Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

Funderingar

Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2018 15:16

En del människor oroar sig alldeles för mycket om vad folk tycker/tänker eller säger om dom.
Dom människorna borde kanske oroa sig för hur dom uppför sig/beter sig istället.
Handling säger mer än ord....eller hur var det nu igen ;)
Jag skiter faktiskt i vad folk tycker/tänker och säger om mig så länge det inte är någon jag bryr mig om eller tycker om, någon som är viktig för mig, men annars skiter jag it, låt folk prata.
Jag kan dessutom inte spela teater och vara någon jag inte är, jag är jag liksom, lite som en öppen bok, jag kan inte dölja mina dåliga sidor och vill det inte heller, för dom som gillar mig vet om mina dåliga sidor och gillar ju mig ändå :)
Dessutom är jag ju inte ensam om att ha dåliga sidor, det har ju alla, right ;) ja, förutom dom som försöker dölja dom då (Hehehe)
Tänker att dom som inte gillar mig är ju för det mesta människor som jag inte gillar tillbaka så varför ödsla tid på dom liksom!?
Nä, det tänker iaf inte jag göra (och nä det har inte hänt nåt med någon jag har bara tråkigt och funderar lite;)

En annan sak jag funderar på är det här med sannolikheten att träffa någon ny, eller rättare sagt viljan eller i mitt fall oviljan att träffa ngn ny.
Jag mår så bra av att vara ensam och ärligt vem behöver ännu ett barn att ta hand om ;)
Jag känner att jag blir mer och mer kräsen för varje dag som går. OM jag skulle träffa någon måste han vara snygg, respektfull, sund, muskulös, självständig, trygg, rolig, trevlig, stabil, gilla att träna, inte röka, ha egna vänner, bete sig vuxen, vara mogen och helst ha vuxna eller iaf större barn och bara vilja dejta INTE vilja flytta ihop någonsin.....vart hittar man en sån liksom ;)))
Näe, jag blir nog singel ett tag till och för tillfället är jag ändå totalt ointresserad, varken vill eller har tid, frågan är om jag någonsin kommer vilja ;0

En sak till, relationer till andra människor, vänskap tex, har börja märka att jag är extremt selektiv med nya bekantskaper, mer försiktig och hård än tidigare, Intresset av att utveckla ny vänskap är i princip obefintligt och om en nyfunnen vän visar dåliga sidor som jag inte riktigt uppskattar avvecklas den vänskapen innan den ens blivit någon riktig vänskap.
Har några få men nära vänner som jag verkligen tycker om och det känns lite som att det räcker med dom, om några av mina vänner skulle sluta höra av sig eller dyl så är det lite så livet är, tråkigt visst, man kan ju inte välja åt andra :)

Nä, hörni, nu räcker det, tur att jag ska jobba i morgon ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards