Alla inlägg under november 2018

Av from-som-ett-lamm - 21 november 2018 09:13

Hej hopp vilken lördag det blev.
Det började med att jag och två till skulle äta lunch ihop efter träningen på lördag och slutade med att vi blev sex brudar som avslutade vin/bubbel lunchen först sent på natten, lunchen drog ut på tiden kan man säga ;)
Superkul, länge sen jag skrattade så mkt :)



Denna helg lär bli en aningens lugnare.
Tjejerna är här <3
Jag och T ska gå på gymnasiemässan, fattar ni gymnasiemässan, fattar det knappt själv, tänk att hon snart är vuxen :0
Sen blir det middag hos familjen mysigt :)

<3

Av from-som-ett-lamm - 14 november 2018 08:29

I dag kommer tjejerna över, vi plöjer Twilight filmerna och hann inte titta färdigt förra veckan och vi ville inte vänta en hel vecka, tur för mig <3
Det blir tacos och glass :)

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2018 21:12

Kan en katt bli deprimerad?
Det verkar inte bättre än så iaf, vi har varit hos veterinären och uteslutit allt annat.
Vår lille Roger vill liksom inte vara med oss, tror han tycker vi är bullriga och högljudda. Den här veckan är det något bättre för då är det bara jag hemma och något lugnare.
Men Roger är en skör och lugn kille som förmodligen skulle passa bättre hos en lugnare familj.
Molly försöker få igång honom genom att jaga honom (så som katter gör) men han blir mer rädd än leksugen, dessutom säger han aldrig ifrån mot henne utan låter henne göra vad som, alldeles för snäll Mao, gör ju inte saken bättre att Molly är en rätt så dominant och kaxig katt.
Vi har nu bestämt oss för att prova om han skulle må bättre hos en annan familj och jag tror vi har hittat den perfekta familjen för hans personlighet, en liten familj med två vuxna och ett äldre barn som är lugn och sansad och hör här......dom har en katt som är på precis som Roger och då menar jag verkligen precis som Roger :)
Dom kommer i veckan och träffar honom sen så får vi ta det därifrån, hoppas hoppas för Rogers skull.

Av from-som-ett-lamm - 2 november 2018 08:47

Här sitter jag och myser och njuter av höstlovet.
Startade lovet med en roadtrip till Ullared (hjälp) med teenie och delar av extra familjen <3
Super mysigt men jag var nog alldeles för trött för Ullared, hade behövt ett par dagars ledighet och sen åkt, men men.
Vi åkte på lördagen och Kön var galen när vi kom fram, fast det gick fort, vi var inne på 30 minuter och väl där inne var det ändå ok, trångt men ok.
Vi hade bokat en söt liten stuga och väl där så blev det ost, kex, vin och annat gott. Jag fick i mig ett glas vin och lite kex sen slocknade jag redan klockan nio :0
Trevligt att hänga en hel helg men Ullared igen, knappast troligt ;)


Annars har jag hängt med mina fantastiska barn, tittat när teenie uppträde i en musikal och trolis när hon spelade mot sitt gamla lag.
Tränat det sista passet i den gamla boxen och tränat det första passet i den nya :)
Har fixat här hemma, målat och tapetserat, hängt med bästis och varit på Ikea och köpt lite nytt :)
Helgen är bokad, fest i kväll och middag hos en vännina i morgon, får se om jag orkar med både och.

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards