Alla inlägg under augusti 2012

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2012 13:51

...otrohet.

Under rasten skummade jag igenom gamla nöjesnyheter och började läsa om en otrohets affär i den svenska nöjesvärlden, mannen ifråga hade varit otrogen med ett flertal kvinnor under det senaste året, och tydligen var han sexmissbrukare....eller....kanske var det bara en bortförklaring...vem vet!?

Definitionen på vad som är otrohet varierar ju från person till person, en del tycker det räcker med att flörta eller fantisera andra drar gränsen vid sex.

Otrohet kan vara helt oacceptabelt i ett förhållande, men i ett annat kan otrohet vara något man kan komma över.

I Vissa relationer är det är OK att ha flera relationer samtidigt och i andra inte. Det är såklart upp till var och en att bestämma och kanske skulle det vara bra om man i sitt förhållande satte sig ner och bestämmde vad som gällde i just den relationen.

Jag tror att om man känner att man inte kan berätta om det man har gjort kommer det förmodligen uppfattas som otrohet.

Tror väldigt sällan otrohet handlar om sex utan mer kanske används som ett sätt att komma ifrån relationen, ett sätt att bli bekräftad på, eller ett tecken på att relationen är dålig eller ett enkelt sätt att göra slut på.


För mig handlar otrohet om respekt och tillit och hur jag själv skulle vilja bli behandlad och mina önskemål.

Jag tycker det är en egoistiskt handling och ett lätt sätt att "komma undan" på, the easy way out liksom.

Tycker man bör tänka att det som är ok för mig att göra borde ju också vara ok för den andra att göra .

Jag har under mina tidigare förhållanden varit otrogen och då använt det för att "komma ifrån" förhållandet och alltid har jag haft en ursäkt eller flera för mitt agerande, vilket jag som otrogen har varit tvungen att ha....hur ska man annars kunna försvara en sån kränkande handling?

Jag tro att man gör ett val och väljer att antingen vara otrogen eller att inte vara det.

Jag skulle inte vilja eller acceptera att min man var otrogen mot mig och därfö skulle jag heller ALDRIG vara det mot honom.

Jag förutsätter att han gör slut eller liknande innan något sådant hinner hända och därför skulle även jag göra detsamma.


Alla tänker olika om otrohet och jag tror att människor kanske också ändrar tankar och känslor kring ämnet, allt i förhållande till vart i livet man befinner sig.....precis så som jag har gjort. ;)


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2012 08:29

Skulle ha jobbat halvdag, börjat tolv och slutat fyra, men det blev inte riktigt så, en mamma behövde plötsligt hjälp hela dan så det blev en heldag istället. Hade planerat en hel del på fm bla att träna, så jag klev upp redan halv sju och körde ett pass.....duktiga jag :)) resten av planerna får läggas på vänt.


Helgen är fullbokad med en massa trevligheter. I kväll är vi bjudna på middag hos sötaste Judy :)

På lördag ska vi bo en natt i en svit med bubbelbad ....myyyys!

Sen ska det såklart tränas och promeneras en hel del :))


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 30 augusti 2012 13:13

Men faan va trött jag är och HELA tiden också, men jag verkar inte vara ensam. Min man somnar senast nio varje kväll framför tvn, jag brukar hålla ut till iaf tio.....måste vara vädret...eller va tror ni?!

Eller kanske är det för att jag känner mig så soft just nu....så soft så jag till slut somnar hehehehe ;)


Har varit en duktig flicka och inte ätit något som helst socker på hela 5 dagar så ikväll tänker jag faktiskt äta lite mörk choklad och kolla en film.....myyyyys!

Prövade det nya tränings schemat i går och inser nu att jag nog måste kombinera passen med varandra annars blir det för lite träning för mig, roligt att göra något nytt iaf :))


Over and out






Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2012 12:06

Jag har skrivit om det förut, jag vet, men det känns bara SÅ BRA att jag börjar landa mer och mer för varje dag som går, att min åldersnoja mer och mer tynar bort, att ångesten för att bli äldre istället börjar bli glädje och lugn inför det :)

Jag är nöjd med min tillvaro, all stress över nästan ALLT jag hade för bara några år sen har liksom lagt sig. Orkar inte jaga lycka och att ha roligt, jag är lycklig och har roligt även om jag bara är hemma eller med vänner. Jag känner inget behov av att bli sedd (förutom av mina närmsta) har inget behov av att ränna på krogen känner mig road av att bara hänga med folk jag tycker om. Jag är nöjd med mitt utseende, orkar inte längre jaga perfektion, det blir inte bättre än så här ändå ;))) hehehe!

Jag mår bra där jag är i livet och den jag har blivit och från här och framåt kan det ju bara bli bättre :)


p.s Tänk om man kunnde ha fått känna så här när man va yngre....guuu va mkt problem man hade sluppit   




Av from-som-ett-lamm - 28 augusti 2012 12:52

1. Agnes One last time....gillar den som fan :)


2. True blood...BÄSTA BÄSTA!


 3. Mina nya Gina tricot jeans....SNYGGA!

 


4. SongPop....jag är FAST!

 


5. Mitt nya träningsschema som min fina man köpte hem :)

Tre pass i veckan (men det lär nog blir fler)

Pass 1 fokus på core/rörlighet/egen kroppsvikt.

pass2 basövningar med vikter.

pass 3 konditionspass/cirkelpass

 




Over and out

Av from-som-ett-lamm - 27 augusti 2012 08:56

Ny vecka och mycket inplanerat. Ledig i dag men har massor att göra, banken, träna, städa mm mm.

Resten av veckan ska det jobbas och tränas mm.

På fredag är vi bjudna på middag hos sötaste Judy...ska bli skönt att slippa laga mat själv och njuta av mysigt sällskap :).

På lördag har jag en liten överaskning till min man.....han kommer gillat...say no moore :))



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2012 17:55

Men vilken helg det blev, hörrni :)

Upp tidigt i lördags, åt en mysfrukost med hela familjen sen drog jag iväg till mina gamla hoods med bästa Sanna för en reunion dag. Det skulle dyka upp ca 90 pers men det verkade som det kommit annat emellan för iaf 80 st av dom.

Vi blev en skara på 10 personer och tyvärr inte så många av mina gamala homies. Så jag och Sanna bestämmde oss för att våldgästa en gammal vännina till oss, väl där bjöds vi på kaffe och fina bandoms minnen   


   


Sen kom min fina familj och hämtade upp mig och vi styrde kosan mot bröllopsfest för Mickes barndomsvän Jörgen och hans (numera;) fru Malin :)

  

Där bjöds det på helstekt gris, gott vin, roliga lekar ( som vårt lag vann så klart ;) prat, skratt och fotboll med barnen....vi blev kvar länge och njöt av en otvungen, helmysig och härlig kväll :))))


Malin och Jörgen och "lekledaren" hälsar alla välkommna :)

 


Min fina man


Moi

   


Saga och Micke kramas

  


Micke sparkar boll med alla ungar :)

 



Mickes härliga barndomsvänner och hälften (minus alla våra barn) av vårt vinnande lag :)

 


Goooooood tårta :)

     



Och trots att jag somnade kl tio framför tvn i går så är jag helt slut idag.....men jävligt nöjd :)


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2012 08:44

Har glömt hur mycket jobb det är att jaga en 1,5 åring som precis lärt sig gå.....pust, jag e helt slut!!! Men roligt och mysigt är det, skönt att kunna låna andras för vi ska inte ha flera ;) Är ledig i morgon och har såklart mycket att göra, banken, nagelfix och sen häng med finaste S :). Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards