Alla inlägg under december 2019

Av from-som-ett-lamm - 8 december 2019 10:11

Började morgonen med kaffe och miniserie om en massmördare (?)
I dag står skvaller och latte ihop med S och T på schemat, det har blivit lite av en traditon att vi ses och fikar i centrum efter lunch på söndagar, supernice :)
Lär städa och tvätta här hemma också, i morgon börjar en ny intensiv vecka utan barnen, gäller att vara förbered ;)
Denna vecka ska jag lägga så mkt fokus som möjligt på min hälsa, äta bra, träna mkt och spaa här hemma, så gott det nu går utan badkar (somjagsaknaratthaett)

Tjing, tjing

Av from-som-ett-lamm - 8 december 2019 01:16


Onsdag nästa vecka ska betygen vara satta.
Jag har en del att göra innan dess.
Slutar tidigt på måndag vilket innebär att jag kan åka hem och jobba, skönt, Tisdag lär jag jobba över alternativt ta med jobb hem.
Onsdag, undervisa, dricka kaffe och gå hem, torsdag och fredag repetera onsdagen.
Helg och jag ska ev hem till T för det årliga pepparkakshus bygget, med lite tur är grannen på plats så man kan få lite uppmärksamhet och bli boostad :)
Sen är det de sista fyra dagarna på jobbet innan lång efterlängtad ledighet.

Av from-som-ett-lamm - 7 december 2019 22:39

Gymmet med teenie, kommer sakna att träna ihop med henne <3


Pepparkaka hus bygge med tonåringar förgyllde min kväll, roligt och mysigt, nästa gång blir det bullbak :)

Av from-som-ett-lamm - 7 december 2019 09:11

Helg och självklart vaknar jag tidigt och kan inte somna om.

Fitness mässan får klara sig utan mig idag.
Det blir pepparkaksbygge med teenie och trollis <3
Men innan dess lär jag träna och fixa lite hemma.

Av from-som-ett-lamm - 6 december 2019 21:17


Hon har veckor kvar. Vill inget hellre än att åka dit och se, prata och krama henne en sista gång
Satan va jag kommer sakna henne

Av from-som-ett-lamm - 6 december 2019 19:12


Blev ingen träning, alldeles för slut för det.
Cyklade förbi Systembolaget och inhandlade en flaska vin.
Städade, duschade och åt en mysig middag ihop m trollis.
Ett glas vin och ny serie, det enda som saknas är en varm manskropp att gosa in sig i eller rättare sagt somna i ;)))))

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2019 22:41

Har en man som visar intresse, han ser bra ut är super trevlig, vi har avverkade en dejt i somras och smsat en del.....MEN mitt intresse ligger på annat håll.
Får sitta på mina händer, fokusera på annat för att inte höra av mig till personen i fråga, vill inte stressa på dessutom tror jag inte han känner detsamma, synd, vi hade kunnat bli bra ihop, eller jag vet att vi hade kunnat bli det.
Fast det gör mig inte så mycket, jag tycker om känslan av att tänka på någon även om det inte är besvarat, skönt att veta att man har det i sig för då vet man ju också att det kan hända igen med någon annan :)

Hur som, snart är helgen här, ingen har längtat mer än jag. Har jobbat för två, bokstavligt talat.
I dag vilade jag från träningen och avverkade centrum m teenie och trollis. Middag och ett nytt avsnitt av castle rock.
I morgon efter jobbet är det gymmet som gäller sen hem för att avnjuta det obligatoriska fredagsglaset, om det inte blir ngn aw m jobbet förstås.
Blev erbjuden en gratis biljett till fitnessmässan på lördag och även om jag vill gå så har jag inte bestämt mig än, har lovat tjejerna att göra pepparkakshus, men det borde gå att göra båda, visst :)



Av from-som-ett-lamm - 5 december 2019 13:51

I dag på jobbet fick en av mina arbetskollegor en bukett blommor skickade från sin pojkvän.

Länge sen det hände mig, eller rättare sagt den enda gången jag fått blommor på jobbet var när jag fyllde 50 år men det var knappast från en man ;) utan från mina chefer, bättre än ingenting alls antar jag.

Så ni som läser det här, blommorna kan skickas till.......hehehe ;)

Fick nackmassage av en kollega i morse alltid nåt :)


Hittills den här veckan har träningen funkat bra, har hunnit med både ben och överkropp och i morgon och i helgen blir det någon flåsig wod förhoppningsvis ihop med E eller med min fantastiska teenie.




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards