Alla inlägg under december 2017

Av from-som-ett-lamm - 25 december 2017 20:26

Vaknade som den tant jag är tidigt på julaftonsmorgonen.
Åt en låååång och lite lättare frukost (en lär ju vara ordentligt hungrig till julbordet;)
Plockade lite, duschade och packade kärringdroskan och tog bussen till barnens pappa.
Julbord, julmusik, Kalle anka och julklappsutdelning, allt enligt tradition, så mysigt och trevligt :)
S började bli sjuk framemot eftermiddagen och när vi väl kom hem (vid halv åtta) hade lillfisan feber :(
Jag fixade lite hemmagjord pizza, öppnade resterande julklappar och däckade något senare alla tre, trötta men nöjda :)


Juldagen vaknade både jag och T med samma baciller som S :(
Dagen spenderade vi mest som zombies här hemma tills tjejerna blev hämtade av deras pappa och jag fortsatte zombieverksamheten genom att ligga i soffan, kolla film, äta och sova.
Hoppas på bättre tillstånd i morgon.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 23 december 2017 23:52

Dagen förre julafton började med tidig morgon, god frukost och sedan träning med bästa :)


Med fredagens pass i kroppen kändes det segt, men ändå genomförbart, inte fullt lika snabba idag dock ;)

Åkte med T och S direkt till Lidl och shoppade den sista julklappen och lite annat smått och gott.
Hungrig som en varg så hem direkt efter och fixa lunch.
Eftermiddagen ägnade jag åt att skruva lite Ikea-möbler, städa, slå in julklappar och fixa naglarna.
Hemmagjord pizza och film fick avsluta kvällen.
I morgon är det julafton :)
God jul på er hörni!

Av from-som-ett-lamm - 23 december 2017 07:49

Långt ifrån färdig med allt här hemma men vad gör det, kvalitetstid med kidsen är viktigare :)
I torsdags hade T sleepover med 3 av sina tjejkompisar. Det var mkt kackel och fnitter och dom somnade inte förens halv tre.
Jag och S fick lite egentid och mös i soffan <3

I går hängde jag och T i centrum, försökte hitta nåt att ha på julen och fikade med mina kära vänninor :)
På kvällen satte vi på julmusik, drack glögg och klädde granen, mysigt.

Jag har tränat en del också, torsdagar är numera min favoritdag då coachen som har torsdagar är absolut den bästa vi har, alltid väldigt annorlunda, genomtänkt och rolig träning och ALLTID träningsvärk i flera dagar efter hans pass :)




Idag åker tjejerna till sin pappa och jag ska träna, fixa lite hemma och på kvällen hem till S och M på middag, trevligt!

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 20 december 2017 07:13

Äsch, jag tänker inte alls lösenordsskydda min blogg för att mitt ex läser allt jag skriver.
Jag skriver ju vad jag vill i min blogg och passar inte det honom så kan han ju alltid skita i att läsa.
Kanske ägna sig åt sin familj och sitt eget liv, känns ärligt talat helt sjukt att han följer mig här, som att han ska kontrollera vad jag gör, creepy :0
Kanske dags att gå vidare....

Som jag tänker göra nu, i måndags när tjejerna kom ägnade vi oss åt att bara va och dekorera peppisar, lyssna på julmusik, dricka glögg och PRATA (dom har mkt att berätta i tonåren;)
En magisk kväll med mina fantastiska varelser <3

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2017 22:50

Dom här dagarna har varit sååååå lååånga, men idag undervisade jag min sista timme för i år och i morgon är sista dagen innan julledigheten.
Lite vemodigt käns det att inte undervisa just dom här kidsen nästa termin, men men, ny termin nya elever :)
Dessutom ska jag undervisa klass fem i idrott, det ska bli intressant och kul :)


I dag fick jag en återbesökstid hos hudvården här i byn och gjorde en spraytan, lite uppiggande så här i mörkret.
Några timmar efter jag kom hem såg jag ut så här.....




Vilket gjorde mig en aningens orolig så jag duschade redan efter fem timmar (meningen är att man ska vänta 8 timmar) vilket resulterade i en nästintill perfekt färgton :)))

I morgon ska vi på middag hos en gammal vän/fd arbetskamrat och hennes familj som bor på promenadavstånd härifrån.
Kul!
På torsdag har T sleepover här hemma med tre av sina bästisar, det blir faitas till middag och peppisar och kristyr som pyssel till tjejsnacket :)

Annars står träning, fixa färdigt garderoberna och lite shopping på listan över saker som ska göras innan julafton.....men nu ska här sovas
Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 17 december 2017 18:45

Jag måste dessvärre medela att eftersom mitt ex läser min blogg (tom en femåring kan förstå varför, vilket iofs inte gör det mindre patetiskt och nästan lite scary) så måste jag fixa så det jag skriver är lösenordsskyddat, så nu som vill fortsätta läsa får helt enkelt höra av er, jag skyddar bloggen from fredag, tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 17 december 2017 11:11

Denna julmånad har varit den värsta någonsin.
Jag har flyttat och samtidigt haft det HYSTERISKT på jobbet (första året som lärare ska tydligen vara värst, tack för det!)
Nu när jobb-stressen e över och jag en jävla massa möbler att skruva upp från Ikea och de sista julklapparna ska köpas in, och som det ser ut nu blir det den 22 som det blir av, jiiippii ;)
Men Jag ska försöka njuta av ledigheten och umgås med mina barn och bara göra roliga och mysiga saker :)

God jul på er!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards