Alla inlägg under mars 2011

Av from-som-ett-lamm - 30 mars 2011 13:56

I dag firar jag och M ett år, otroligt att det bara gåttt ett år, känns som en hel evighet (på ett bra sätt ;) han är min själsfrände, en kvinnlig version av mig, jag beundrar hans tålamod och styrka och jag skulle inte klara mig utan honom i mitt liv, längtar tills vi är varandras "på riktigt"      



Av from-som-ett-lamm - 30 mars 2011 08:54

så var det klart :)

Var där halv åtta och fick en stesolid som gjorde mig så lugn så jag nästan somnade.

M gick till fiket och väntade på mig och jag hoppade upp på opbordet, sköterskan packade in mig i blått "papper", det enda som syntes var mitt huvud, måste sett ut lite som urcellen ellen...hehehe!

De la fem bedövningssprutor på varje ögonlock...gjorde ont SATAN!

Sen började dom skära och klippa för att till sist sy, sen lindade dom mina ögon så jag såg absolut ingenting!

När bedövningen släppte gjorde det lite ont i någon timme sesan dess har jag varit smärtfri :)

Så gårdagen var ett smakprov hur det är att inte kunna se, faktiskt lite intressant, känndes som att jag efter några timmar hörde "bättre" och när vi käkade middag var det som att allt smakade mer och faktiskt lite annorlunda. Insåg under det här dygnet att man använder ögonen till i princip nästan allt, jag kunnde liksom inte göra så mycket, M hade köpt (gullit) ljudböcker till mig som jag lyssnade på i princip hela dagen...

STOR  RESPEKT till alla blinda och synskadade!!


I dag har jag tagit bort ögonlindan och är seende igen, rätt så svullen men ingen smärta...skönt!

Hoppas nu att allt läker som det ska och att resultatet blir tipptopp :)

återkommer med bilder, sladden till kameran e borta....igen....  


over and out





Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2011 13:05

Blev en tidig dag för mig i dag, nästan alla dagisar var sjuka och de som kom gick hem redan vid ett :) Mycket bra, har ju lite att göra innan op i morgon, måste införskaffa lite smått o gott från apoteket och ett par solglasögon...och det lär ju inte bli lätt, ser fan ut som en fluga i alla solglajor...men måste man så måste man!


Börjar bli dax att så småningom skicka ut inbjudningskorten, klurar som fan på vad det ska stå i dom, ska dom vara på rim, ska dom vara roliga, personliga eller bara vanliga....mhmmm.....


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2011 09:27

Jaha, så var ännu en helg över, och vilket tempo vi hållt i helgen...pust, tur att man e "ledig" i veckan.

I lördags shoppade vi loss lite till barnen, dom behövde lite vantar och annat.

I går var det "kalas" här, min mormor o morfar, Ms mamma och grannarna kom förbi och uppvaktade, hela dan gick och middan blev sen och läggningen av barnen likaså...men vi hann ändå med att köra ett stenhårt pass kickboxning....GILLAS!

Hade jag varit yngre och haft mer tid hade jag utan tvekan börjat träna det seeriöst, sjukt roligt!!

Nä, nu kommer "sirenen" ;)

jobb jobb jobb


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2011 23:27

Bara jag vaken, alla andra sover som stockar :)

I morgon fyller jag 42 år....känns, så där, faktiskt, ogillar att åldras både på insidan och utsidan, när jag tänker på att jag e närmre 50 än 30 blir jag fan lessen :(

Men, what the hell, man blir bara så gammal man gör sig....right!?


Det har varit en jobbig dag i dag med mkt konflikter barnen emellan :(

tror dom varit trötta, för lite sömn gör att dom retar sig på varandra mer än vanligt och sen börjar veckan ta slut och på måndag ska dom till sina andra föräldrar och då e det alltid lite extra känsligt.

Kommer iaf sakna dom, veckorna med barnen går alldeles för fort....


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2011 07:30

Fredag igen och snabbt gick det, veckorna rusar förbi och snart e B-dagen här :)

Ingen vigselförättare är bokad.....måste fixas, men i värsta fall har vi ju kyrkan bokad och då får vigseln ske där.....men helst vill vi ju ha allt på samma ställe och kapellet där är ju så fint...får helt enkelt lägga i en växel och jaga rätt på en vigselförättare :)


I dag har jag bara två dagisar här och min yngsta hemma, ska över till en "kollega" och hänga där, skönt med lite vuxensällskap :)

M e hemma med bonussonen som fick en rejäl smäll men jag e tveksam till hjärnskakning, han har inte visat ngr som helst tecken på det sen det hände...skönt!


Nu ska jag laga lite lunch :)


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2011 11:52

I dag har jag haft en bra dag på jobbet, något stressig kanske, men helt ok!

Min lilla nykommling har varit glad nästan hela dan och då blir ju jag också glad :)

Skönt med dagar som flyter på som dom ska....GILLAS!


Har barnen denna vecka så det e ju full rulle, både på gott och ont, har saknat dom så det är skönt att ha dom hemma   

Har för ovanlighetens skull ingenting planerat denna helg....eller, jo på söndag, då fyller tanten år förstår ni, absolut INGET att fira men en perfekt ursäkt till att moffa i sig tårta ;) 

Det har börjat bli så oviktigt att fylla år så jag inte ens tänker på det längre, kom på i går att jag kanske skulle ringa min mormor o morfar o bjuda över dom på tårta, men annars hade det fått vara för mig, känns liksom inte riktigt lika roligt att fylla år längre nu när man e tant   


Min operation är på intågande, nästa vecka på tisdag ligger jag under kniven och jag känner mig faktiskt lite nervös, det e ju ändå facet, inget får ju liksom gå fel blir ju svårt att dölja det då, men min läkare ringde i går och efter samtalet kännde jag mig lite lugnare.....det blir nog bra :)

Var och gjorde naglarna i går och fick en inbjudan att komma onsdag nästa vecka (dagen efter min op) och göra lite fillers, dom bjuder tydligen in en plastikkir varje år som kommer och sprutar på tanterna....hehehe...det där lät ju, men ni vet vad jag menar. Han är tydligen lite billigare så det låter väldigt lockande, och är jag ok så kommer jag absolut gå dit och fylla på på några ställen :)

Shit va snygg jag kommer bli   


over and out






Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2011 07:09

Äntligen smälter all skitiga snö bort, fåglarna kvittrar och solen är så varm och skön, i vår minirabatt på "uteplatsen" är det blommor på väg upp........ÄNTLIGEN är våren här :)





Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards