Alla inlägg under augusti 2015

Av from-som-ett-lamm - 18 augusti 2015 18:35

Manusskrivande halva dagen, och det är nästan färdigt, skriver det sista i morgon sen gäller det att nöta för att sen göra färdigt det i PowerPoint.
Något pirrigt i magen nu kan jag säga, men kul som attans ska det bli :))

Gammal arbetskamrat/vännina numera granne kom på besök, förtroliga samtal om ditten och datten, kaffe och sol a medans tjejerna badade.
En skön em Mao :))



Av from-som-ett-lamm - 18 augusti 2015 09:15

Till er som hatar, hur orkar ni?
Och vad är det som får er att tro att det här är landet är till för bara dom med blont hår och blåa ögon?
Att "ni" skulle ha mer rätt att bo här än en Mohammed eller en Juan?
Eller att det är ok att trycka upp rasist i ansiktet på en ljus för att den säger ifrån till en mörk?
Eller att kalla alla blonda med blåa ögon i det här landet för jävla svennar?
Inget av det är ok, fattar ni?

Jag är uppvuxen i en mångkulturell förort.
Varje år hade vi i vår förort en internationell fest, där alla kontinenter blev en, doften av olika maträtter spred sig, uppträdanden från olika kulturer visades upp och ALLA var där, ingen hatade.
Rakt över gatan bodde en eritreansk familj, vi umgicks ofta, njöt av varandras sällskap och av våra olikheter utan att hata.
När min mamma bytte lägenhet med en familj från Afrika hjälptes alla åt att flytta båda lägenheterna under glada tillrop och skratt och utan hat.
Min närmsta granne var en blond pojke med fräknar, han och jag turades om att komma över till varandra tidiga lördags mornar och tvinga våra föräldrar att laga frukost åt oss, utan hat (fast ibland under vilda protester från våra föräldrar;)
Under mina ungdomsår hängde jag med människor från alla kulturer, alla lika roliga, alla lika härliga oavsett om dom hette Raul eller Susanne.

Nej, varken min barndom eller mitt liv har varit kantad av guld.
Jag har haft pojkvänner från olika delar av världen och dom som har betett sig som arslen har varit både ljusa och mörka, i en jämn fördelning.
Jag har träffat på många elak, dumma och taskiga människor i mitt liv.
En del har hetat Gustavsson, andra Mostafa.
Jag gör ingen skillnad, för det finns ingen.

Avslutningsvis;
Till er som kommer hit från något annat land-uppför er väl, följ lagen och var snälla mot dom som redan bor här.
Till er som redan är bosatt här- uppför er väl, följ lagen och var snälla mot dom som kommer hit.
Svårare än så behöver det faktiskt inte vara ?

Av from-som-ett-lamm - 18 augusti 2015 07:45

I snart två veckor har jag proppat i mig alldeles för mkt onyttigheter, unnat mig de luxe.
Socker typ varje dag, mer rosé än normalt och en hel del bröd....INTE ok!
På vågen syns ingenting....MEN insidan av kroppen mår nog inget vidare av allt socker, vin och vitt gift.
Skärpning tack!!

Fast jag får väll skylla lite på den här märkliga sjukan jag drabbats av.
Snorig, fast inte hela tiden (?) ont i halsen, till och från (?) och svullna och ömma körtlar?
Och inte vågar jag träna förens det har gått över, M hade ju samma och blev assjuk efter ett pass på boxen, han är inne på vecka tre....det vill jag verkligen INTE!!!
Avvaktar till helgen och hoppas jag kan träna då.....saknar och längtar till boxen :(

I dag ska det sista på manuset skrivas klart och sen tänker jag unna mig lite tid i solstolen....snart e ju hösten här!


Av from-som-ett-lamm - 17 augusti 2015 16:15

Så var den äntligen/tyvärr här, dagen då S börjar fyran i ny skola och T börjar sexan....sexan, hur stor är hon liksom!!?
S har haft blandade känslor inför skolstarten, spännande, roligt, läskigt och motvilja.
Hon fick Ts gamla lärare och började i samma klass som en tjej från hennes gamla fotbollslag...lyckat Mao :)
Hon har babblat om skolan hela em, om hur roligt det var, vad dom gjorde mm...
Pratade med skolsyrran om S svårigheter och utefter vad hon sa är dom mer än kunniga inom området, men det visste jag ju redan....
Det kommer bli bra det här :)

T var också sprudlande glad och hade mkt att berätta, att börja sexan är stort :)


Tjejerna firar med en film jag försöker suga i mig de sista solstrålarna denna sommar.....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 augusti 2015 09:26

Snart har vi bott i det här underbara huset i ett år.
Vi trivdes från dag ett.
Jag älskar lugnet, saknar ingen/inget.
Jag är en annan, bättre människa här.
I natt drömde jag att vi var tvungna att flytta härifrån (?)
Gud va skönt att det inte är sant


Av from-som-ett-lamm - 15 augusti 2015 18:21

Har en svullen körtel i halsen och i näsan (?) Googlade och hittade några alternativ, ett var infektion i kroppen, ett annat var struma och det tredje var cancer....*gulp* tur att man inte är hypokondriker.....
Gissa vem som ska till vårdcentralen på måndag..!?

Hur som helst, idag valde vi att sova ut, vaknade halv tio och hade trots det problem att komma upp (gissar på infektion)
Unnade mig en "syndfull" frukost (två mackor med en hel del pålägg på) MUMS! I morgon är det ägg och kvarg som gäller igen :))
Ägnade fm åt att shoppa lite till kattungarna <3
Klockan blev så sent som tre när vi var hemma, M har inrett kontoret i friggan och jag har slipat på manuset till föreläsningen.
Btw så har kursprogrammet för hösten 2015 kommit och där står MIN föresläsning med......hur coolt är inte det...?! :)
(Och lite läskigt såklart)

Nu ska M slänga laxen på grillen och jag hälla av potatisen...

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 14 augusti 2015 12:53

Berättade historien om min son för S i går...idag känns det tungt....tänker på honom och hur livet vore med honom här istället för i himlen
Saknaden är enorm
<3

Av from-som-ett-lamm - 14 augusti 2015 10:53

I går var det solaochhängavidpoolenmedvännnina -och fixaiträdgårdendag.
I dag är det städdag de luxe.
Övervåningen är avdammad, dammsugas och skurad, nu står undervåningen på tur....pust...tar aldrig slut känns det som.
Men så fort det är skinande rent överallt ska jag sätta mig i solen och fila på manuset.....dagen D närmar sig med stormsteg :))
Klockan fyra står det här på schemat....

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards