Alla inlägg under augusti 2011

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2011 08:38


Diskuterade mitt förra yrke med en mamma idag, saknar det jätte mycket ibland :(

Jag har ju jobbat med ungdomar i en hel del år, på fritidsgård, på behandlingshem och i skola.

Dom flesta ungdomar jag arbetat med har varit ungdomar med trasslig bakgrund, flyktingar eller söndercurlade eller barn till föräldrar som tycker synd om sina barn.

Och det var just curlade barn och föräldrar som tycker synd om sina barn vi pratade om, eller rättare sagt deras föräldrar...

jag kan nog vara en rätt så sträng förälder och jag har utan tvekan gjort en hel del fel när det gäller uppfostran, ingen e ju perfekt, liksom!!

Men jag tycker utan tvekan att de föräldrar som gör mest skada för sina barn är curlingföräldrarna eller tycksyndomföräldrarna.

Har dom någonsin tänk på hur svårt det blir för en tonåring att hantera motgångar och det sociala spelet när man i hela sitt liv blivit curlad med, alltid få vad man vill, hur man vill och när man vill, så ser det ju inte riktigt ut i det "verklige livet" direkt!!

Om man aldrig få ta konsekvenser av sitt beteende hur ska man då kunna lära sig vad som är rätt och fel.

Barn vill ha regler och gränser, det är VIKTIGT för barn annars förlorar dom sin trygghet, respekt och tillit till vuxna.


Det räcker med att gå till sig själv, hur mår man om någon närstående hela tiden tycker synd om en istället för att tro på en!??

jag skulle iaf känna mig liten,ynklig,menlös och tycka rätt så synd om mig själv som vuxen.......

En nära släkting till mig är ett bra exempel på en person som det alltid tyckts synd om, hon är vuxen nu, hon tycker alltid synd om sig själv, klarar sig inte själv och har svårt att hantera motgångar...är övertygad om att det har med hennes barndom att göra...sorgligt verkligen!! 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2011 08:35

    
"En ängel sover i min säng
vild och vacker som en sommaräng
där morgonen grytt efter regnig natt
likt solens glitter på en sagolik skatt
Jag andas hennes hud, kysser hennes kind
hjärtat fylls av kärlek, som berusar, gör mig blind
DU och jag min ängel
DU och jag är ett
DU växte i min mage
DU,
det vackraste jag sett."




Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2011 14:30


 

canal reggio  

suckarnas bro....

 

"vår" gondol

 

gondoleären

 

vackra Venedig




 


Hotell nr 3   

Middag på Villa laguna på egen brygga, behöver jag säga att det var romantiskt

 

På väg hem i soluppgången

 

Av from-som-ett-lamm - 10 augusti 2011 09:07

Hur ska man ställa sig till någon man stått väldigt nära, kännt i nästan hela sitt liv, delat massor med glädje men även sorg med, men som i vredesmod valt bort en och som med ord som, jag vet vart du bor, hotat inte bara mig utan hela familjen!?

Det är verkligen svårt, en del av mig saknar henne en annan del av mig vill inte alls.

Men jag saknar hennes barn JÄTTEMYCKET!!!

Har fått reda på att hon ska flytta tillbaka till sthlm och nu har hon hört av sig via min vännina, min fundering blir tyvärr direkt att varför nu!?

Varför har hon inte hört av sig innan, passar det bättre nu när hon ska flytta hit igen!??

Det är så det känns.....ibland....jag känner mig iaf oerhört splittrad i frågan....


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 7 augusti 2011 21:53

   



Av from-som-ett-lamm - 6 augusti 2011 19:27

Söndag

petade i mig en atarax för att vara avslappnad under flygresan, inget smart val så här i efterhand, var helt deckad innan, under och efter flygfärden. iofs bra  tiden i luften gick ju sjukt snabbt :)

Väl i venedig ,trötta och drogade (iaf jag ;) blev vi lurade att ta en båttaxi a la 1000 kr :0

från flygplatsen till Venedig....fast va fan...vi gled in i Venedig med stil ;)

Vi hade bokat ett rum med tre stjärnor....mhmmm...rummet var ok, men det känndes mer som en bunker med en säng än som ett hotellrum med 3 stjärnor.....

Vi åt en underbar pasta på en fin liten restaurang en bra bit från de större turiststråken, tidigt i säng eftersom resan och kvällen innan hade tagit knäcken på oss.


"bunkern"

 


Måndag

upp tidigt, fortfarande lite slitna, och med ett knä som var dubbelt så stort som dagen innan (för mkt dans på bröllopsfesten) tog vi oss ut för att se alla sevärdheter, brände av Markusplatsen, dodge museet och hade iaf en önskan om att se markuskyrkan men kön ringlade sig utefter hela markusplatsen så vi gav upp. Promenerade över broar och i gränder, shoppade en hel del kläder och skor, åt ännu en god pastamiddag med massa gott vin till och haltade sen hem och krachade i säng.


Tisdag

Venedig är en vacker stad men guuuuu va folk det var överallt så vi bestämmde oss för att ta en båttrip över till ön Lido, för att njuta lite av strandlivet.

Och det var som att komma "hem", lugnt tempo, mindre folk och en kilometerlång strand...vi bestämmde vi oss för att bli kvar en natt, böt upp oss o  hittade ett 4 stjärningt hotell ( som inte var en bunker ;) och njöt hela dagen av solen, stranden och havet.

efter långt övervägande kom vi fram till att vi ville bli kvar här i fler dagar än en och bokade en svit på ett 5 stjärningt lyxhotell som låg precis vid lagunen.

Sen flög fan i oss och vi kom på den brillianta ideen om att vi skulle ( kl halv åtta på kvällen) ta en färja till Venedig, plocka ihop våra saker och sen åka tillbaka, käka en sen middag och sen softa...mhmmm...gick så där kan man säga!!!

Vi hoppade på samma färja vi kommit till Lido med utan att först ta reda på vart den gick, vi liksom förutsatte att den gick åt samma håll.....vilken den gjorde MEN med dubbelt så många stopp på vägen, så efter att ha sett i princip hela Venedig o lite till kom vi till slut fram till vårt hotell...bunkern ni vet ;) då var klockan redan kvart över nio, vi slet åt oss kläder mm som skulle räcka för två dygn och sprang sen mot färjorna för att inte missa den sista över till Lido, vi missade dwen inte MEN eftersom det var en helt annan färja o ett annat bolag blev det till att betala en ny biljett :(  som tur var gick denna färja lite fortare, men inte tillräckligt fort för att vi skulle hinna till en restaurang som inte hade stängt sitt kök

Det blev till att käka en halvtorr gammal macka i en bar....men men vi var iaf på plats ;)


Hotell nr 2

 


Onsdag

Vi checkade ut från hotell nr 2 och chekade in på hotell nr 3, tog oss ner till stranden och hade en lugn o skön dag i solen.

På kvällen tog vi en drink i hotellloungen och eftersom denna tredagars tripp till Lido badade i lyx drack jag champange hela kvällen :)

Vi åt middag på en fantastiskt restaurang (namn) där servitören skrattade gott åt oss när vi ville beställa 1 kg kött var....ehh...ett litet missförstånd kan man lätt säga.

när vi fick in maten såg köttet rått ut, och räddningen för att återingen göra bort oss, var att M gick på toa  medans jag satt o funderade på om det verkligen skulle vara hälsosamt att äta rått kött, servitören kom  med elektrisk grill och då gick det upp ett ljus....ahhh...vi grillade köttet själva på plats o det var himmelskt :)


torsdag

återigen en dag i solen o stranden och lugnet runt omkring började smitta av sig på oss.

återigen började vi kvällen med  champange i loungen.

Vi hade beställt bort på vår hotellrestaurang, utomhus på en egen brygga i solnedgången...Romantiskt var bara förnamnet

Vi tog sen en sista promenad på Lidos gator, åt en glass och kollade på folk och knöt oss tidigt.


fredag

Upp tidigt för att hinna med allt inför hemresan på lördan.

Både jag och M hade ont i halsen och kännde oss inget vidare, förmodligen får vi med oss en elak bacill från Italien.

Vi checkade ut o tog färjan tillbaka till Venedig och "bunkern".

Vi köpte presenter till barnen och till vår blommvakt, tog en cafe americano, och tog en tur med en gondol...för det måste man ju göra när man är här, vi hade turen att få en gondolejär som även guidade och berättade massor med historia och visade på historiska platser, Venedig är VACKERT och fullt av historia och att åka gondol var en av de bästa saker vi gjort här...det var som att slungas in i 1800talet...magiskt!


I morgon åker vi hem men vi kommer gärna tillbaka till VACKRA Venedig och LUGNET på Lido...

  


 



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards