Alla inlägg under december 2019

Av from-som-ett-lamm - 29 december 2019 22:58

Svårt för mig att kontrollera mina känslor just nu, dom tummlar omkring där inne som i en torktumlare och vissa dagar vet jag varken ut eller in, eller om det jag känner är rätt eller fel.
Ena dagen känner jag en sak och nästa dag en annan.
Mörka tankar blandas med ljusa och vissa dagar inbillar jag mig känslor som inte ens finns där?
Vill kunna uttrycka det jag tänker och känner men vet att jag varken borde eller kan.
Har även svårt att tolka andra människor, svårt att lita på vad folk säger, vilket gör mig osäker, inte en känsla jag uppskattar och det retar mig att jag är sån just nu, inte likt mig, men jag antar att det ger sig....som allt annat ;)


Av from-som-ett-lamm - 29 december 2019 21:54

Vaknade klockan halv fem i morse och kunde inte somna om förens vid sex (vadihelveteärdetförjävlapensionärsfasoner) sov som en klubbad till nio då jag masade mig upp.
Frukost i lugn och ro sen mötte jag upp frugan och vi körde ett lugnt pass på boxen med fokus på teknik, strikta rörelser och styrka.
Hem tog en duch, åt lite fil och tog det lugnt en stund. Tog mig ner till centrum och hämtade ut paket med tandgrejer och spraytanade mig för en billig penning hos hårfrissan :)
Nu sitter jag här och ser ut som en bajskorv och väntar på att få ducha.

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2019 00:13

Hade tänkt att tappa minst 2 kilo till nyår men i den här takten lär det bli precis tvärtom....mer att älska liksom ;)
Jag har lyckats åstadkomma något idag iaf trots den sjukaste träningsvärken någonsin, kul att vara tillbaks på boxen.....eller hur var det nu igen ;)))
Städat, tvättat, bäddat nytt i alla sängar och stapplat iväg och handlat, resterandes av dagen har jag ängnat åt att äta och ligga raklång i soffan.
Ni kan kalla mig pytte proppmätt ;)

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2019 20:57

Wow, att börja efter 6 månaders uppehåll och en förkylning med ett killerpass kanske inte var det bästa, men jag tog mig igenom passet och skötte mig rätt så bra om ni frågar mig ;)
Hero WOD Kjell
Teams of 3
Timecap 45 min
1962 m rodd
210 back squats 35 kg
Direct into
Amrap
57 burpees
57 DL 55 kg
57 kb svingar 20 kg



Cyklade hem, (läs;vinglade hem;) åt lunch och tog en dusch och sen en snabb promenad till centrum där jag mötte upp ?frugan? för en dag i nacka forum.
Trots att jag egentligen inte hade råd köpte jag en kjol på rean att ha på nyårsafton och unnade mig ett glas vitt och lunch. En super mysig dag med bästisfestis.
Nu är jag helt slut, ont i huvet och redan jävulsk träningsvärk....hjälp!

Av from-som-ett-lamm - 25 december 2019 22:29

Upp i ottan, eller iaf minimalt med sömn, men en får ta igen det i natt :)
Fika i centrum med min fina vän :)
Mötte upp teenie och trollis och handlade mat till kvällen.
Slötittade på ghostbusters och sov en stund.
Lagade mat och riggade julgran och klappar.
Delade ut julklappar, mysigt att bara vara vi tre <3

I morgon tränar jag mitt första pass på boxen, hjälp ;0

Av from-som-ett-lamm - 24 december 2019 19:01

Mysig morgon i lugn och ro, ja förutom att kattfan bestämde sig för att äta glitter och sedan kräkas upp det under soffan, annars var det en bra morgon ;)
Gjorde mig iordning och tog bussen till barnens pappa där jag och barnen firade julen ihop med barnens extra mammas familj :)
Julmat, nubbe, julmust och julklappsutdelning och Kalle såklar :)
Mysig och julig stämning, en härlig jul helt enkelt.
I morgon firar jag och barnen här hemma....längtar <3


Av from-som-ett-lamm - 24 december 2019 01:06

Sovmorgon och långfrukost med teenie framför klassikern ghostbusters :)
Promenad upp till centrum, som var smockat m folk, handlade det vi skulle sen åkte teenie till sin pappa och jag promenerade hem.
Städade och fixade lite hemma och avslutade kvällen med Bingolotto i goda vänners lag, skön kväll :)

Av from-som-ett-lamm - 23 december 2019 00:24

Också denna dag bjöd på en dålig start, gick igenom min ekonomi och hade mindre pengar än vad jag trodde, fy fan, blir till att snåla ännu mer :(
Dagen blev efter mycket om och men en rolig och bra dag, skridskor och promenad med teenie och trollis <3 varm choklad och lussebullar i kylan.
Trollis åkte hem till sin pappa och jag och teenie avslutade dagen/kvällen i soffan med en riktig feelgood film och lite kortspel :)


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards