Alla inlägg under januari 2010

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2010 14:08

Gladare, roligare och lika galen som alltid.....sakta men säkert e jag på väg tillbaka!!!


Har ju börjat nätdejta igen lite så smått, och det tar inte lång tid förens man stöter på rätt så udda snubbar...eller kanske inte udda mer som en del killar är....


Jag har ngr stycken jag chattar med och en som jag pratar m i telefon...igentligen är jag inte så intresserad, mer som ett tidsfördriv...ja det kanske är taskigt, men jag tror dom tänker precis samma som mig....ingen verkar direkt seriös....


Chattkille nr 1, är en kille som jag träffade lite innan jag åkte till kanarieöarna, han vill nog kanske ses...men på ett seriöst sett, nej skulle inte tro det.....inte när man skickar frågor som: har du onanerat i dag?? undrar varför han har ett behov av att veta det.....kanske för att han ska få nåt att fantisera om...eller va vet jag. Vad jag svarade?? jag svarade, Ja flera gånger faktiskt hehe, då skriver han: utan mig.....mhmmm...ja du....om du varit med då kallas det ju inte för onani direkt, dessutom tror killen att jag på riktigt har gjort det.....P U C K O! seriös nej skulle inte tro det va!!

chattkille nr 2, är en kille jag skrivits lite med på en nätsajt, han fick min msn adress så vi kunnde chatta lite,an mjukade upp med  dom vanliga frågorna...ni vet, vart bor du, har du barn, jobb, fritid bla bla bla sen efter fem minuter börjar han fråga vad jag har för klädstil, jag svarar modern, då börjar han tjata om hur fint, sexigt och vackert det är när en kvinna har kjol och strumpbyxor, jag svarar väll inte riktigt på det mer än att, just nu är det ju lite kallt för det....efter ytterligare fem minuter skriver han...och jag citerar snubben, om du har strumpbyxor och kjol när vi ses ska jag massera dina fötter och ben...länge ;)

Whats up with that!!! Finns fler fel i den meningen, som sagt det är kallt så strumpbyxor o kjol går bort, när vi ses?? har iaf inte nämt nåt om att jag vill se honom, ska massera dina fötter och ben? snacka om att killen tror mkt om sig själv, varför skulle jag låta honom massera mina fötter på första dejten?? Och rent praktiskt hur skulle det gå till....ska jag slänga upp mina fötter i hans knä när vi sitter på nåt kafe inne i stan...eller va hade killen tänkt...eler vänta...han tänkte nog inte alls. Fem minuter senare in i konversationen...man kan ju iofs undra varför jag fortfarnade chattar m killen....så frågar jag vad han letar efter då svarar han: något seriöst......skulle inte tro det!!!!!!!!!

Telefonkillen då...han kanske är en seriös typ...och ja det är han nog...eller inte...

Han skickar bilder på sig själv via msn.....halvnaken.....och jag undrar lite om det är som kompensation för ngt...kanske för att han inte e så snygg i ansiktet, eller för att han inte är så välhängd, eller för att han gillar att visa upp sig helt enkelt.

Sen sitter han ochbeklagar sig i telefonen över hur oseriösa alla tjejer på nätet är.....mhmmm......vad förväntar han sig liksom....


Så......tidsfördriv som sagt :)



Av from-som-ett-lamm - 30 januari 2010 22:46

På vår väg i livet borde vi sluta leta efter hinder och istället söka magi :)

Av from-som-ett-lamm - 30 januari 2010 16:32

Remember when we were such fools
And so convinced and just too cool
Oh no, no no

I wish I could touch you again
I wish I could still call you a friend
I'd give anything

When someone said count your blessings now
For they're long gone
I guess I just didn't know how
I was all wrong

I'll keep you locked in my head
Until we meet again
Until we, until we meet again
And I won't forget you my friend
What happened

And that last kiss I'll cherish
Until we meet again
And time makes it harder
I wish I could remember

But I keep your memory
You visit me in my sleep
My darling, who knew?


Pink

Av from-som-ett-lamm - 29 januari 2010 14:42

I dag känner jag mig märkligt nog glad och lättad......det va som att den här dagen va tvungen att komma för att jag skulle kunna släppa det......nu känns det nästan betydelselöst......konstigt...verkligen!

Jag inser nu att det vi hade var med all säkerhet en semesterflört, en liten romans och såklart betydde det mkt men jag tror det mer berode på att han va en snäll och go kille.....de andra jag dejtat efter C har ju varit rätt så taskiga killar.

Klart jag skulle vilja träffa honom igen, men inte mot alla odds, han är på väg till sin framtid, jag är i min, och det skulle inte funka...alls, faktiskt, och det visste vi redan innan.....men han blir ett fint minne att minnas.....varken mer eller mindre....men nu ska jag glömma och gå vidare......tackar honom för att han hjälpte mig in i nästa fas av helandet.....och i sommar är jag "färdig" ,men innan dess är det färdig dejtat...nu ska jag fokusera på mig, att må bra, mina barn och mina nära och kära.....det viktiga i livet :)


Av from-som-ett-lamm - 28 januari 2010 18:59

Undrar så vad allt det här handlar om......

Sen jag skiljde mig är det som att min personlighet har suddats ut, den person jag är nu är så ledsen, arg och ibland manisk....saknar mitt vanliga jag...men det har hänt mkt....

ett dött barn, parterapi, skiljsmässa, barnen har mått dåligt, mitt x mådde/mår dåligt, och det börjar gå upp för mig vilken pissig realtion jag har med min mamma och vilken slags uppväxt jag har haft........allt på en gång liksom.

Pratade med en vännina som har gått igenom samma saker som mig under en kort tid......hon känner igen sig i allt jag gör, tycker, tänker och känner.....och både hon och jag tror det kan vara en blandning av allt....blir ju lite mkt på en gång liksom!

Fattar ju att jag måste ta hand om allt det här innan jag skapar något med någon annan......oberoende med vem jag tänker skapa något....

Jag tror att jag på nåt sätt känner mer och starkare för att jag mår lite dåligt ust nu...allt förstoras liksom upp till nåt det kanske igentligen inte är.....känslorna är iofs sanna och uppriktiga och jag känner dom.......men dom är inte speciellt realistiska och såklart beror det på mitt mående just nu......

Ändå döljer jag det så bra...och faktiskt så fick "han" mig att må riktigt bra...bättre än på länge....och jag kunnde dessutom vara mig med honom till hundra procent...

Jag hoppas eller jag vet att om ett par månader har jag kommit längre i det här....mår bättre.....känner mig bättre...allt kommer bli bättre...och allt jag känner just nu kommer kanske kännas futtigt och tom lite löjligt......

men just nu....precis i denna sekund.....känner jag mig ledsen för att jaginte ska åka i morgon.....men det har ni nog hajjat vid det här laget ;)



Av from-som-ett-lamm - 28 januari 2010 00:01

Kollar en film som heter Management....handlar om en kille som blir kär...och han ger sig inte....följer henne trots att hon är förlovad och allt....så romantiskt...en sann prins.....en sån vill jag ha....som bara står utanför min dörr en dag och säger, jag kan inte leva utan dig.....ååhhhhhhh....

Jag är en obotlig romantiker...yes i am :)

Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2010 22:28

....med självömkan!!!!!

Min blogg har blivit så så så så tråkig, allvarlig....o M Ö R K....måste få ett slut på det....NU!

Barn, mina egna, andras o mina dagbarn har sagt en hel del roliga saker....
här kommer några av dom;

sagt av dagbarn på tunnelbana, jag frågar henne vem hon tror kommer och hämtar henne i dag, då säger hon , inte mamma iaf för hon har så ont i brösten :)

sagt av min Saga...och hon har sagt en hel del tokiga saker....man kan ju undra vem hon brås på ;)

I badrummet, jag, hon o hennes storesyster har precis badat ihop och klivit upp...hon tittar på sin egen snippa, sen på sin systers, sen på min......sen utbrister hon; mamma din snippa ser gammal ut........

Vid läggdax; mamma, jag tycker om dig lika mkt som.....köttbullar!

Framför tvn....vi pratar om att när jag var lika gammal som dom fanns det inga datorer...först säger hon...men mamma vad gjorde ni då och vad fanns i stället, jag svarar att det bara fanns tv...då tittar hon konstigt på mig o säger; jag hoppas iaf det fanns sängar på din tid, annars tycker jag synd om dig.......

häromdagen när hennes bästa kompis, viktor va på besök, säger hon;viktor är kär i mig, han säger;nääää, då säger hon;Jo det är du och vi ska gifta oss, så det så!

I badrummet efter badet säger hon, mamma, när jag blir stor ska jag bli kille, jag säger då, men du har ju en snippa...då tittar hon finurligt på mig och säger; det kommer växa ut en snopp ur min navel när jag blir stor.......


sagt av min äldsta tjej, Tindra

Vid frukostbordet: Tur att jag inte levde på din tid mamma, för jag hade ju inte velat vara en dum apa....

Frågande, kommer det köttfärs när kon bajsar.....







Av from-som-ett-lamm - 19 januari 2010 12:47

T, va ska jag säga, ung, kaxig, vacker, utmanar mig mentalt, får mig att skratta ofta och mycket, brtalt ärlig...precis vad jag behöver ibland.....va skulle jag göra utan dig?

J, den bästa killkompisen en tjej kan ha, han är kärleksfull och omtänksam, vet precis när jag behöver bekräftas...när jag behöver kramas och boostas, häromdagen sjöng o spelade han in en låt till mig och mailade över den.....han kommer göra en tjej mkt lycklig en dag :) sweet sweet u vad skulle jag göra utan dig?

S, min äldsta vännina, vi har kännt varandra sen barnsben, hon känner mig utan och innan, jag känner mig trygg och hemma med henne, trots att hon inte mår så bra själv finns hon alltid där, tilliten till henne är stor, hon har skrapat upp mig många gånger....finne ringa ord...va skulle jag göra utan dig?

A, min nyaste vännina och numera arbetskamrat, hon står ut med mig nästan varje dag, lugnar mig, stöttar mig, finns där.....vad skulle jag göra utan dig?

Har många andra vänner men dessa fyra betyder mest för mig, dom älskar mig för den jag är, med alla mina fel och brister...eller kanske skaq säga trots det ;)
Dom betyder mest för mig...ÄLSKAR er och jag skulle vara ....ingenting...utan er...puss puss!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards