Alla inlägg under maj 2014

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2014 17:41

Vilken dag det blev.

Sovmorgon....ehhhh, inte mkt inte, vaknade av mig själv redan vid sju och kunde inte somna om...?

Härlig frukost a la hotellstyle.

Byggmöte med firman som ska bygga vårt badrum, gick bra men dyrt blire!

Skjutsa in T till Maxim, för rep.

Åkte och hämtade leksaksaffär som jag köpt. Lämnade den i lokalen.

Hämtade upp T och blev avsläppt.

Nu slår jag ihjäl en halvtimme i solen innan mitt egna rep.......

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2014 08:45

Skulle kunna bli en vinkärring.
En som dricker sig igenom hela helgen och kanske tom vardagarna också.
En som gärna ser till att tillfällen då det dricks ges.
En som ser glaset som en av de få glädjeämnen i livet.
En som alltid blir för full och nästan alltid pinsam.
En sån skulle jag kunna bli.

Jag dricker kanske en dag i veckan som mest, för det mesta blir det inte ens det.
Visst jag går på fester, eller tillställningar där det dricks, men tackar nej till saker då vi har barnen.
Jag hittar andra glädjeämnen i livet som dans och ridning.
Kan räkna på en hand de ggr jag varit pinsam.
Jag väljer att inte bli en vinkärring.
Och ärligt talat tror jag inte jag skulle kunna bli en.
Jag är helt enkelt inte så förtjust i vin.

Av from-som-ett-lamm - 28 maj 2014 13:05

Fy fasiken va trött jag är HELA jävla tiden!!!
Och det har pågått i flera veckor.
Somnade redan kl tio i går men är trots det helt slut när jag vaknar kl halv sju??!
Trött på jobbet jämt.
Gäspar tusen ggr om dagen.
Undrar va det beror på...??!!
Kanske någon näringsbrist.
Kanske stort behov av semester.
Kanske för mkt stress.
Kanske borde gå och kolla mig....?

Av from-som-ett-lamm - 27 maj 2014 13:02

Börjar känna mig laddad inför fredagen, nästan överladdad ;)
Ska bli sjukt kul men samtidigt nervöst och pirrigt.
Och att få dela scen med halva bounce och complite är ju bara så coolt.
Ja. nu är ju inte vi i närheten av dom proffsen dom är, vi är mer glada amatörer som älskar dans.
Men jävlar va bra vi är och va nöjd jag kände mig när jag gick från Ms i söndags.

Föresten, Lustigt det där hur folk uppfattar en.
I söndags var det en dans kompis som inte fattade alls att jag kände av lite nerver inför fredan, hon uppfattar mig som ascool och totalt orädd...?
Samma var det förra fredagen när vi hade samkväm efter klassen och jag sa att jag inte vågade prova hiphop ensam, då tittade hela dansgruppen på mig förvånat och förstod verkligen inte varför jag som är så tuff inte skulle våga det.....?
I lördags när jag var och red frågade en rid kompis om jag kunde hjälpa henne med hennes häst som trilskades lite, eftersom jag är så orädd....??!!
Har inget emot att folk uppfattar mig som orädd, tuff och stark.
Men det är ju inte hela sanningen.
Stundtals är jag näst intill orolig inför fredagen....MEN, mitt nya jag, att jag utsätter mig för läskiga saker där jag inte har någon kontroll alls, och när jag ser det som en utmaning och tänker att det är nyttigt för mig, då försvinner det oroliga och byts ut mot glatt pirr och lycka.
Precis som det ska vara :)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 25 maj 2014 09:21

Som ni vet kommer och går det människor i ens liv.
En del passerar och faller i glömska.
Andra stannar liksom kvar i hjärtat.
Jag brukar tänka på dom ibland och minnas allt roligt och hur nära vi var.
I dag är en sån dag.

I dag är också mors dag.
Grattis till min lilla mamma <3



Av from-som-ett-lamm - 24 maj 2014 18:16

Vaknade kl sex i morse, och kunde inte somna om....wtf???!

Om dansen gick bra så kan man säga att ridningen idag gjorde raka motsatsen.
Årets varmaste dag (troligtvis) och jag fick Leo, slöaste hästen i stallet, man kan ju utan tvekan säga att värmen gjorde honom hundra gånger slöare.
Självklart var det galoppövningar.
Jag undrar vem som var varmast och tröttast när lektionen var över, jag eller hästen!?
Fast någon keligare och gosigare häst får man leta efter.
Andra lektionen i dag var det teori, dvs hälften av gruppen stod på golvet och tittade på den andra hälften som red.
Och jäklar vad man lär sig när man tittar på när andra gör fel....hehehe!
Skämt å sido, jag lärde mig mer i dag än lektionen innan när jag red själv.

Promenerade från stallet till Farsta, varmt och vackert!





Resten av dagen och kvällen har spenderats på balkongen.
Latat mig lite i solen, jobbat en stund och nu avnjuter jag ett glas vitt till tonerna av Kings of Leon och väntar på grillat....
Lite is goooooood!!!!

Av from-som-ett-lamm - 24 maj 2014 07:09

Veckan är snart slut och jag har varit en duktig tjej, hunnit med alla måsten och hunnit träna igenom kroppen iaf en gång.
I går var det en extra dansklass, inför Maxim och också för att vi ville hänga lite efter :)
Det var utan tvekan den bästa dansklassen sen jag började, koreografin sitter nu och vi är mer samdansade och jag var nöjd med min egen insats (vilket aldrig händer annars) fick dessutom beröm av dansläraren efteråt....Nice!
Efteråt gick vi till ett ställe i närheten och käkade tapas och drack ett glas vin.
Babblade om ditten och datten, mycket trevligt.
Jag och hon som har dansskolan bestämde att vi skulle vara modiga tillsammans och gå på hiphopklassen när det är öppet hus.
Skönt då kan vi vara två kärringar som stampar omkring istället för en ;)
Som det känns nu vill jag fortsätta dansa nästa termin också.
Det känns som en bra utmaning, precis som ridningen.

Mitt nya lite äldre jag strävar mer och mer mot att utmana mig själv, det ger mig energi, glädje, inspiration och skapar på nåt märkligt sätt balans i själen.
När jag var yngre hade jag svårare att utmana mig själv, det var för mkt prestige och osäkerhet, tänk om jag gör bort mig, ser ful eller klumpig ut.
Nu lägger jag inte så stor vikt vid sånt, mer hur jag mår, hur jag känner mig i det jag gör och hur jag kan bli bättre.
Jag vet, klok som en bok ;)

Tjing, tjing!



Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2014 22:09

För det senaste inlägget.
Ja, jag är trött.
Godnatt.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards