Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Jul 1, 2 och 3

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2015 01:34

I tisdags hade jag tid hos frissan och kidsen passade på att shoppa deras sista julklappar, dom brukar få en slant och få lägga lite själva för att köpa till varandra och till oss.
Efter ny färg i håret och alla klappar fixade åkte vi hem och fikade med "gammalt dagbarn"/vänner, mysigt <3
När kvällen kom klädde vi granen och fixade naglarna inför julafton.


I Onsdags tog vi sovmorgon och vaknade inte förens halv tio (?)
Efter en lång frukost skjutsade M N till hans mamma och för oss andra blev det ett besök i Haninge centrum eftersom T hade missat en klapp, så medan hon letade klapp fikade jag och S.
Sen åkte dom hem till sin pappa för att fira jul och jag åkte hem till ett barntomt hus :(


Jul nr 1 blev en sen jul lunch med Ms mamma, syster och hennes man.
Jätte trevligt även om vi saknade barnen.
Efter Kalle åkte dom hem till sitt och vi åkte iväg till jul nr 2


Jul nr 2 blev hos våra goda vänner i byn och där var det fullt hus, härligt :)
Pepparkaks cheesecake, kaffe, godis och julklappsutdelning och en jultomte som såg ut mer som en uteliggare än en tomte men ändå gick hem hos den allra yngsta :)
Vi åkte hem runt nio och somnade nästan på en gång, en härlig julafton med nära och kära <3


I morse kom barnen tillbaka <3
Tjejerna hängde med på ett boxningspass (tradition sedan förra julen)
Flåsigt, svettigt och roligt :)
Resten av dagen singlade sig fram i väntan på N.

Jul nr 3, den bästa och mest efterlängtade julen, den med barnen, inföll till slut iaf :)
Vi dukade upp med nötter, choklad och bubbelvatten och hade julklappsutdelning, det tog sin lilla stund, som vanligt hade vi (jag) köpt alldeles för många julklappar, men dom var "små" och inte så dyra, tur det för den sista julkappen till hela familjen, som förresten var från tomten, det var en dyr jäkel ;)


Nu är klockan redan ett och jag och M har fortfarande inte kommit i säng, snacka om att man vänt på dygnet.....tur att man inte ska upp till nåt jobb nästa vecka, hehe ;))

Tjing, tjing!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards