Alla inlägg under januari 2011

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2011 12:15

Denna vecka har varit en riktig skitvecka...

I natt fick Ms son magsjuka och i dag har jag ont i magen, stress eller magsjuka vet jag inte men faaan va irriterande!!

Hade planerat bio m barnen o deras bästa kompisar dom inte sett på evigheter, det va ju bara att skita i....barnen blev skit ledsna, så vi bestämmde att ha lite biodag hemma i stället, så jag tog tjejerna och hyrde film o handla lite lördagsgodis....sen när vi står där i kön i affären kommer den en karl o utan att ens titta på mig o barnen tränger han sig o lägger sina varor framför mina på bandet, när jag så lugnt o sansat säger; ursäkta det va kö här, då svarar idioten; Jaha, men jag har ju bråttom...WTF!!!!????

Ska nog fan hålla mig inne tills vi åker....om vi nu kommer iväg.....M kan ju fortfarnade bli magsjuk!!


Har jag krossat en spegel eller nåt????

Av from-som-ett-lamm - 12 januari 2011 12:43

Mhmmm...såg nu att jag hade en dålig natt o en dålig dag ä'ven i går.....

borde ju vända nu då...eller!!???

Av from-som-ett-lamm - 12 januari 2011 12:33

Har haft natten från helvetet........

Ms son har vaknat en trilion gånger, till slut gav M honom alvedon, han hade ont i örat....kanske hade varit bra att göra direkt o inte vänta tills alla i hela huset var vakna!!?? Morr!


Mao blev det här dagen från helvetet, jag har sovit 4 timmar, är helt slut, men tänkte att jag skulle ta en promenad till en park lite längre bort, sagt och gjort...när jag kommit halvvägs började det toksnöa så när vi väl va framme var alla genomblöta, det blev ett kort besök sen gick vi hela vägen hem....känndes som en evighet att ta sig hem i snömoddet, små fötter orkar inte så mycket.....

Väl hemma var vi så många så det var tvunget att bökas o stökas så alla skulle få plats, samtidigt som d allra minsta hade tappat tålamodet totalt...suck!

Nu sover alla, men jag är fortfarande totalt slut och är på svindåligt humör, har en sjujvlarns huvudvärk och magkattaren spökar....Fan vilken bra dag...verkligen!!!!    


Mantrar......fem dar kvar...fem dar kvar...fem dar kvar......

Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2011 12:16

I dag är en sån där dag när fanimig ALLT går åt helvete....

Det var fullständig kaos i morse, samtidigt som det ringde på dörren och en förälder m barn kom,så ringde telefonen och ett av barnen bajsade på sig........ S U C K!

Och dagen har liksom fortsatt i kaosets tecken, spiller, kladdar, tappar, snubblar och har magkatarren från helvetet......inge bra alls faktiskt!

Sov skitdåligt i natt också....så det har med all säkerhet m saken att göra....bläää!


Sen har jag kommit på att jag kommer inte hinna allt innan jag åker, men som tur var kunnde min vikarie hoppa in :)

Måste minimera stressen i mitt liv!


Ciao



Av from-som-ett-lamm - 10 januari 2011 12:45

Känns som att all irritation, ilska och frustration bara rann av mig....det var nog en kombo mellan att jag gick o tränade och lyssnade på Ts tips och råd :)

Vet inte om han känner samma dock , men jag får ge honom lite tid...han har ju faktiskt slutat snusa ;)

I dag är det bara 7 dgr kvar till värmen och    

Kollade igenom lite sommarkläder för en stund sen, alla barn sover så jag passade på...blir svårt att packa lätt ;)


Men just nu LÄNGTAR jag efter mina underbara barn, det känns som en låååång vecka utan dom, kan iofs bero på att dom faktiskt inte ringt en enda gång.....första gången det händer, och även om jag vet att det är bra så skär det lite i hjärtat att dom inte ringt en en da gång på hela veckan...men schyyy, vi berättar det inte för nån......


over and out

Av from-som-ett-lamm - 9 januari 2011 22:37

Nu är det 8 dgr kvar tills vi drar...ska bli skönt att komma bort, njuta av sol, bad och god mat :)


Vår vecka har kantats av missförstånd, bråk och tjafs, vi har kommit till en ny fas av förhållandet antar jag. Vi har dessutom enda sen vi blev tillsamans renoverat och flyttat, det har hela tiden funnits en inre stress, eller både inre o yttre stress för oss båda, vi har dessutom umgås m varandra konstant hela tiden, kanske inte helt konstigt att vi är lite trötta på varandra o situationen....

men efter regn kommer solsken...hehe...

Vi får helty enkelt slita oss från varandra o spendera mer tid med andra och ensamna.....men först...KANARIEÖARNA!!

Av from-som-ett-lamm - 5 januari 2011 12:45

En liten rast fick man i dag...alla sover :)

passar på att skriva en rad, har ju varit rätt så dålig på det senaste tiden...


Snart åker vi till solen, har börjat nedräkningen...i dag är det 12 dgr kvar :)

Har i af fixat håret, blonderat o klippt, har fått en tid för naglarna på ett nytt ställe, precis innan vi åker :)

Nu är det bara sommarkläderna kvar,får rota fram dom i flyttröran :/

Ska dela resväska, så denna gång får jag packa lite smartare ;)

och det är ju ändå bara för en vecka, så det ska nog gå bra!

Längtar!


Vår toastmaster har avsagt sig rollen, hon vågade inte och det är ju faktiskt så att om man ska vara toastmaster är det ju bra om man både vill och vågar, annars är det ju liksom ingen poäng!

Så nu måste vi försöka hitta ngn annan...inte det lättaste faktiskt!!!!


Allt flyter på här hemma, vi ska ta det sista i lägenheten i helgen och på torsdag ska M riva väggen så det också är färdigt innan vi åker!!


Thats all!



Av from-som-ett-lamm - 4 januari 2011 19:28

Sitter här brevid min man o kollar på en film....eller va ska jag kalla det för....ingen oscarsnominering direkt ;) hehe

Har SJUK träningsvärk, var på ett ben, mage, rumpa pass i söndags och gymmade i går så hela kroppen är helt slut.....känner mig nästan sjuk, så ont har jag...undra om det e bra eller dåligt....?!

Känns iaf skönt att jag äntligen kommit igång igen,på riktigt denna gång, har saknat träningen och känslan den ger, lugnet och glädjen och tröttheten på kvällen,snart kommer jag kunna sova en hel natt utan att vakna....är snart där, hitills får atarax fungera som hjälpmedel mot sömnen.

Dessutom har jag ju en man som babblar i sömnen nästan varje natt och mot honom hjälper inte alla atarax i världen....silvertejp...mhmmm ;)


ciao


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards