Alla inlägg under december 2019

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2019 07:06

Jag är så vit så jag är grå.
Förr om åren när jag hade en aningens mer pengar åkte jag för det mesta utomlands någon gång under våra mordor månader.
I år har jag inte barnen på jul och jag skulle inget hellre än att åka till solen.
Bara få ligga på en solstol hela dagarna, läsa en bok, träna, äta gott, dricka gott och bara vara.
Äsch, det får bli soffan, solarium, serier och julmat, blä!

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2019 22:28

Tung dag på jobbet, nytt besked om kollegan/vännen. Hennes cancer går inte att bota så nu är det bara en fråga om tid :(
Så ofattbart, orättvist och sorgligt.
Tänker på hennes barn, hennes man och resten av hennes familj, på henne som får leva ett sånt kort liv, som missar så mycket.

Jag tänker verkligen försöka leva mitt liv nu, göra saker jag vill, älska, skratta och försöka vara lycklig och göra människor i min närhet lyckliga. Inte vara bitter och arg på människor, inte dömma, inte utesluta bara för att. Man lever bara en gång så nu tänker jag ta till vara på livet med människor jag gillar.

Av from-som-ett-lamm - 3 december 2019 22:49

Jag har helt plötsligt gått från att i princip vara frigid och haft noll intresse för sex till raka motsatsen
Svårt att skilja på om det bara handlar lust eller också om närhet, förmodligen båda två, det ena ger ju liksom det andra.
Känns skönt att veta att grejerna funkar iaf ;)

Har känt länge att jag nöjer mig ensam, att jag inte vill träffa någon, inte känt mig mogen, inte redo. Men nu känns det mer som att jag kanske inte alls vill vara ensam varannan vecka, kanske vill jag faktiskt ha någon i mitt liv, någon att hänga med, resa med, prata med och framförallt skratta med. Någon att bli uppvaktad av, få känna sig lite omhändertagen av, saknar det lite grann.
Sen i vilken form eller när, hur och varför det sker känns mindre viktigt.
Känns skönt att hjärnan också funkar ;)

Av from-som-ett-lamm - 2 december 2019 22:30

Den här dagen har varit galen. Sjukt trött hela dan.
Slutade tolv men var kvar till tre och rättade, när ska det ta slut?

Tränade m T, lagade middag, åt middag som drog ut på tiden, mkt att prata om efter en vecka isär.
Mina flickor <3

Av from-som-ett-lamm - 2 december 2019 07:06

Sovit som en klubbad....inte vaknat en enda gång på hela natten, det ni :)
Den här veckan lär jag lägga fokus på träningen och tjejerna.
Vi skulle ha hängt med extrafamiljen i helgen men nu blir det inte så, vi får komma på något annat, hur som så kommer jag behöva jobba lite även nästa helg.
Bara två veckor kvar med övertid sen är det jullov och jag har en lista på saker att göra

Tjing, tjing

Av from-som-ett-lamm - 1 december 2019 19:06

Söndag och jag har hunnit med massor.
Städat, tvättat, handlat, fikat med goda vänner och jobbat.
Tur är det för min hjärna går på högvarv.
Så mycket tankar, funderingar och känslor.
Alla mina relationer jag lämnat, både vänskaps och kärleksrelationer, för vad, varför är det så lätt för mig att lämna människor och glömma och gå vidare.
Kan man sakna gamla relationer och veta och förstå vad man saknar och kanske ångra sig?
Är känslor man känner när man är i stunden riktiga eller är det bara en tillfällig känsla?

Musik är så viktig för mig just nu. Känns som att allt talar till mig, handlar om mig.
Bearbetar så mycket gammalt och så mycket nytt just nu.
Känslorna ligger på ytan, lätt till skratt, lätt till tårar.
Missförstå mig inte, jag är lycklig, men I dag känner jag så mycket och vill så mycket mer.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards