Alla inlägg under november 2016

Av from-som-ett-lamm - 28 november 2016 14:17

Förra veckan va jag sjuk, jag masade iväg till jobbet men när torsdagen kom orkade jag inte utan sjukade mig och låg däckad hela dan.
Var hemma på fredagen också och kände mig betydligt mkt bättre.
Så bra så vi åkte till nyöppnade Rowlers & Bowlers i Haninge C.
Superbra ställe, god mat, ok priser och sen kan man både bowla och/eller åka rullskridskor :)))
(Stället påminde lite om marmorhallen eller roller in som fanns på 80-talet:)


Efter maten åkte vi rullskridskor, vansinnigt kul :)

Vaknade på lördags morgonen och mådde sämre(?) dessutom blev det en stressig och konfliktfylld morgon med S som skulle på fotbollscup med laget, medan vi andra skulle packa :(
En stund efter hon åkt tog samvetet över och jag ringde S pappa som skulle åka och titta på henne och bad att få följa med.
Det var precis vad jag behövde, se min stjärna på fotbollsplanen är som balsam för själen <3

Resten av dagen spenderades med att äta och spela vårt nya VR spel....såååå roligt :))))
Söndagen började betydligt mkt bättre och efter att vinkat av S som skulle spela om semifinal plats satte vi andra igång att packa och avslutade sen EM/kvällen med mer VR spel och köpe peppisar :)

Av from-som-ett-lamm - 20 november 2016 21:22

Kände av ryggen lite efter fredagspasset och vaknade stel som en pinne men åkte ändå ner till boxen, vad ska man säga, är huvet dumt får kroppen lida,var tvungen att bryta mitt i passet och har superont, har fått ngn låsning eller nåt.
Kändes något bättre i morse när jag vaknade men ändå ont och stelt, får se hur det känns i morgon, måste ju iaf till jobbet :0

I går efter träningen kom M och S över, vi åt middag, tog ett glas vitt och snicksnackade lite, det blev en tidig kväll och jag mannen min avslutade kvällen i soffan framför "så mycket bättre" :)
I morse klev vi upp tidigt och åkte efter en smoothie- frukost till Ikea för att beställa kök mm, det tog en EVIGHET att fixa med köket men vi passade på att införskaffa en hel del andra bra saker medans vi väntade på att vårt kök skulle bli färdigt för beställning och sen godkänt av oss.

Väl hemma fick vi sällskap av sötaste S som fick välja både middag och vad som skulle vissas på tv.....och om hon får välja blir det tacos och fotboll...

Av from-som-ett-lamm - 18 november 2016 13:42

Har känt mig lite halvkrasslig den här veckan, kanske har att gör med att jag gick och tränade alldeles för nära inpå tävlingen.
Vilade i måndags men åkte ner till boxen på tisdagen, hjärnan ville men INTE kroppen, orkade knappt nåt alls och det var inte långtifrån att jag bröt mitt i passet....

Resten av veckan har jag vilat och ätit, kanske inte det bästa men det skiter jag i, ett kilo mer eller mindre spelar ingen roll.
I morse kände jag mig ok så idag blir det träning, och som bonus är det ett superkul fredagspass :)


I helgen står träning, packning och ett Ikea besök på schemat :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 18 november 2016 13:25

Nya mål som ska uppnås både i familjen, jobbet och träningen.
Bli mindre arg på barnen, försöka behålla lugnet, framförallt med S .
Söka arbetet som elevassistent i skolan där jag jobbar som mat-tant ;0
Öva på Snatch mer och lära mig en strikt pullup.

Man ska alltid sträva mot förbättring, right?!

Trevlig helg :)

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2016 16:09

Finns en hel del människor där ute som mer än gärna drar på sig offerkoftan och det e väll ok, så länge man tar av sig den efter ett tag istället för att ha på sig den så länge så den nästan växer fast.
Det märkliga är att det är samma människor som har noll självinsikt och liksom tycker att det handlar om andra människor istället för dom.....
SUCK!
Jag har haft den på mig många gånger och tyckt lite synd om mig själv men alltid kastat av mig den i tid och sen bestämt mig för att sluta tjura, tycka synd om mig själv och känna lite jävlar anamma.
Har alltid funkar för det är ju så att är man missnöjd och ser sig själv som ett offer så inte nog med att andra till slut kommer se en på samma sätt så är det ju faktiskt så att det är ju bara en själv som kan resa sig ur offrets bojor och göra sig själv till en vinnare....ingen annan faktiskt

Av from-som-ett-lamm - 14 november 2016 14:27

Missade den roligaste bilden.....My fighting face.....varsågod ;))))

Av from-som-ett-lamm - 14 november 2016 14:19

Hela helgen spenderades i torvalla hallen, lördagen hejade vi på alla starka atleter som tävlade i RX, både team och individuellt.
Vår Box tog upp en hel sektion på läktaren :)


Sen kom söndagen och vi steg upp i ottan, ordentlig frukost och en snabbdusch sen åkte vi.
Genom gång, 1 timmes väntan sen tuffade vi oss igenom event 1
Vi bestämde innan att jag skulle ro minst 30 cal och S skulle göra så många trhousters som möjligt.
Jag rodde 50 och hon hann göra 30 st innan vi böt, vi fick bara ihop 4 varv då jag inte hann flytta thousters bollen till sista hinken...
Det var verkligen svårt att ro när man var nervös och den första minuten kändes supertung.


Två timmars återhämtning och ladda med bars, nötter och vatten
Event 2
Vi var övertygade om att vi inte skulle kunna cleana mer än de 40 kg stegen började på.
S har haft 40 som Max och jag har cleanat 50 kg en gång.
Men tänk vad fel vi hade :)
När 10orna på 40 var klara så laddade vi stången med tio kg mer och utan problem cleanade vi 4 var på 50 kg.
Laddade om stången med fem kilo till och efter några fail så fick vi otroligt nog både två upp den 3 gånger var på 55 kg, ökade till 60 men bestämde då oss för att göra marklyft resten av tiden.
Så stolta över oss.....55 kilo, fattar ni :))))))


Event 3
Övade under veckan att hoppa på boxen och kände då, sisådär...
Men när jag väl började hoppa kändes det inte ens jobbigt :)
Vi höll ett bra tempo och hann till viktade burpee boxjumps och gjorde 4 st sen tog tiden slut, vi hann nästan göra alla svingar och goblet squats på event 4.
Så jävla nöjd och glad och vad roligt vi har haft, och vilken underbar sammanhållning och otrolig pepp och stöttning alla från boxen gett varandra både åskådare och deltagare
Unigue family <3

Avslutade söndagen med att heja på våra finalister och sen gemensamm middag på o'learys :)

Av from-som-ett-lamm - 12 november 2016 21:04

Har hejat på några av våra starka och grymma atleter som tävlar i intermediate hela dan....




Bästa sättet att tagga till på......i morgon är det vår tur.....tjohooooo!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards