Alla inlägg under maj 2018

Av from-som-ett-lamm - 30 maj 2018 22:49

Min mest intensiva dag på jobbet på hela veckan, lektioner hela dagen och möte på em, ändå hann jag med att betygsätta de elever jag undervisar i idrott :)
Nu är det bara mina hkk elever kvar och det är ju en hel del....blir till att jobba hemma en del i helgen ;o

Huvudvärk och kände mig inte alls sugen på att träna men masade mig dit ändå.

1600 m rodd
100 pullups
200 pushups
300 squats
1600 m rodd

Tuff wod, speciellt den första delen, tyckte squatsen och de sista 1600 inte var så tungt ändå....iaf inte nu så här efteråt (lät att vara kaxig då;)
Frågan e om jag ens kommer kunna ta mig upp ur sängen i morgon ;)
Haha...godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2018 22:59

Ännu en dag avverkad på jobbet, snart sommarlov :)
Hade tänkt träna men när Sverige bjuder på tropisk värme då får man helt enkelt träna någon annan dag ;)


Ett glas rosé i solen sen picknickade vi med potatissallad och kalkon, mysigt <3
Blev inte så sent så jag passade på att städa och fixa lite hemma :)
I morgon är det Murph på boxen så natti natti ;)

Av from-som-ett-lamm - 28 maj 2018 22:38

Så ser veckorna utan tjejerna ut.

I dag på jobbet kallade chefen in mig och frågade ifall jag hade fixat i min trädgård sista jag var sjuk...wtf?!
Tydligen har någon på jobbet sett en bild jag la ut på trappan jag gjort på uteplatsen samma dag som jag var sjuk.
Nr 1 trappan gjorde jag helgen innan jag blev sjuk.
Nr 2 VEM fan gör så?
Frågar man inte den berörda personen innan man springer till chefen som en jävla tre-åring...suck!
Nr 3 om jag hade gjort något på min uteplats efter arbetstid samma dag jag varit sjuk så ska väll både min chef och mina såkallade arbetskamrater fullständigt skita i det....visst?!
Ghaaaaaaa!!

Hur som helst, drog till boxen efter jobbet, som bjöd på det här:
E2M 20min.
5 @ 70%
3 @ 75%
2 @ 80%
1 @ 85%
5 @75%
3 @80%
2 @85%
1 @ 90%
1 @ 95+ (om känns bra på 90%)
Maxrep @ 85% ?Double Decker?
AMRAP 15:
15 Power Snatches 25/35 (squat cleans)
30 Double Unders
15 Wallballs 6/10
30 Double Unders

Kom upp i 65 kg som kändes tungt (one of those days) och del två kändes seg men som vanligt var det kul och så skönt efteråt :)



Kvällen har jag ägnat åt tvätt, disk, matlagning och Westworld, nu e det läggdags, godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 27 maj 2018 23:15

Tänk vilken tur jag har som fick så ödmjuka, omtänksamma och kärleksfulla barn <3 allt dom ger och lär mig varje dag, tacksam är bara förnamnet.

Av from-som-ett-lamm - 26 maj 2018 23:49

Fredagar slutar jag tidigt så jag passade på att träna, har ju inte blivit så mkt av det under veckan.

Gjorde om passet en hel del då jag ju börjat om från början med pullupsen (vilket innebär att jag antingen gör ringrolls eller strikta pullups i gummiband med fokus på att koppla på ryggmusklerna)
Front squats istället för OHS pga ryggen och row 1200m istället för att springa också pga ryggen.
Så nästan samma ;) tränade ju iaf och det e ju huvudsaken :)

Fredagsmös med tjejerna med ett Robinson avsnitt och musik quiz <3


Lördag och jag vaknade 7;30, SUCK!
Fixade lite på uteplatsen och väckte tjejerna, trollis hängde med mig och hämtade ut mattan till altan nr 2 medans teenie fixade frukost.
Svängde ihop en kycklingsallad, packade tantdroskan och drog till ett bad i närheten där frugan med man och vår bonusdotter var ;)


Vi njöt av solen, vattnet, maten, vinet och varandras sällskap tills det blev kallt och dags att åka hem (vilket blev rätt så tidigt, det e ju trots allt svenska sommar;)
Väl hemma har vi pratat, kollat på film och mumsat lördagsgodis :)
Nu går ögonen i kors....godnatt

Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2018 23:02

Dagen sniglade sig fram men till slut blev klockan fyra och vi åkte till tävlingen :)
Tio lag tävlade och jag tror vi var i princip äldst, Vi höll ett bra tempo rakt igenom och slutade på en andra plats, får man ju ändå vara nöjd med :))))

Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2018 21:09

Tog mig till jobbet men fock vända pga värsta magkatarren :(
Vilade, åt och tog 2 omeprecol och framåt två började känna mig som människa igen.

Fixade två trappor av lastpallar att ha blomkrukor på och ett provisoriskt förråd :)


Mötte upp T i centrum och fick skjuts bort till Byggma, handlade lite material till altanen under paviljongen som inte är färdig än.


Tänkte att en promenad med kärringdroskan inte skulle vara ett problem......ehhhh, en promenad som normalt skulle ta max 20 minuter tog en timme :0 så jävla otympligt och tungt som satan, Gör jag aldrig mer om!

När S kom hem åt vi middag sen hjälptes vi åt med pluggandet inför spanska provet hon har i morgon...habla espanol eller nåt ;)
Nu lite tv sen godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 21 maj 2018 09:52

I söndags var det dags för familjedagen med vår utbytes gäst.
Blev upphämtad redan kl nio och sen åkte vi bil i vad som känds en evighet till Siggesta gård.
Spelade minigolf och åt glass i solen.
Vidare för att titta på S som spelade match med 04ornas akademilag :)
Avslutade dagen med grill hos C och M.
En supermysig dag som jag tror uppskattades av vår utbytes gäst :)


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards