Alla inlägg under januari 2018

Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2018 22:54

Har inte haft en lugn tidig kväll på hela veckan, dessutom har jag grejer att göra hemma så jag hoppade träningen och gick bara lite snabbt förbi rean i sportaffären på vägen hem men var ändå hemma redan strax efter fyra :)
Städade och böt sängkläder, fixade middag och slog ner arslet i soffan redan kl sex.
Kollade en film och somnade en stund i soffan, vaknade och fortsatte kolla film, en riktigt lugn kväll, precis vad jag behövde :)

I morgon är det äntligen fredag, har det varit världens längsta vecka, eller?
Jag ska till frissan efter jobbet sen fredagsfysa och sen direkt hem till mina flickor och fredagsmysa <3


Godnatt

Av from-som-ett-lamm - 10 januari 2018 22:57

Hur roligt som helst, mitt pass alltså :)
Jag skalade en del pga rygg och höft. Powersnatch istället för snatch och 3 kg istället för 6 kg på wallballs men det blev jobbigt ändå, fick ihop 4 varv och 9 reps på 25 min, det får en väll vara nöjd med, med en gammal skröplig kropp som denna ;)
Jag och frugan körde i hörnan (nästan som en teamwod; <3


"Peppiga-P"

Amrap 25min.

Buy in 50 wall balls

6 Snatch 40/60
12 lat. Burpees
24 KB swingar
48 DU's



Trots att middagen blev sen så hann jag med en disk och en tvätt :)
I morgon är det favvo-coachen så känns rygg och höft ok så blir det boxen då me :)

Nu ska tanten sova, så tanten kommer upp i morgon (hur trött får man vara;)
Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 9 januari 2018 22:05

Så jag skulle gå in och boka upp mig på passet i morgon och hittade ?min? wod, en lär ju kötta, så godnatt :)

Av from-som-ett-lamm - 8 januari 2018 21:37

Första dagen på jobbet efter tre veckors ledighet då jag dessutom utvecklade sömnsjuka ;)
Somnade i soffan efter yogan och god middag i går men vaknade till och fixade lite men kom ändå ihängset runt elva, har sovit oroligt och när klockan ringde i morse var jag sinnessjukt trött, snoozade i 40 min innan jag kunde ta mig upp.

Av from-som-ett-lamm - 8 januari 2018 21:36


I morgon kommer eleverna och jag startar upp med nya halvklasser i köket och helt nya klasser i min absolut första gympa lektion :) om jag kommer upp i morgon bitti vill säga ;) mhmmmm........godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 8 januari 2018 21:08

Jag och frugan har pratat lite om att åka på ännu en träningsresa.
Vi kollade lite och hittade först en på sportlovet, men datumerna stämde inte riktigt med när vi var lediga :(
För ngr dagar sen hittade jag en till fuereventura som är under påsklovet, eller vi behöver ta ledigt en dag så jag prellbokade resan.
I dag fick vi båda ja av våra chefer :) så om 13 veckor drar vi till det största träningshotellet som finns på canarieöarna, Playitas.
Det är ju i mars/april och då är det minst 21 grader varmt under dagarna, så härligt, längtar som en galning :)))))

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2018 21:43

Hade tänkt köra teamwoden idag men det sket sig, vaknade 12:30 (vad fan är det som händer?)
Vigde söndagen åt piff, börjar ju ändå jobba i morgon ;)


När jag hade gjort så mycket jag kunde åt det yttre, fick det inre sig en genomkörare på 75 min


Snacka om hooked.
Blir till att göra både och under en period, blir ett bra komplement till crossfiten :)))))

Och jag som var orolig för att jag inte skulle somna ikväll, helt slut efter 75 min yinyan yoga, middag och te så godnatt mina vänner och håll tummen för att jag kommer upp i morgon ;0

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2018 02:15

Skalad fredagsfys, hang cleans 35 kg och extra kettelbelt svingar 16 kg 45sek på 15sek av gånger 5, jobbigare än det såg ut på ?pappret?.



Fredagsmys i form av serietittande och godis :)
Somnade SENT vilket gjorde att jag vaknade sent 12:20, Hjälp, har jag blivit tonåring igen ;)
Missade teamwoden så jag fixade i förrådet istället, vid inflytten bara matade vi in saker där så det har varit rätt så stökigt och rörigt, men nu är det ordning och reda :))
Blev bjuden på middag hos S och M så jag hoppade upp på gröna faran och jonnade över, gott, trevligt och hemma redan halv tio, min typ av lördagsfest det ;)))


Nu har klockan blivit så där mkt igen, i morgonbitti är det bara att masa sig upp och INTE ligga och dra sig till tolv, så det så!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards