Alla inlägg under mars 2015

Av from-som-ett-lamm - 14 mars 2015 08:52

Helgen är här....lovely!
Häromdagen åkte jag in till stan och mötte upp en vännina o hennes lilla femmånaders bebis, vi har inte setts på en evighet.
Så svårt att få tiden att räcka till mellan barnens aktiviteter, träning, jobb och allt annat.....
Hur som helst......Trevligt, mysigt och roligt....måste ses oftare <3





I går var jag ledig och spenderade dagen med pappersarbete, städning och ett besök hos frissan.
Äntligen blond igen :)



Em/kvällen spenderade jag och M med att åka omkring och jaga färg till skrivaren.
När vi äntligen kom hem tog det inte långt tid förens vi låg och dreglade i soffan framför tvn.
Kul fredag kväll, liksom.

Nu laddar jag med frukost deluxe, dags för pass nr fem på crossfit boxen...(har hört att woden idag ska vara svinjobbigt.....hjälp!)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2015 23:10

Till min förstående och tålmodiga man. Och till alla andra i min närhet <3

Mina tankar studsar omkring och byter skepnad snabbare än jag ibland hinner med själv.
Jag lyssnar gärna på dig och jag hör vad du säger, men kanske inte hela tiden.
Jag tappar fokus och missar mycket av vad du säger, allt runt omkring mig distraherar och stör.
Mina känslor bär jag utanpå.
När något i mitt liv känns jobbigt och tungt glömmer jag allt annat.
Om jag tycker någonting är roligt fördjupar jag mig i det och har svårt att hitta ut, att avsluta.
Jag kör ofta slut på mig själv och har svårt att stoppa mitt flöde.
Jag är impulsiv och kan inte stoppa tanken från att bli handling.
Säger ofta precis det jag tänker och spenderar mycket tid på att ångra mig.
Är duktig på att läsa av människor men är samtidigt hyperkänslig och övertolkar och missförstår mycket, vilket är, som du förstår, ingen bra kombination.
Eftersom min hjärna "sover" måste jag ofta "väcka" den genom att röra på mig.
Jag är ofta otålig och kan bli irriterad när du pratar för långsamt och detaljerat. Jag har redan fattat vad du vill säga och vill inget annat än att komma vidare i diskussionen.
Jag blir ofta ivrig och pratar i munnen på andra och avbryter.
För mig är det nästintill omöjligt att hålla ordning samtidigt som oordning skapar kaos.
Att avsluta någonting är svårt för mig
Att avsluta någonting som är komplicerat är ännu svårare.
När jag hittar något jag gillar tenderar jag att överdriva.
Utbrändhet och kroppsliga skador är vardag för mig.
Jag glömmer lätt.
Men brinner jag för något glömmer jag aldrig.

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2015 07:24

Att förstå och se sin del och kunna stå för den utan att känna svaghet, bitterhet eller ilska.
Utan ånger.
Att svälja stoltheten och rädslan för mottagandet och bara känna ärlighet och lättnad, ingen tyngd.
Det är en skön känsla
En befriande känsla.
Mognad och insikt

Av from-som-ett-lamm - 12 mars 2015 22:27

Allt ordnar sig till slut...
Ingenting är omöjligt...
Efter regn kommer solsken...
Klyschor, men just nu stämmer dom på pricken in i vårt liv.
Visst, det är med all säkerhet kört med mitt jobb....och även om inte det känns speciellt roligt så blir det en nystart och en möjlighet och en chans att pröva något nytt :)
Och dessutom så.....
Hade M ett givande samtal med sin chef så om två månader är han egen med minst 10 månaders jobb inbokat :)
Han anställer mig på ca 25%
Jag har ett jobb på gång på 75%
Söndag nästa vecka får jag hjälp av ett proffs med manus och framträdande.
Måndag nästa vecka ska jag framföra en del av min föreläsning och jag tror på mig själv, jag kommer fixa det och bra också.


Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2015 19:26

Fick ett mail från stadsbyggnads kontoret idag......dom ber om mer ritningar, ritningar som inte finns och påpekar att ett bygglov inte kan ges om inte framkomligheten ordnas, dvs ramp till trappan och handikapp toalett.
Det går inte att ordna varken ramp eller handikapp toalett i den lokalen, så man kan nog utan att ljuga säga att loppet är kört :(
Men.......möjlighet istället för motgång....visst!?
Och i morse damp det ner ännu ett jobb erbjudande och snart är M egen vilket innebär mer pengar.
Det kommer ordna sig....det e jag säker på :))

Btw......träningsvärken i armarna och vingarna är SJUK......SJUUUUUK!!!!

Nu duch, te, soffa och säng.....
Gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2015 17:45

Dom har lite skämtsamt sagt på crossfit boxen att man i början kan få blåmärken och ont på nyckelbenen.
Det var INTE ett skämt.
Aj och oj!



Jobbade bara halvdag i dag och åkte sen iväg och mötte upp min förstfödda.Hon ska sova hos oss en natt då både hon och hennes syrra behöver vila ifrån varandra lite.
Fikamös och shoppade lite nya träningskläder på rean :)



I morgon jobbar jag också halvdag sen ska det fikamysas med vännina som nyligen fått barn, vi har inte setts på en evighet så det ska bli sköj :)
Efter det hägrar gymmet och ett saftigt benpass och lite rehabövningar.
På fredag är jag helt ledig och ska fixa håret....kan på riktigt inte se ut så här längre....blä för rött, jiiiippiiiii för blont....eller nåt ;)
Helgen ska ängnas åt crossfit, mello live, köra skräp och hämta lastpallar....ja, det var nog allt ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2015 07:31

I går fick jag ett mail från stället jag vill föreläsa på.
Dom vill ha mig
Dom vill att jag föreläser
Hjälp
Gulp
Hjälp igen
Nu är det på riktigt
Nu är det skarpt läge
Och min tro på mig själv vacklar
Klarar jag det här?

Om två veckor ska jag dit och ge dom ett smakprov......
Scary

På fredag är jag ledig, gissa vad jag kommer göra då...!

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2015 21:58

Crossfit pass fyra.
Det blir tuffare och tuffare.

Vi börjad med uppvärmning och teknik.
Hopprep vanliga och hopprep dubbelunders (svårt)
Teknik på pushpress (tror jag det heter) på 35 kilo.

Sen blev vi presenterade för dagens jobb
"Frans lillasyster"

Vilket innebar;
15-12-9-6
Trousters 20 kilo
Pullups med lättaste bandet (som fan inte hjälpte till nåt allt faktiskt.....iaf inte om man är en fd lat gymtjej ;)
Dvs göra först 15 trusters och 15 pullups och sen 12, 9 och sist 6 st, ja, ni fattar.
I 14 minuter.
Jag klarade ett varv och hann göra 4 st Trusters, men det var tungt.
Den sista pullupsen fick jag göra om fem ggr innan den var korrekt utförd.
Jag är mer än nöjd med min insats :)

Nu sitter jag i soffan med supertrötta och onda armar och undrar hur jag ska ta mig upp ur sängen i morgonbitti....
Godnatt!!



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards