Alla inlägg under december 2013

Av from-som-ett-lamm - 31 december 2013 00:18

Sov alldeles för länge.....skönt!
Åt en stor frukost och gjorde sen i ordning oss inför utmaningen vi fått av grann/vän familjen.....Lazerdoome.


Laddade till tusen körde vi en match, kämpade tappert men förlorade, men guuuuuu va skoj det va.....borde göra det till en tradition, inte sant J???

Av from-som-ett-lamm - 30 december 2013 01:03

Nästan varje år lovar jag samma sak.....sluta äta socker, fortsätta träna, äter nyttigare, banta, gå ner i vikt mm mm.
I år tänker jag inte lova något som har med vikt eller bantning att göra.
Jag äter redan nyttigt, tränar minst 3 dgr i veckan och är inte lika fixerad över min vikt eller mitt kroppsfett.
Så i år tänker jag ha helt andra löften.

Jag tänker lova mig själv att vara nöjd med min kropp trots eventuella skavanker.
Att få arslet ur vagnen och kolla upp mitt knä en gång för alla.
Att bli en bättre mamma och fru.
Att fortsätta genomföra saker som jag länge velat göra eller återuppta från mina unga år, som tex dansen och ridningen.

Vad har ni för nyårslöften i år??

Av from-som-ett-lamm - 30 december 2013 00:32

Tog lite provbilder på julafton och har sedan dess lekt lite med kameran...antar att det är så man lär sig :)
Här är några......

Porträtt bild på Min fina dotter <3


Prov på närbilder


Porträtt bild på Min snygga man

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2013 18:08

Min lilla S har under jullovets första vecka varit utan medicin och det märkliga är att hon har funkat bättre än innan på medicinen....?
Får mig ju onekligen att fundera lite.....kanske behöver hon inte medicin, kanske har hon blivit fel medicinerad, kanske är hon fel diagnostiserad, kanske har hon inte adhd...?????
Typiskt mig att tänka i kaosform. Men på riktigt, tänk om hon blivit fel diagnostiserad, då förlåter jag aldrig mig själv, ALDRIG!!!!!
Vi har iaf bestämt att hon inte ska börja med medicinen igen utan prova utan även i skolan, som jag känner just nu så vill jag inte att hon äter medicin....någonsin!
Och ska hon börja med medicin igen kommer jag kräva en ny utredning, så det så!


Min älskade unge <3

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2013 16:47

I dag åkte dom hem och lite skönt var det, för efter två dagar med tre ouppfostrade hundar och en mamma så är det rätt så skönt att vara bara vi.
Vi sanerade, eller jag menar städade ett bra tag och käkade lunch, sen drog vi till Lek & Bus, jag och M för att fika och barnen för att leka av sig. I kväll ska det tränas och chilla i soffan med film och vin. I morgon är inget inplanerat så sovmorgon med "hotellfrukost" verkar soft :)
Tjing tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 27 december 2013 18:11

I dag, som bestämt, styrde vi kosan mot Nacka forum för lite mellandags shopping, kan väll utan att ljuga säga att vi inte var ensamma på plats ;)
Tog sin lilla tid att hitta kläder och annat piff inför nyårsafton mm.
Tog en liten paus i allt shoppande och lunchade, åt en sallad och mhmmmm det satt som en smäck efter all fet julmat :)
Och hade det inte varit för min mammas stönande och Ms lite bistra uppsyn hade jag varit kvar i forum än ;)

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2013 23:16

Jag hade tydligen varit tillräckligt snäll för att få julklappar i år ;)
Här är några av dem.....

Systemkameran är jag så klart oförskämt lycklig för :)


I dag kom min mamma på besök, vilket innebar ännu en julafton, en minijulafton :)
Vi åt lunch som inte innehöll någon som helst julmat.....MUMS, Följd av julklappsutdelning, fika, kvällsmacka och filmmys, en skön dag och kväll trots inte mindre än TRE hundar i huset :/.

I morgon ska vi ge oss ut i mellandags rean och luncha ute :)
På fredag åker mammsingen hem och då ska det städas och fredagsmysa och sen väntar en helt obokad helg....ja, ni läste rätt, OBOKAd helg.....lovely!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 25 december 2013 17:53

Gästerna dvs mitt x-C, barnens och svärmor kom redan kl elva. Vi började med att hälla i oss lagom mkt glögg :).
Redan kl ett satt vi till bords och moffade i oss, precis som sig bör på julafton.


Med mätta magar vilade vi oss lite framför Kalle, precis som sig bör på julafton :)
Sen fikade vi och delade ut julklapparna.
Och tomten kom även till oss, eller snarare en Nisse ;)

Efter julklappsutdelningen spelade vi lite spel och efter en stund anslöt sig våra fina vänner och grannar, mera spel och många skratt senare gick alla hem till sitt och jag och M och sötaste lilla T, som ville spendera natten hos oss, fortsatte spelandet långt in på natten :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards