Alla inlägg under december 2015

Av from-som-ett-lamm - 12 december 2015 22:40

Och jag teamade med bästa Anna.
Vi hade ett riktigt bra tempo och jag använde det röda bandet, 16 kg i kettelbelt svingarna och 6 kilo på wallballsen :)
Kände mig stark och snabb idag:))
Och det har det gjort den senaste veckan, tror bestämt att det har vänt, äntligen är svackan slut :)


Medan småttingarna och M var på fotbollsavslutning på klätterverket hjälpte jag T att hitta julklappar till sina syskon och M :)
Hann med en fika och lite tjejsnack också.....mysigt <3

Avslutade denna lördag med monopol och te, tjejerna mot killarna....gissa vilka som vann ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 11 december 2015 14:35

Har vilat både tisdag och torsdag denna vecka, passat på att trycka, rolla och massera min trötta kropp (man e ju inte 20 direkt;)
Hur som, idag gjorde vi det här;
(Inte jobbigt alls....hahahaha;)


Nu när fredagsfysen är avklarad så står det mys på schemat.
Jag och T ska baka lite smarriga nutellamuffins till fredagsmyset och till det blir det väll film eller spel :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 10 december 2015 09:34

I dag är det 7 år sedan min pojke dog.
Tänker på honom lite extra idag.
I bland undrar jag hur livet skulle sett ut med honom i det.
Hur han skulle se ut, vara och hur mycket jag saknar den son jag aldrig fick
Alltid saknad aldrig glömt <3

Av from-som-ett-lamm - 10 december 2015 09:17

I går var det onsdag vilket som vanligt innebär grispass på boxen.
Och den här onsdagen var inget undantag, tvärtom ett av de jobbigaste men också roligaste passen jag gjort sen jag började :)


Passet heter 12 days of christmas och går till så att man först gör nr 1 (dvs 20 DU) sen gör man nr 2 och nr 1, sen nr 3, e och 1 osv hel vägen ner till 12.
Jag hann precis 11 varv (timecap 40 min)
Skalade rätt så rejält för att spara min axel/arm.
Laddade stången med ynka 20 kg (vilket jag tackar för idag, har inte ont i armen alls:)
Fick Mao ihop
220 DU
20 snatch
27 thrusters
32 MU skalade och gjorde C2B
35 burpees
36 T2B
35 C2B skalade och gjorde pullups med det lila bandet
32 KB sving med 16 kg
27 boxjumps
22 GTOH
PUST!
En är lite mör i kroppen idag, iofs inget ovanligt efter en onsdag på boxen ;)

I dag vilar jag från boxen och öppnar lite träningsluckor här hemma istället.
Om en stund ska jag skriva ut lite viktigt till Ms företag och sen promenera till Lidl och stödhandla till middagen, och kanske slinker det ner en lussebulle i korgen och kanske lägger jag mig framför ett avsnitt av Heroes reborn och moffar lussebulle, kaffe och peppisar....men bara kanske ;)

Tjing, tjing!!



Av from-som-ett-lamm - 8 december 2015 14:58

Vigde hela söndagen åt att julstäda och julpynta övervåningen, blev så rent och fint :)
Och i går kom barnen, som vi längtat <3
Dom blev nöjda över allt julpynt och såklart över att dom slapp städa ;))

Jag passade på att köra lunchpasset på boxen, som var ett benpass och för mig ett nytt PR, kanske inget att skryta med, men 65 kg är mycket för lilla mig :)


Vi har inte (som alla andra duktiga föräldrar) gjort någon julklapps kalender utan kom på att vi istället ger dom en julklapp var i veckan fram till jul.
Så efter middagen i går fick dom öppna två julklappar, finns det något härligare än att ge bort saker?
Köper hellre saker till "de mina" än till mig själv faktiskt.
Det är någonting i mig som mår bra av att ge.
I år har jag (som vanligt) köpt för mycket men jag har varit duktig och köpt många små/billiga istället för många och dyra :)
Det blir en stor och dyr till hela familjen, eller kanske mest till barnen och M, Playstation 4 med tillbehör och lite spel.
Har tänkt köpa det länge men sparat på det till julen och tills vi hittade en bra deal :))
Snacka om att kidsen kommer bli alldeles till sig :) <3
Vem vet, kanske mamman börjar spela nåt också, hehehe!

I dag är det vilodag och jag tog en promenad upp till centrum för att hämta ut min medicin och Ms sista julklapp.
Passade på att ta en cappuccino på favvofiket och glo på lite folk.
Promenerade sen hem och passade på att köpa pennor mm till whiteboarden vi köpte i helgen, äntligen blir det ordning och reda för ALLA i familjen :)


Nu måste jag hänga lite tvätt, förbereda inför middagen osv.
Får bli till tonerna av den här, för övrigt en riktigt bra "hänga tvätt" låt ;)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 5 december 2015 23:28

Svårt att se själv, men det märks på kläderna.
Min kropp har förändrats.
Tex så sitter numera de flesta jeans jag har spänt över låren men är för stora i midjan och skjortor/blusar i stl S och M sitter bra överallt förutom att dom sitter som korvskinn runt armarna.
Jag lyfter mer än jag någonsin gjort, har bättre uthållighet och är starkare i händerna.
Och lite, lite, lite syns det ;)

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2015 08:56

Armen sa ifrån igår under snatch-uppvärmningen så snatch fick bli power cleans.
Meningen var att vi skulle bygga till dagens tyngsta både på dom och lounges.
Det blev två PR :)))
Ökade 2,5 kg i PC dvs 3 lyft med 42,5 kg på stången
Ökade 5 kg i lounges (hade stången i front position eftersom jag inte kunde ha den ovanför huvudet) Mao 30 kg :)
Nöjd som attans faktiskt.



Alltså, sötpotatis pizza hur gott som helst, lätt godare än vanlig pizza....MUMS!
Och som vanligt både mysigt och trevligt <3




Nu stundar lyx/mys/lång frukost, efter det medlemswod och sen hemmafix

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2015 14:58


Har haft en lugn träningsvecka.
Vilat mycket.
I förgår var det onsdag och då gjorde vi det här;


Roligt och flåsigt.
Jag valde att inte ha tungt på för att spara lite på axeln/armen.
Det var nog smart för idag känner jag inte av den alls :)
I går låg jag i vardagsrummet på både rollen och bollen i säkert en timme, sen körde jag lucka 1, 2 och 3 på " tränings-julkalendern"
Det blev 150 airsquats, mage och mage igen (skippade armhävningar för att spara på axeln)

Idag står det här på schemat;


Snatch en fredag......INTE ok....men det andra ser ju skoj ut iaf :)

Direkt efter passet idag blir jag hämtad av M, hem och duscha sen är vi bjudna på middag hos våra kära vänner.
Vi tar med en nutellakaka med apelsin smak (den blev galet god, kan tänka mig att bara äta den till middag;) och en present ( hittade mockasiner för vuxna på Lidl hahahaha)
M och S skulle göra sötpotatis pizza....låter smaskens :)

Hoppas ni får en härlig fredag ni me <3


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards