Alla inlägg under september 2015

Av from-som-ett-lamm - 23 september 2015 09:53

Sov ovanligt dåligt i natt, tänker och drömmer mkt om morfar och mormor.
Fina mormor med sin altzeimers som stundtals fattar vad som hänt för att minuten senare fråga efter morfar :(
Försöker tänka och gör annat, frigöra endorfiner.

I går skulle jag tränat men hoppade över det och åkte till Farsta C och hängde lite men bästis...mysigt <3
Gick med T på klassknytisen, rörigt och stimmigt men trevliga samtal med trevliga föräldrar.
Väl hemma blev det kokoskvarg med hallon och medan M övade på D.U gjorde jag 100 situps och 100 pushups, tog en snabb duch och la oss tidigt.

Idag står det här på schemat...borde ju frigöra en hel del endorfiner...visst?!


Av from-som-ett-lamm - 22 september 2015 12:51

Morfar gick bort i natt.
Jag vaknade en gång i natt
Jag vill gärna tro att de två sakerna har med varandra att göra

Känns som det var i går han hissade mig i luften eller låtsades tappa en tand (varje jul) när han åt grisfötter, eller när han stoppade om mig och klappade om mig den gången jag som vuxen fick influensan och han insisterade på att jag skulle bo hos dom så dom kunde ta hand om mig.
Hans skratt, hans humor, hans tokiga påhitt
Han som lärde mig så mycket.
Han som visade mig så mycket
Han som var som den far jag aldrig hade
Min fina fina morfar, du saknas mig och jag kan inte sluta gråta....





Av from-som-ett-lamm - 22 september 2015 07:09

I förrgår somnade jag halv nio, kanske berodde på ataraxen jag petade i mig för att inte klappa ihop framför barnen efter att mamma ringt mig gällande morfar.
I går kom jag inte upp förens åtta, och trots att jag vaknat tre ggr under natten så kände jag mig ovanligt utvilad.

Efter frukost och lite fix hemma tog jag en promenad upp till en väninnas massageställe för en timmes härlig, lite smärtsam och välbehövlig massage.
Vi passade på att luncha ihop och diskutera de framtida projekt som vi vill genomföra tillsammans.
Spännande och roligt, nu måste vi bara jobba på pappersbiten mm och sen presentera projektet för kommunen och söka en hel del bidrag :))

Eftersom min man äntligen kan börja träna igen så fick jag snällt vänta tills det sena kvällspasset på boxen.
Övade lite på kippade pullups och det är inte långt kvar tills jag klarar en utan band :))))
Kanske skulle jag stått över med tanke på massagen tidigare under dagen, kände mig lite vinglig och rätt så svag. Fick plocka bort 10 kilo på sista backsquat woden.....men genomförde passet och idag mår jag prima i hela kroppen :)))


Av from-som-ett-lamm - 21 september 2015 16:21

Min morfar och mormor har ju de senaste två åren bot på ålderdomshem i Norrland.
Morfar är senil och har tappat talet sedan ett år tillbaka typ och känner knappt igen oss.
Mormor har altzeimers och ä stundtals mkt förvirrad.
I somras var vi/jag där och hälsade på, mormor kände igen mig och vi pratade och kramades.
Morfar han bara satt i sin fåtölj och även om han tittade på mig och log så är jag tveksam till att han kände igen mig.

Förra veckan åkte morfar in på sjukhus och idag är han så dålig så mamma ringdes dit.
Han är inte kontaktbar och mamma säger att han reagerar inte på någonting, varken beröring eller ljud.
Och även om min morfar "försvann" för länge sen och fast jag tagit farväl av den personen som fanns innanför det skal han funnits i under de senaste åren så känns det tomt och sorgligt och jag är så ledsen för att jag inte hinner upp innan han går bort,

Min fina, rara, roliga och underbara och älskade morfar som lärde mig spela munspel, lät mig skjuta ner klädnypor med luftgevär, tog mig på sina axlarna och gick rakt ut i skogen för att kika på älg, som lärde mig att fiska och meta mm mm som jag saknat i så många år och som jag kommer sakna i ännu fler <3
Jag älskar dig och glömmer dig aldrig

Av from-som-ett-lamm - 20 september 2015 17:42

På lördagen stod inte mindre än två överrasknings fester/kalas på schemat.
En för coacherna (som fyller 40) på boxen och en för världens bästa 12-åring <3
Upp i ottan och efter en snabb frukost fick jag skjuts ner till boxen för lite piff och fix innan överrasknings momentet.
M tog småttingarna på fotbollsmatch och T som sovit hos sin pappa åkte till stallet.

Alla hade bidragit med någonting i matväg/efterättsväg och två av dom mest rutinerade crossfitarna hade gjort en stenhård WOD som dom skulle tävla mot varandra i, efter det skulle alla träna, jag och några andra avstod och valde kökstjänst i stället :)
Så jäkla lyckat, roligt och trevligt....som alltid på boxen <3


Vid två kom alla Ts kompisar och hjälpte till att förbereda innan T kom.
Klockan tre kom T och vi gömde oss i hennes rum.
Hon blev rädd, glad och lite rörd <3
Tjejerna hade jätte roligt hela kvällen, halva natten och tidigt på morgonen......undrar varför alla är så trötta idag ;))

[Bild]


Av from-som-ett-lamm - 17 september 2015 12:04

Orkar inte/vill inte ta mig för någonting.
Har suttit i soffan och lekt med paddan och glott på tv sen kl sju i morse och nu är kl tolv.
Känner mig så sjukt omotiverad samtidigt som jag vet att saker måste bli gjorda.
Städa
Baka (inför lördagens festligheter)
Handla (inför lördagens festligheter)
Bona ute inför höst och vinter (sjukt tråkigt)
Göra mina pushups och situps för dagen (vilar från boxen idag)
Slå in presenter
Åka upp till centrum och uträtta ärenden
Bla bla bla mm mm mm boring boring boring.....
Näe nu lär jag skärpa till mig.....

Med vänlig hälsning,
Soffpotatisen


Av from-som-ett-lamm - 16 september 2015 13:15

I dag vaknade jag med tunga och trötta armar....eller hela kroppen var trött.
Avbokade passet på boxen då det var astungt och jag fattade att jag aldrig hade orkat det.
Tog cykeln upp till gymmet (herregud, hur länge sen var det jag var där...?) möte upp S och medan hon discogymmade ;)) "dejtade" jag Cindy.
Kanske inte det smartaste med aströtta armar, men det gick.
Första gången jag gjorde Cindy gjorde jag 11 varv och hade skalat rätt så rejält ( inga pullups utan drog mig upp i ringarna i stället och pushups på knäna)
Den här gången blev det 15 varv med viss skalning ( pullups med lila bandet och pushups på tå:)
Avslutade med lite mage, gör ju nästan aldrig det på boxen.




Dessutom provade jag att göra pullups med det svarta bandet (det sista med minst hjälp) och jag klarade 5x2 st....yipppiiieee!
Tänk alla år jag har stått och harvat på gymmet och aldrig fått ngt resultat, aldrig klivit ur min comfort zone.
Coacherna och crossfiten har fått mig att våga och vilja göra det HELA tiden ?
Det syns inte men det känns och märks, jag har blivit starkare och om ngr månader gör jag pullups utan något band alls, så det så :))

Av from-som-ett-lamm - 15 september 2015 22:24

I morse vaknade T med halsont och snuva, dessutom var hon galet trött, så hon fick en dag hemma, det tar hon igen, lätt!
Plockade och fixade lite på fm och drog sen till boxen för dagens teknikpass (snatch)
Och...yeeyyyyy, jag ökade mitt max, från Ynka 12 kg till 18 på snatchen.
Dessutom gjorde vi ngn märklig version av snatch, där man inte fick "gunga" innan utan skulle direkt under stången...och jag som precis lärt mig shruggen.....typiskt, men, men jag ökade iaf :)
Dessutom fick jag lite beröm på tekniken idag och kände själv att det gick bättre idag, men som en gammal i gården sa idag; snatch är det svåraste att lära sig, jag kan inte och har hållit på i flera år....hjälp ;)


T som mådde lite bättre mötte upp mig i centrum för en lunch....mysigt.
Avverkade Apoteket och Ica sen tog vi oss hem.
Efter en snabbdusch la vi oss med vindruvor och kaffe och kollade på; Littel boy.
Fin film och vi grät lite båda två, jag öppet T inombords ;))

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards