som vi aldrig blir klara trots att det hela tiden går framåt.....ska bli halt magiskt när det blir klart :)


Ser fram emot helgen med mer fix i lägenheten, dans med T och mys m mannen :)


ciao


Av from-som-ett-lamm - 15 september 2010 08:21

Blev mäkta förvånad när jag i går tog in posten och hittade ett brev från polisen.....hann tänka mer än en gång...vad har jag gjort ;) hehe!

Det va en kallelse till förhör angående "hotet" jag fick ifrån min fd vännina i sommras.....känns ju överspelat och liksom pase....tänker iaf säga när dom ringer (det e ett telefonförhör) att det känns onödigt att hålla på med.....

är säker på att hon gått vidare och har annat för sig än att vara arg och hata mig!


Jag och M är helt i fas igen och det är så så skönt :)

Nu försöker vi bara bli färdiga med lägenheten så vi kan göra mysiga och roliga saker med varandra, börja träffa o umgås med våra vänner igen och börja träna igen :)

Inte mkt kvar nu....

måla en vända till i sovrummet och klädkammaren, bygga en väggsnutt med dörr till i sovrummet,tapetsera fond i sovrum, ställa iordning allt i klädkammare, vardagsrumm o sovrum, byta möbler och flytta det sista från Ms lägenhet.

sen är vi färdiga för denna gång......nästa barnlediga vecka är det barnrummen som ska fixas sen e vi helt färdiga :)



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards