Alla inlägg under januari 2015

Av from-som-ett-lamm - 18 januari 2015 19:28

Glömde att skryta....
Ni såg ju vad vi gjorde.....
Jag gjorde 12 varv i jämn takt, dvs 120 armhävningar med release, 180 djupa knäböj och 120 fällkniven....
Min första riktiga wod och jag orkade 12 varv, jag är stolt som en tupp och har redan fett ont i kroppen (iofs lite sen i går, men ändå)
Mhmm...någon kommer få massera mina armar när han kommer hem....

Tjing, tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 18 januari 2015 19:20

I fredags morse hämtade vi våra S&M på Arlanda, äntligen hemma från Thailand, dom har varit saknade.
Efter ett par timmars sömn (för S inte för mig) körde vi ett crossfit inspirerat pass och avslutade med en halvtimme spinning.
Träningsvärken i lördags var....mhmm......spännande.
Var i stallet och red ännu en svår lektion på världensknepigastehäst.
Piffade oss för kvällen, kl sex kom S&M med presenter från Thailand, avnjöt en god middag, blängde på kort och pratade crossfit (såklart;)


Trevlig kväll som alltid i deras sällskap :)
Sov till nio.........det är sovmorgon det ;) hehehe
Trots extrem träningsvärk tränade jag och S crossfit, en wod, vet inte vad den heter men så här såg den ut.....


Har fixat lite här hemma och snart kommer M, då blir det pasta och film......härliga söndag :)

Tjing, tjing!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2015 21:57

Startade denna lediga dag med ett stenhårt spinningpass, och det kommer behöva bli flera sådan innan crossfiten börjar, måste få upp flåset så jag orkar. Förresten så har S (min pt ni vet;) anmält sig till crossfit introt också, perfekt då har jag någon att teama med :))))

Efter en märkligt lunch (korv, morötter och avokado) var jag på mitt första kiropraktor besök någonsin.
Och det var mer fel på min kropp än vad jag trodde.
Jag var helt sned och stenhård i hela ryggen. Hade en låsning i både rygg och nacke och i min höft hade leden låst sig (?) och mina ben var olika långa.....wtf?
Han undrade varför jag inte hade ondare och kunde inte förstå varför jag inte kände mig stelare än vad jag gör.
Lite läskigt med allt knäckande och knakande men jag gick därifrån med lika långa ben (bara en sån sak) och kände mig faktiskt smidigare än på länge.
Troligtvis kommer jag ha fett ont i morgon, man har tydligen det och det är för att kroppen varit sned och "fel" så länge så när den blir dragen rätt blir den lite "förvånad" och gör ont....verkar ju rimligt!!!
Men sen blir det bara bättre och bättre......har jag blivit lovad......håll tummen!!!

M har varit borta hela kvällen och jag har spenderat kvällen framför "the other Woman" en sån där lättsam och rolig film ni vet, en sån där man behöver ibland för att slippa tänka och bara skratta och må bra :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2015 09:09

I går var jag hos min adhd läkare/psykolog och fick min diagnos, på papper, visste ju redan innan.
Vi gick igenom allt som stod och på sista sidan stod följande;
P rekommenderas att anmäla intresse för psykoedukativ grupp för patienter med ADHD och deras anhöriga
P rekommenderas att diskutera läkemedelsbehandling med läkare.
P rekommenderas att fortsätta träna regelbundet för att hantera sin hyperaktivitet.

Medicin?????
Vi pratade en stund om det, vilket vi också gjort i omgångar hemma.
Jag är inte sugen alls.
Min psykolog tycker jag ska prova, min familj tycker jag ska prova.
För min familj gör jag vad som helst och kanske borde jag testa, tänk om jag kan få bort allt surr i hjärnan, kanske få nåt slags filter istället för att ta in ALLT vart jag än går, kanske slippa mina humörsvängningar, mina utbrott, min ilska, min ibland sociala fobi (light)

Kanske är det värt ett försök?

Av from-som-ett-lamm - 14 januari 2015 19:57

Härmades och körde typ det crossfit passet min man körde igår fast jag körde ensam, på boxen kör dom ju två och två.
Dom kör 16 minuter, fyra övningar, dvs man har fyra minuter på sig att dela på tex 60 armhävningar när man är färdig med dom och har tid kvar på de fyra minuterna ska man försöka få ihop tex så många burpees som möjligt under resterande minut/minuter som är kvar och då får man poäng på dom.
Jag körde också 16 min, men eftersom jag var själv så körde jag en övning 30 ggr i två minuter och samlade sen poäng på tex burpees med tiden som var kvar av de två minuterna....hänger ni med ;)
Det blev ju två varv för mig för att jag skulle kunna hålla på i 16 minuter.
Jag fick ihop 20 burpees, 20 upphopp och 18 body getups utöver dom 4 x 60 jag skulle göra och pumpen i benen efteråt var helt sjuk.
Men Herregud, det var TUNGA 16 minuter, jag var helt yr och kunde knappt andas när jag var färdig......men det var skit kul och nu känner jag mig ännu mer peppad :)

I morgon ska jag gå på ett spinningpass, måste få upp flåset innan jag börjar crossfit träningen på riktigt, så det lär bli en hel del sådana pass :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 14 januari 2015 10:39

I går hängde jag med M när han tränade crossfit.
Vilken jävla pepp.
I dag anmälde jag mig till en introduktionsgrupp.
Jag har haft helt fel uppfattning om crossfit, kollat på filmer där människor som hållt på länge tränar och liksom trott att man ska lyfta tungt och snabbt från början.
Oj vad fel jag hade, crossfit handlar så mycket om teknik, mer om att göra rätt och många ggr än om att lyfta tungt.
I går ängnades halva lektionen åt att öva teknik, med en pinne i ultrarapid.
Så om två månader börjar jag.
Känns spännande och kul och jag kan knappt vänta :)))))

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2015 12:49

Sånt här gör mig så jävla arg.
Nu har en verksamhetschef på bup i Värmland uttalat sig om att adhd diagnoserna har ökat med 700% i Värmland och förmodligen (hur fan kan man förmoda något sådant?) i hela Sverige.
Jag undrar...
Sedan när?
Vem/ved/vilka har gjort undersökningen?
Och hur är undersökningen utförd?
Inget av det framgår
Frågar ni mig så tycker jag det är ett Jävla skitsnack.
Klart som fan att antalet barn med adhd har ökat, men det handlar ju främst om forskning, upplysning och kunskap.
Visst, det finns säkert föräldrar som skyller sin dåliga uppfostran på adhd, men då kan man ju fråga sig vad det är för jävla föräldrar, ska dom ens ha barn?!
Verksamhetschefen i klippet kallar adhd för sjukdom och störning.....??!!!
Det är en funktionshinder och man kan ju tycka att en verksamhets chef på bup borde ha koll på skillnaden.
Vidare säger han att det är svårt att stå emot föräldrar som trycker på.....ehhh, då är man enligt min mening olämplig att arbeta på bup om man inte kan stå emot det, låter ju helt absurt att det finns en massa psykologer som delar ut adhd diagnos bara för att föräldrarna tjatar...??!!
Dessutom vet alla föräldrar vars barn genomgått en utredning hur lång och noggrann den är och hur svårt det är att få en diagnos även om barnet verkligen har adhd och hur svår vardagen är, inte bara för barnet utan för alla runtomkring också, syskon, föräldrar, släkt och vänner och att fick man en önskan så skulle det vara att önska bort adhd....
Uttalanden som detta stödjer människor som inte tror adhd finns.
Tycker verksamhetschefen ska hålla sin käft och göra en riktig undersökning och sluta fabulera.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards