Alla inlägg under februari 2015

Av from-som-ett-lamm - 28 februari 2015 18:10

Efter världens längsta jobbdag (varför känns alltid fredagen extra lång?)
Avnjöt jag fredags kvällen ihop med mitt underbara barn och ett glas vin


M var på "raggajobbmiddag" och det lutar åt både bättre arbetsförhållanden och bättre lön :)

Idag var det dags för första crossfit passet....
Första 40 minuterna bestod av uppvärmning och teknik med träpinne.
Sen körde vi en amrap som bestod av
3 armhävningar
6 DL (jag körde på 30 kg)
9 air squats
I 12 minuter
Det blev 11 varv för mig, slog M med ett varv och det var lite målsättningen (hehehe)
Det var tungt, svinjobbigt och jagkommerintekunnaröramigimorgon.
Jag har aldrig någonsin känt mig så slut som jag gjorde i dag när passet var över.......Men......I Love it
Kanske mer än ridningen....!?
Mhmmm...tål att tänkas på.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2015 10:58

Glömde ju en annan viktig person i mitt liv.....(hur kunde jag)
Kanske för att du envisas med att bo på andra sidan jorden
Du är en självklar person i mitt liv och jag (vi) ser dig som familj (självklart)
<3

Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2015 10:54

Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2015 10:53

De vänner jag uppskattar mest, som är reserverade en plats i mitt hjärta för alltid är människor som jag från början inte trodde skulle "stanna" och förbli mina vänner.
Människor som det tog lång tid att lära känna, människor som liksom växt på en på nåt sätt.
Ytliga bekantskaper som sen har utvecklats till något bestående och starkt, som i dag liknas mer vid familj än vänskap.

En är en ungdomsvän.
Vi avskydde varandra som pesten från början.
Lekte aldrig som barn eller i tonåren.
När tonåren var över och hon som ung vuxen flyttade till en gemensam vännina fann vi varandra.
Vi ses inte så ofta men pratar i telefon flera ggr i veckan.
En otippad vänskap från början som nu är en av mina närmsta vänner.
<3

En annan är en barndomskamrat.
Vi gick i samma klass från 1-9 och har sedan dess umgåtts i omgångar.
Vi har brutit upp några gånger men har alltid hittat tillbaka till varandra.
En gammal vän som jag inte hade räknat med att ha kvar vid 46 års ålder.
Och som jag vet kommer göra mig sällskap på hemmet ;)
<3

En är en "sen" vänskap.
Vi bodde grannar, hade barn i samma ålder. (Våra tvåor är faktiskt födda med bara en dags mellanrum :)
En vänskap som från början var mer av bekvämlighetsskäl än vänskapsband.
I dag är hon familj för mig <3

En vars barn jag haft i min verksamhet.
Vi klickade inte direkt och det tog många år innan vi lärde känna varandra.
Nu är hon en självklar person i mitt liv <3

Av from-som-ett-lamm - 26 februari 2015 07:59

Innan S fick sin diagnos var det nästintill omöjligt att få till en utredning.
Förskolan skrev ett utlåtande som belyste alla hennes svårigheter.
Vi fick ingen hjälp på bup, så vi vände oss till BVC och fick en tid.
Vi träffade en läkare som efter 15 minuter ifrågasatte varför S kunde sitta still så länge och hävdade att det inte var nåt "fel" på henne, hon var bara dåligt uppfostrad och det var ingenting dom kunde hjälp till med där.
Sen fortsatte han att svamla vidare om att alla föräldrar verkar tro att deras barn har adhd mm mm.
Jag blev så paff så jag blev tyst (och ni som känner mig vet att tystnad inte riktigt är min melodi;)
När jag kom hem ringde jag hans chef, vad jag sa om läkaren som tagit emot oss är preskriberat och jag var så arg så jag knappt kommer ihåg vad jag sa, vidare krävde jag en remiss och då jävlar tog utredningen fart.
Blev remitterad till NU-teamet på SöS och fick snabbt tid.
S var där fyra gånger och psykologen hintade oss redan efter besök två att hon troligtvis hade adhd.
Vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om jag inte stått på mig och krävt den där utredningen.

En vännina som bor i Småland fick kämpa i fem år för att få till en utredning....FEM ÅR???!!!
Tänk vad mycket ångest, tårar och svår skolgång som hade kunnat undvikas.

Lärde känna en kvinna på min första kurs på adhd-center.
Hennes son har adhd, hon har adhd och nu misstänker dom att även hennes dotter har det.
Bup har stängt dörren, BVC har stängt dörren.
Anledningen? Ingen tycker flickan är utåtagerande.
Alla som har lite kunskap om adhd var att flickors adhd inte är det minsta lik pojkars adhd.
En del flickor blir introverta och det är därför väldigt svår att upptäcka deras adhd.
Borde inte bup och läkaren på BVC vet det?
Och vart ska dom vända sig nu??

Alla föräldrar jag träffar som har barn med adhd säger alla samma sak.
Det är svårt att få en utredning och i vissa fall näst intill omöjligt.
Och så finns det folk som hävdar att barn nu för tiden blir utredda för lätt och att antal barn med adhd har ökat.
Klart som fan att barn med dignos har ökat men det beror bara på att kunskapen har ökat.
Och att hävda att det är lätt att få till en utredning bevisar inget annat än dumhet, om ni frågar mig.
Det finns ett stort mörkertal av barn som har adhd, barn som aldrig kommer få hjälp, familjer som aldrig kommer få hjälp.

Fy fan för alla därute som missunnar dom här barnen och familjerna hjälp, ni borde fan skämmas!!!

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2015 08:30

En får inte deppa för länge.
I går Fixade vi alla papper och pratade med Ms syrra som är jurist, ser ljust ut, eller så ljust det nu kan bli.
Tränade ett stenhårt benpass på gymmet och frigjorde en hel del endorfiner så gladare och piggare idag MEN ont i nacken, tur att jag ska till kiropraktorn i morgon (hjälp)
I dag är det fokus på jobb då jag har 7 barn hela dagen.
I kväll står ett flåsigt tabatapass på schemat sen måste kroppen vila innan crossfiten på lördag.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2015 17:48

och inte kan jag stava heller......
:(

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2015 17:47


Stadsbyggnadskontoret börjat prata om vite.
Utbildningsförvaltningen har orimliga krav för att jag flyttat, trots att verksamhetn som ser exakt likadan ut som innan.
Kroppen är så keff så ett återbesök hos naprapaten är bokat.
Är inne i en fulperiod (ni vet vad jag menar)
Datorn är paj.
Min kondition är under all kritik.
Hatar vinter, hatar snön....
Ja, och ni vet ju hur jag rider, slafsigt och dåligt som fan.

Och våga fan inte lämna en kommentar som är ens det minsta lik....
"Efter regn kommer solsken"

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards