Alla inlägg under maj 2014

Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2014 22:07

Slutade en aningens tidigare i dag och gick sen för att se S sjunga i skolan efteråt var det fika, "en dag i skolan" och tipsrunda.
Kom hem så sent som sex vilket gjorde att jag var tvungen att äta före träning.....ogillar, föredrar mellanmål, träna, middag, bättre ordning liksom.
Åt dessutom lite kolhydrater så jag blev skit seg, men trots extrem lathet och en soffa som hägrade masade jag mig iväg till gymmet.
Fan, va jag är bra.
Och fan va bra jag känner mig nu.
Och ren, dom har betydligt mycket renare duchar på gymmet.

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 20 maj 2014 13:42

Förra året var fösta året jag kände av pollen men då var det lindrigt.
I år, not so mutch.
Nästan sprutrinner, ögonen kliar och halsen känns torr och irriterad.
Jävla pollenhelvete!!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2014 12:36

Som ni vet så försöker jag leva sunt, äta bra och träna mig stark och frisk (snarare än smal och snygg)
Men helgerna ställer till det för jävla mycket.
Drack vin både på fredag och lördag.....skyller på vädret.
I går åt jag godis, eller jag ska inte ljuga, jag VRÄKTE i mig tills jag fick ont i mage....fan också!!!
Man mår ju dessutom inte speciellt bra av att trycka i sig en massa skit på helgerna.
Hur ska man försöka låta bli allt smaskigt på helgerna?
Hur gör alla andra?

Av from-som-ett-lamm - 18 maj 2014 18:29

Barnhelg och därför också mkt uppbokat.
Lördagen började med fotbollsmatch och fika med fotbollsföräldrar, trevligt :)


Städade och fixade hemma, vilket verkligen behövdes efter de tusen hantverkare som varit här och dammat omkring.
Lappade sol och Grillade på gården med fina grannar och vänner :)


Söndagen var en repris av lördagens fm.
Fotboll och fika.
Sen har vi mest spenderar dagen med att rota fram sommarkläderna och legat i solen på nystädad balle....Nice!!

Av from-som-ett-lamm - 17 maj 2014 08:25

Efter en rätt så stressig dag och em fick jag skjuts till min gamla vän.
Det blev en hel del vin, ost och kex och mycket catching up.
Vi insåg att vi inte hörts på flera år, vart tog tiden vägen?
Det är lustigt med en del människor, trots att man inte setts på flera år så känns allt som förr och man börjar bara där man slutade.
Men jag antar att det är så med riktiga vänner.
Hon är en sån härlig människa.
Nu får det inte ta flera år tills nästa gång vi ses igen.

Av from-som-ett-lamm - 15 maj 2014 12:54

Blev inbjuden till en gammal arbetskamrat i morgon kväll.
Vi har försökt gå till en tid att ses i flera veckor så nu får barnen snällt vara utan mig i morgon kväll.
Annars brukar jag ju inte vilja vara borta när vi har dom, men en kväll klarar dom utan mig, och jag får fylla på med lite skratt, babbel och vin.
Precis vad jag behöver :)

Stressen de senaste dagarna har varit galen, i går var det så illa så jag glömde bort att andas.....ehhhhh....hjälp!!
Känner mig lätt irriterad, lätt störd, hanterar ljud dåligt och vill helst bara ha tyst och lugnt omkring mig.
Svårt för en dagmamma liksom!
MEN nu är det bara 34 dgr kvar till semestern...,,,tjoho!!!

Btw så berättade vi för saga häromdagen, kändes bäst så med tanke på att hon inte hanterar oplanerat och överraskningar så bra.
Tog ett tag innan polletten trillade ner, när hon väl fattade blev hon överlycklig och nu planerar vi lite i smyg när ingen annan hör på.
Åh va vi längtar

Av from-som-ett-lamm - 14 maj 2014 08:13


Jaha, då var det påbörjat.
Vårt nya badrum
I morse (kl sju?) hade vi "byggmöte" och det känns så mkt bättre efter det, trots kaoset här hemma.
Men dom har fett fräscha duchar på gymmet och det hade jag ju aldrig upptäckt om vi inte var utan dusch här hemma ;)

Hittills den här veckan har jag hunnit med mkt träning....redan :)
En timme på hästryggen, rolig lektion med mkt galoppövningar och annat skoj, och två timmar på gymmet...Nice!


I dag lär träningen utebli, vi har tvättstugan och S har fotbollsträning.
Men det finns ju fler dagar den här veckan :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 11 maj 2014 16:39

Hela fredagen gick åt att laga mat, serva och prata med alla Ts kompisar som var här på tjejmiddag.
Det blev en stor succé och alla tjejerna var supernöjda, och det var ju liksom det som var meningen.


Efter middagen ville tjejerna leka ute en stund och då passade vi på att smita in till grannen på ett snabbt glas vin.
Trevligt, som alltid :)


Tyvärr uteblev sovmorgonen på lördagen eftersom jag skulle rida ersättare timmen innan min egna lektion.
Elsapelsa igen och galoppövningar på volt.....TUNGT!!
Lektion nummer två fick jag precis som förra veckan sötaste Musse, samma galoppövning på volt.....någon lättare, men dom här två lektionerna går inte till historien som dom bästa.....blä!


Efter ridningen tog jag ett långt bad sen drog vi till min fina mormor och morfar och mamma som var där och hälsade på. Blev bjudna på god kycklinggryta och mysigt umgänge.
Passade på att storhandla innan mello sen bänkade vi oss......ja, och resten vet ni ju redan.


I morse vaknade jag av mig själv (?) redan kl nio, vilket iofs var tur så ja hann göra farsta centrum innan dansen.
Köpte lite kläder vi ska ha till elevshowen och nu ligger jag här och slöar framför sista säsongen av LOST.
Snart dags för dans...
Tjing, tjing!!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards