Alla inlägg under mars 2015

Av from-som-ett-lamm - 19 mars 2015 11:30

I morse vaknade en unge med magont och illamående vilket visade sig vara mer mammalängtan och vårtrötthet än magsjuka.
Var ändå ledig idag så flicksnärtan fick vara hemma och tanka lite mammakärlek och sova bort lite av vårttröttheten.
Efter bara någon timme ringde skolan och unge nr två hade kräkts i skolan så nu är även lillfisan hemma, verkar dock inte det minsta sjuk utan mumlade något om att hon svalt för mkt vatten eller hur det nu var....mhmmm.
Ibland behöver man en dag hemma bara och finns det möjlighet tycker jag kan man få det......faktiskt!


Har filat lite på manus till föreläsningen...
Hur det går?
Känns lite så här faktiskt........




Det absolut svåraste är (så klart) att hålla fokus, istället hoppade jag mellan att skriva manus, skriva på barnboken, adhd boken och surfa efter paviljonger på nätet.....suck!
BehöverhöjadosenpåmedicinenNU

Nu tjatar de magsjuka barnen om lunch ;))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 18 mars 2015 13:46

Blev ledig i dag igen.
Insåg att jag behövde övertyga mig själv om att jag faktiskt är bra och att igår bara var en tillfällighet.
Så.....jag började morgonen på gymmet :)

Värmde upp med hopprep i ca 20 min....övade dubbelunders och har väll fått lite mer häng efter idag.
Körde en wod, Cindy, lite bök och alldeles för mkt tid gick åt när jag skulle göra pullupsen, hittade ett band men dom hade inget att stå på...så det tog ett jävla tag att dra ner bandet och knöla in det under foten....
Hur som klarade 12 varv och det får jag väll vara nöjd med trots böket ;)


Körde sen en tabataintervall med bara magövningar och avslutade med rehab för knäna och stretching.

Nu ligger jag i solen på altanen och njuter av värmen.....
Kan man ha det bättre?

Av from-som-ett-lamm - 18 mars 2015 07:10

I går tittade självföraktet fram.
Jag presterade inte så bra på crossfiten i går och gick därifrån och kände mig värdelös.
Sur, arg och ledsen över att jag inte presterade bättre :(
Träning ska vara roligt och hittills har det varit det.
Just nu känns det tungt....men jag ska ta mig igenom det och hitta tillbaka till formen och glädjen igen.
ALDRIG GE UPP!!

Av from-som-ett-lamm - 17 mars 2015 18:36


Blev inget skrivande idag......kände noll inspiration och dessutom är blocket som jag börjat skriva i på jobbet.
Men Det blev en massa annat gjort istället....
Grundmålade nästan alla lastpallar, la ut massor med jord på tomten (ska rullas ut gräs där sen), tvättade hela tre maskiner och fixade papperna till revisorn......produktiv som fan :)))


En timme innan "stormen" kom hem unnade jag mig en stund i solen :)

Aj!

Av from-som-ett-lamm - 17 mars 2015 07:30

Med sjuka och lediga dagisar blev jag ledig både idag och i morgon.
I går fick jag inte mycket gjort.
I dag är det skärpning, måste skriva fila på manuset innan söndag, kan ju inte komma helt tomhänt till ett proffs (ska få hjälp av en teaterchef....spännande:)

Igår var jag och min onda rygg hos kiropraktorn.
Han körde lite triggerpunkt tryck (AJ) och lite knäckande av kroppsdelar.
Börjar tro att han är trollkarl eller magiker för när jag gick därifrån kände jag knappt av ryggen :)


Känner av ryggen lite idag och gissar att jag har en hel del blåmärken på rumpan :0
I kväll är det crossfit och jag hoppas jag kan gå.....viktigt att gå nu när det är mkt teknik träning så man lär sig rätt från början.

Nä...nu ska här skrivas

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 mars 2015 07:59


Efter ett svettigt pass på boxen lunchade vi i solen och tog sen emot barnen.
Efter lite piff packade vi in oss i bilen och styrde mot solnaland.


Minus ischias värk och fylleskallar som spillde öl på oss så bjöd mello på ett jävla drag.
Men nästa år får barnen se mello från soffan och vi stå på parketten och hoppa, eller så tar vi plats i soffan med barnen ;)


På söndagen lät min underbara man mig sova till halv tio, tack för det <3
Vi spenderade resten av dagen med att slänga skräp, bråte och gamla möbler.
Åkte sen och hämtade lastpallar och staplade upp dom så som dom ska stå......
Nu står dom där och bara väntar på att bli målade....kan knappt vänta :))))

Av from-som-ett-lamm - 14 mars 2015 14:51


Träna ALDRIG mer med adhd medicinen i kroppen.
Andfådd, orkeslös och hjärtklappning deluxe :(
Men ingen kan säga att jag inte kämpade.
2 wods i dag, den första såg ut så här;

Amrap 6 min
2 DL
4 Hang power clean
6 hopp över stång
Klarade bara 6 varv.....inte helt nöjd.

2a woden såg ut så här;

Amrap 8 minuter
Wallballs med 6 kg
ONM 2 burpees
Klarade 50 wallball
Nöjd :)

Sen körde vi jätte mkt teknik och grymt jobbig uppvärmning innan.
Fick beröm och mkt pepp idag...Nice :)







Körde en plocklunch när vi kom hem och spenderade sen några timmar här......

Lovethehouse


Nu kommer barnen och vi ska fixa oss innan mello :)

Tjing, tjong!!

Av from-som-ett-lamm - 14 mars 2015 08:57

Måste bara berätta vilken fin människa vi har här hemma.
Min äldsta dotter har det största hjärtat och den finaste själen
Hittade den här i pappershögarna här hemma....
Ångesten över att jag missat den här är enorm.....men hundra pussar och lika många förlåt hoppas jag råder lite bot iaf....

Förlåt för att jag inte såg den här innan mitt underbara barn, du är fantastisk och jag älskar dig oändligt <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards