Alla inlägg under januari 2018

Av from-som-ett-lamm - 18 januari 2018 22:49

Lång dag på jobbet och trött som aldrig förr och absolut ingen lust att träna idag, Så kommer man ner på boxen och möts av varma och glada människor och ett pass och en coach som gör en lycklig, I just love the place


Av from-som-ett-lamm - 17 januari 2018 22:40

Efter en lång dag på jobbet var det skönt att få ta ut sig i en wod som på pappret inte såg så farlig ut men som irl var galet jobbigt.


I morgon är det mycket PE tid för mig, jag ska simma med både en 5a och en 8a, eller jag ska ju inte simma men jag ska vara i vattnet och titta på när eleverna simmar :)
Ska faktiskt bli skönt att komma bort från skolan en stund och föra ngt annat.
Hade för övrigt en amazing lektion idag, vilket gjorde hela min dag fantastisk <3
Varför har jag aldrig tänkt på läraryrket förut, det passar mig verkligen, jag trivs SÅ mkt med att undervisa och eleverna verkar tycka det jag säger är intressant och lärorikt, bara en sån sak :)

Gäsp....ögonen går i kors..godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2018 15:16

En del människor oroar sig alldeles för mycket om vad folk tycker/tänker eller säger om dom.
Dom människorna borde kanske oroa sig för hur dom uppför sig/beter sig istället.
Handling säger mer än ord....eller hur var det nu igen ;)
Jag skiter faktiskt i vad folk tycker/tänker och säger om mig så länge det inte är någon jag bryr mig om eller tycker om, någon som är viktig för mig, men annars skiter jag it, låt folk prata.
Jag kan dessutom inte spela teater och vara någon jag inte är, jag är jag liksom, lite som en öppen bok, jag kan inte dölja mina dåliga sidor och vill det inte heller, för dom som gillar mig vet om mina dåliga sidor och gillar ju mig ändå :)
Dessutom är jag ju inte ensam om att ha dåliga sidor, det har ju alla, right ;) ja, förutom dom som försöker dölja dom då (Hehehe)
Tänker att dom som inte gillar mig är ju för det mesta människor som jag inte gillar tillbaka så varför ödsla tid på dom liksom!?
Nä, det tänker iaf inte jag göra (och nä det har inte hänt nåt med någon jag har bara tråkigt och funderar lite;)

En annan sak jag funderar på är det här med sannolikheten att träffa någon ny, eller rättare sagt viljan eller i mitt fall oviljan att träffa ngn ny.
Jag mår så bra av att vara ensam och ärligt vem behöver ännu ett barn att ta hand om ;)
Jag känner att jag blir mer och mer kräsen för varje dag som går. OM jag skulle träffa någon måste han vara snygg, respektfull, sund, muskulös, självständig, trygg, rolig, trevlig, stabil, gilla att träna, inte röka, ha egna vänner, bete sig vuxen, vara mogen och helst ha vuxna eller iaf större barn och bara vilja dejta INTE vilja flytta ihop någonsin.....vart hittar man en sån liksom ;)))
Näe, jag blir nog singel ett tag till och för tillfället är jag ändå totalt ointresserad, varken vill eller har tid, frågan är om jag någonsin kommer vilja ;0

En sak till, relationer till andra människor, vänskap tex, har börja märka att jag är extremt selektiv med nya bekantskaper, mer försiktig och hård än tidigare, Intresset av att utveckla ny vänskap är i princip obefintligt och om en nyfunnen vän visar dåliga sidor som jag inte riktigt uppskattar avvecklas den vänskapen innan den ens blivit någon riktig vänskap.
Har några få men nära vänner som jag verkligen tycker om och det känns lite som att det räcker med dom, om några av mina vänner skulle sluta höra av sig eller dyl så är det lite så livet är, tråkigt visst, man kan ju inte välja åt andra :)

Nä, hörni, nu räcker det, tur att jag ska jobba i morgon ;)



Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2018 12:38

Sista kartongen är för länge sen tömd.
Allt är på plats, det enda som saknas är tavlor, dörrar till tjejernas garderober, och den sista lådan på Tvmöbel ska skruvas på plats men ingen stress det funkar ju att bo ändå ;)
Det är ett tyst hus, hör knappt grannarna.
Jag trivs som fisken i vattnet och minst en gång om dagen kikar jag ut på uteplatsen och försöker klura ut hur jag ska få till den på bästa sätt, en sak är säker det ska byggas trall i vår :)

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2018 18:06

Märkligt det där att en kan känna sig stark (jag igår)och sedan bli magsjuk dagen efter (jag i morse).
Jag hann knappt få nåt gjort förens jag började känna mig dålig i morse på jobbet, borde kanske ha lyssnat på kroppen (läs:mage) då den sa ifrån redan innan jag kom till jobbet.
Efter en hel dag i soffan och halva i badrummet så mår jag nu betydligt mkt bättre och har tom fått i mig lite mat, men jag får ju ändå inte gå till jobbet förens på onsdag (48 timmar osv) så jag blir hemma i morgon med.
Onsdag, torsdag och fredag får bli veckans träningsdagar och sen helgen såklart.
I helgen har vi KM och fem års jubileum på boxen (nej, ska inte vara med och tävla,alldeles för dålig form för det;) men heja på alla andra funkar det med och delta i all rolig träning som kommer finnas ska jag definitivt göra, helgen uppbokad Mao :))))

Nu ska jag snart hjälpa till med läxor och sen dricka te med mina juveler <3

Av from-som-ett-lamm - 14 januari 2018 19:05

Ställde klockan för att inte tonårs?sova bort träningen.
Sparsamt med frukost och sen iväg.
Ett preggo och två tanter köttade följande pass;
3 varv
300 wallballs
18 trusters
34 KB svingar
300 DU
100 Burpees
60 GTOH
60 Med.ball situps


Vi hade Bra och framförallt samma tempo genom hela woden, kände mig stark :)

Väl hemma möttes jag av teenie som hade ont, matade henne med alvedon, vetekudde och kärlek och till slut släppte eländet.
Vi kollade film och smaskade glass.
Nu pluggas det här hemma och jag ska börja med maten.
I morgon är det ännu en arbetsvecka men också en dag närmre sportlovet, bara en sån sak ;)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2018 19:44

Sov till halv elva (?)
Frukost framför talang med tre trötta flickor :)
Kollade på gamla filmer från när barnen och extra familjen var små <3 <3


Några timmar senare något rastlösa men ändå lite trötta bestämde vi oss för att baka kanelbullar :) passade bra eftersom vi fick fint fika besök av S och C :)


Nu när middagen är äten blir det film och lördagsgodis....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2018 16:40

Det långa uppehållet från träningen som flunsan (som var allergi) och rygg/höft ontet ställde till med innebär en obehaglig viktuppgång där det framför allt känns på kläderna, allt sitter åt på ett extremt obehagligt sätt blä!
Dessutom har julledigheten med allt onyttigt inte hjälpt till direkt, ryggfläsk deluxe :0
Tur iaf att det sitter på baksidan så man slipper se det ;))))


Den här veckan har jag varit megatrött och i går var jag i princip radiostyrd.
Slutade tre och svängde förbi frissan för en klippning och drog till boxen.
Inte det roligaste passet men jag tuggade mig igenom det i slowmotion, men all träning är bra ;)


Hemma väntade en halv fritidsgård som jag utfodrade och pratade (lyssnade) till, tills dom blev hämtade (förutom en som blev kvar)
Bästa sättet att sluta veckan på <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards