Alla inlägg under juli 2017

Btw

Av from-som-ett-lamm - 27 juli 2017 23:14

Jag har hittat min före och efter crossfit bild.....herregud, inte visste jag att skillnaden var så stor....härligt att ha något slags bevis på att det faktiskt går framåt :)))

Av from-som-ett-lamm - 27 juli 2017 23:10

Vi flög hem på natten, jag hade två barn, modell större som halvt låg på mig de timmar vi var i luften.
När vi kom hem kraschade vi alla tre och sov i fyra timmar och tvingade sen upp oss, eller jag tvingade först upp mig själv och sedan barnen ;)
C hämtade tjejerna och jag drog ner till boxen för lite lugn träning...en onsdag....ehhhh...va ska man säga..Hahahah!


Det var så länge sen vi sågs och dessutom tränade alla samtidigt så det blev en AT för samtidiga av oss, super mysigt och kul som alltid när vi ses :)


Blev inte sent så jag somnade redan halv elva och sov som en klubbad i elva timmar (wow)
Eftersom solen sken och jag blev inbjuden till en boxkompis att sola och luncha på hennes uteplats så blev det så jag spenderade dagen :)
Handlade och cyklade hem, byte om och drog sen ner till boxen för ett roligt och annorlunda torsdags pass :)

Varmup/Skill:
5 varv
3 Rev. MuscleUps
3 Falsegrip PullUps (hollow)

E2M 8min.
4 strikta pressar @70-80% 1RM
E2M 8min.
4 Pushpressar @70-80% 1RM

E2M 12 min.

1 Clean, 2 Pushjerk, 3 Splitjerk

15 min
10 perfekta C&J (Split Jerk)
Minsta obalans eller efterpress börja räkna från noll igen.?TC 15min.?Vikt+godkända reps =resultat.
Öka 5% av förra veckans godkända resultat. Inget resultat tidigare prova igen på samma vikt.

Extra jobb
4 varv
20 M sled pull med battel ropes TUNGA
10 däckvält




Kvällen har jag spenderat i soffan framför game of thrones :)))

Gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 27 juli 2017 22:43

En sån härlig vecka vi fick i Cypern <3
Jag låter bilderna sköta snacket :)



Av from-som-ett-lamm - 16 juli 2017 11:20

M erbjöd sig att hjälpa till, så snällt :))
Det tog inte speciellt lång tid alls så nu står den där, barnen kommer bli överlyckliga.
Jag tapetserade med cover tapet i går och i morse målade jag, så i em målar jag sista gången och skruvar dit listerna sen e det klart tills tjejerna kommer i morgon :)))


I dag är det full rulle.
Träna
Städa
Tvätta
Hämta paket
Handla till resan
Fixa naglarna
Mm mm mm mm
PUST!

Men först lite morgon yoga ;)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 15 juli 2017 00:06

Fredagsfys och fredagsmys med sköna bönor från boxen :))


Av from-som-ett-lamm - 13 juli 2017 23:06

En heldag med bästis på stan, kul pass på boxen och som avslut på en perfekt dag (om ni frågar mig) filmen "train to Busan" :)))

Av from-som-ett-lamm - 12 juli 2017 23:35

Onsdagens grispass kommer här:

Onsdag 12 Juli
?Hammer68?
68 Dumbell or KB snatches 24/16
68 Wallballs 3m
68 Pushups
68 Wallballs 3m
68 Pushpress 40/60
68 Double Unders
40 min timecap

Skalade en del (e ju tant;) bara 12 KB och bara 25 kilo på pushpressen, vilket iofs inte spelade ngn roll jag var totalt SLUT efter mina 33 minuter som det tog att bli färdig. Illamående, skakis och yr i mössan i omgångar under passet....ändå tänker jag, varför gör inte alla människor det här? ;)))))

I går var jag och åt middag med J som jag inte träffat på evigheter, vi hade en hel del att prata om och vips hade det gått fem timmar bara så där.....då vet man att man haft trevligt :))


I morgon hoppas jag på sol, så man hinner få lite färg innan Cypern ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 11 juli 2017 12:08

Jag impuls bokade en resa till canarieöarna för ett tag sen, tänkte åka en sväng för solen och för att få vara ensam. Fixade kattvakt och tvätttid och stressade ihjäl mig för att hinna med allt innan jag skulle åka.
Insåg också efter bara några dagar att det kommer bli allt annat än lugnt för mig att åka iväg så nära inpå resan med extra familjen.
Det hade inneburit sex dagar på canarieöarna, två hemma, 9 dagar i Cypern, 3 hemma sen börja jobba....hade ju knappast kännt mig utvilad efter det.
Så jag avbokade i sista minuten, känns skönt för kroppen och knoppen men inte så mkt för plånboken, då hotellet ville ha en del av betalningen ändå, men som man bäddar får man ligga, eller nåt ;/ (Hatar min jävla ADHD hjärna ibland).

Hur som, nu när jag e hemma ska jag passa på att bygga en vägg i tjejernas rum så dom får ett rum var (hjälphurskadetgå;)
Får hjälp av M med ritning och hur och vilket material som ska beställas :)




Resten av veckan ska jag ägna åt att träffa mina fina vänner, läsa en bok, träna och njuta av lugnet :)
I eftermiddag är det middag ihop med vännina jag inte sett på tusen år, mycket att prata igen ;)
På torsdag åker jag och S ut i skärgården och lägger oss på en obefolkad strand och njuter av god matsäck, solen och havet :)
Fredag är det träning med Box tjejerna med middag efteråt, nice :))

Tjing, tjong!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards