Alla inlägg under maj 2012

Av from-som-ett-lamm - 31 maj 2012 08:49

Startade ju en hemlig och anonym blogg men den fick inte riktigt vara ifred...trist, men sånt är livet och jag får väll börja skriva dagbok igen, ni vet 80-talets sätt att blogga   


I dag blev jag hemma med Saga, hon sov hos sin pappa och hade spytt, stackars lilla fina saga, hennes bästis i skolan skulle komma hit idag och hon var så ledsen :(

Iaf så är jag hemma idag och lite bra va ju det då kan jag städa, tvätta och träna, always look on the bright side of life :)


over and out




Av from-som-ett-lamm - 30 maj 2012 15:49

Intensiv dag idag, min lilla Saga ska gå på sin första fotbollsträning inne på söder i dag med sin pappa redan kl halv fem (va e det för jvla tid?) vi andra ska storhandla eller rättare sagt mittemellanhandla ;)

Sen ska det fixas middag och tränas mm mm mm.....pust!


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 30 maj 2012 12:29

Nu är resan till alicante bokad, vi åker den 1 Augusti och kommer hem den 5e, första natten bor vi i Alicante de andra nätterna i en av tjejernas lägenhet i torrevieja.....Åhh fy fan va jag längtar!!!! Överhuvudtaget längtar jag efter semester nu, men det e inte så mycket jobb kvar, bara 6 veckor kvar till ledighet :). Har föresten bokat in sviten med bubbelbad tills vår bröllopsdag, just den sviten har ju en kanonaltan så jag tänker att vi beställer upp mat och äter uppe på altanen, tänkte smyga dit innan och fixa bubbel och lite annat gott och mys, jag måste vara världens bästa fru ;))). Over and out

Av from-som-ett-lamm - 30 maj 2012 07:57

Kollade TheVoice i morse som varje morgon, denna morgon diskuterades facerape och andra intrång, som tydligen är olagligt (visste jag inte!) Någon kille i usa hade facerapat sin polare och fått skyhöga böter...men, som sagt det var i usa, betvivlar att det skulle hända i Sverige, här kan man ju fan få bete sig hur som helst!!

Iaf så förundras jag över detta fenomen som verkar ha spritt sig och ökat iom internet och framför allt facebook, bloggar, instagram, twitter mm, detta maniska att vilja veta vad andra människor gör, säger, skriver, tycker och tänker, nästan så att människor glömmer bort att leva, att vara i nuet i verkligheten med människor irl istället för på nätet. Varför är det så lockande att hela tiden vara uppdaterad i andras människors liv, herregud lyft på luren och ring och fråga istället för att följa på facebook, läsa bloggar, följa twitter mm....personligen tycker jag det gått lite för långt, visst jag följer och kollar jag med men med måtta, så jävla intressant är det ju inte!!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2012 17:20

Nu jävlar måste jag snäppa upp mig ett steg till, om 6 veckor ska jag vara nere på 65...eller helst 62 kg, så jag har bestämmt mig för att öka på träningen och försöka undvika sötsaker helt....eller iaf inte frossa i dom ;)

Denna vecka kommer träningen se ut så här:

Måndag: 1 timmes snabb promenad på morgonen, 1 styrketränings/cirkelpass och 15 min på cross trainern.

Tisdag: 20 min på cross trainern på morgonen, 1 styrke/cirkelpass och 10 min på crosstrainern på kvällen.

Onsdag: Se tisdag.

Torsdag: 20 min på cross trainern på morgonen. 1 timmes snabb promenad på kvällen.

Fredag: 20 min på cross trainern på morgonen. Lätt styrketräning i ca 40 minuter. 10 min på cross trainern.

Lördag: Morgonpromenad 30 minuter.

Söndag: vila

Och det har redan gett resultat har på två dygn gått ner 1 kg.......sweet!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2012 12:04

Jaha, nu när bloggen är ickeanonym ska jag väll presentera mig......hej, hej här e JAG..


GLAD

   


MYSTISK

 



DANSANT

 



RÖRD

 



FARLIG

   


ROCKIG

 



Ehhhhhhh

 



SPORTIG

 



MED ATTITYD

 



GALEN

 


Och några gånger i livet riktigt SNYGG ;)


     


over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 maj 2012 19:16

Om några veckor åker jag med min flickor upp till min mamma i Ljusdal :))


 


Vecka 28 åker hela familjen till Cypern, närmare bestämmt Fig tree bay


 


Vecka 31 tillika min sista semestervecka drar jag och tre söta flickor till Alicante/Torrevieja

Ni förstår skalvet när vi lämnat haket, va!!?? ;)


 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 maj 2012 18:57

Nu har jag skapat en helt anonym blogg, alltså INGEN kommer få adressen dit, där kommer jag vräka ur mig om er alla  

Närå, skämt å sido, det kommer bli min ventil, här är det för många som känner mig som läser och jag känner att jag inte kan skriva det jag vill längre, men jag kommer fortsätta skriva här men det blir mer yta och Lull lull, som tex det här:

I min yngstas dotters skola har hennes klass gjort diverse teckningar som beskriver hur man mår osv.

Här kommer dom.


Ser jag ut så där? Hahahahaha!

 




De andra barnen hade skrivit saker som: jag andas, en rolig film, äta något gott mm.

Men min dotter tycker jag är den bästa när hon är ledsen....naaaaaaaa

 


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards